Stel, je schrijft een auto in, betaalt je verkeersbelasting, maar verkoopt die auto binnen het jaar, en schrijft een andere in, onder dezelfde nummerplaat. Hoe zit dat dan met de verkeersbelasting? Wordt dat dan zo verrekend; reeds betaalde + extra bedrag om aan het bedrag te komen van je nieuw voertuig? (of reeds betaalde min bepaald bedrag als de belasting van je nieuw voertuig lager is dan je oud)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vraagje over jaarlijkse verkeersbelasting
Collapse
X
-
Vraagje over jaarlijkse verkeersbelasting
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.Labels: Geen
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenJaarlijkse verkeersbelasting wordt inderdaad verrekend maar BIV kan je naar fluiten.
Comment
-
Ahzo, mercie voor de replies.
En heb toch geen BIV betaald (lichte vracht).
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichtenen nog een leuk feit (zeer voordelig voor de belastingsdienst) : de wegentaks wordt geteld vanaf de 1e dag van de maand waairn je je wagen inschrijft !
Dus als je je wagen inschrijft op de 31e betaal je toch vanaf de 1e van die maand !
Dat is zo, maar het omgekeerde is ook waar : als je de plaat schrapt op 31ste, moet je voor die maand ook niet
meer betalen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Adidax Bekijk BerichtenDat is zo, maar het omgekeerde is ook waar : als je de plaat schrapt op 31ste, moet je voor die maand ook niet
meer betalen...
dat noemt de pro rata regeling. Vroeger was dat met de poststempel, maar omdat daar nogal mee gefoefeld werd, is het nu de datum waarop uw plaat bij DIV binnenkomt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk BerichtenVoor die volgende maand bedoel je. De maand waarin de 31ste valt wordt meegerekend,
dat noemt de pro rata regeling. Vroeger was dat met de poststempel, maar omdat daar nogal mee gefoefeld werd, is het nu de datum waarop uw plaat bij DIV binnenkomt.
Ik dacht van niet. Op mijn laatste teruggave heb ik de maand waarin plaat werd geschrapt niet moeten betalen.
Zie site van belastingen zelf :
"Wanneer het voertuig in de loop van het aanslagjaar in aanmerking komt voor een vrijstelling of wordt geschrapt (door teruggave van de nummerplaat of van het inschrijvingsbewijs), wordt de belasting voor de niet verstreken maanden van het betreffende aanslagjaar berekend. Naar gelang het geval wordt dit bedrag terugbetaald of in mindering gebracht van het nog verschuldigd jaarlijks bedrag."
=> voor de niet verstreken maanden => daaruit leid ik af dat de maand van schrapping niet te betalen is!
Comment
Comment