Mededeling

Collapse
No announcement yet.

herinschrijving? (BIV)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• herinschrijving? (BIV)

Dus, normaal als je een auto of moto koopt, moet ge éénmalig BIV betalen.

Nu vraag ik het volgende af
    Ik heb in 2005 mijn Suzuki SV650 verkocht aan een vriendin. Zij heeft die dan ingeschreven en een tijd mee rondgereden.
    Nu heb ik een paar weken geleden, diezelfde Suzuki, dus die dat ik aan haar verkocht heb, teruggekocht.

Moet ik dan terug BIV betalen??

Het is niet veel om te betalen, is voornamelijk uit nieuwsgierigheid dat ik de vraag stel

Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
    Moet ik dan terug BIV betalen??
    Ja.

Omdat de laatste eigenaar op wie de moto ingeschreven was uw vriendin is.

Had je nu deze motor gewoon uitgeschreven, hem niet verkocht, dan kon je een herinschrijving doen op naam van titularis en dan moest je geen BIV betalen.

Dus kort samengevat: is de naam op het laatste inschrijvingsbewijs niet dat van u -> BIV betalen.

Comment

ja, terug BIV betalen

maakt niet uit of je nu aan je zus, broer, oma of afrikaan verkoopt.
      Eens de moto ingeschreven staat op een andere naam = bingo, terug BIV betalen.
      2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
      2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

tss, was te verwachten :-) thx!

Comment

heu... niet me eens.

Heb jaren terug eens een VR6 gekocht van iemand... die heeft die 2j later van mij teruggekocht omwille van het feit dat hij er toch geen BIV meer moest op betalen.

Moet je es tegoei navragen bij DIV, maar volgens mij is deze terugkoop BIV-vrij
          Porsche 996 GT3 RS
          Porsche 964 RS
          BMW ///M3 e30
          Mercedes c250 CDI AMG
          www.flamebox.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
            heu... niet me eens.

Heb jaren terug eens een VR6 gekocht van iemand... die heeft die 2j later van mij teruggekocht omwille van het feit dat hij er toch geen BIV meer moest op betalen.

Moet je es tegoei navragen bij DIV, maar volgens mij is deze terugkoop BIV-vrij
            klopt, juist effe gebeld:
            DIV wist het niet, maar de dienst Financien wel moet dus niet opnieuw betaald worden als het hetzelfde (dus identiek chassisnummer) voertuig is.

Comment

Working...
            X