Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe plaat afhalen... onmiddellijk ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe plaat afhalen... onmiddellijk ?

Hallo

klopt het dat je je nieuwe kentekenplaat niet onmiddellijk meer meekrijgt als je persoonlijk naar een div-kantoor gaat bvb in gent-zwijnaarde ?

Ik heb me laten vertellen dat je sowieso een dag moet wachten (ze zouden die per post opsturen)

Heeft iemand hier ervaring mee ?

dank u

Dat klopt. In theorie heb je ze de volgende dag per post bij jou thuis (of als je niet thuis bent, mag je nog en dag wachten en ze dan zelf gaan halen op het postkantoor).

In praktijk hebben ze blijkbaar achterstand en ik wacht al 2 weken op mijn plaat ondertussen...

Of hoe ze een slecht systeem nog slechter hebben kunnen maken..

Comment

Amai, dan is die achterstand blijkbaar erg snel opgebouwd, want de maandag was mijn aanvraag tot inschrijving bij de verzekering (gescand en gemaild) en de woensdag had ik de postbode voor mijn deur staan ? En dan heb ik het over twee à drie weken geleden ?

Comment

De achterstand is enkel bij dingen die niet automatisch door de computer verwerkt kunnen worden. We spreken hier over aanhangers, ingevoerde wagens, motorfietsen, caravans en andere dingen.

Een gewone wagen is geen enkel probleem. Uw verzekering geeft alles in in de computer en de volgende dag heb je de plaat. Wel zien dat je thuis bent en 20 euro liggen hebt. In praktijk verlies je minder tijd dan voorheen.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Ingevoerde wagens blijkt ook geen probleem. Hier komen de nummerplaten altijd mooi binnen de 2 dagen. Werkt prima!

Comment

Dan heb ik 2 maal pech

Allebei deze maand:

Ingevoerde wagen: gisteren ontvangen, 16dagen op gewacht. Dat kon er nog wel bij. Ik ben al 7 maand bezig met de invoer...

Moto: Nog niet ontvangen, wacht ik al 7 dagen op

Voor de platen van de ingevoerde wagen had ik gevraagd de platen op te sturen naar mijn verzekeringsagent, daar is immers altijd iemand. Ze hebben de plaat toch gewoon naar mijn adres gestuurd (ik was natuurlijk niet thuis) dus heb ik nog eens naar het postkantoor kunnen gaan ook.
            Die duplicaat plaat die ik ook aangevraagd had is ook spoorloos..

't is natuurlijk allemaal zo geen drama, maar vroeger had je tenminste de keuze: ofwel liet je ze opsturen en wistt je dat je een beetje geduld moest hebben. Ofwel kon je er direkt omgaan, dat half uurtje wachten aan het loket nam ik er dan graag bij.

Comment

Voor bvb moto kan je de papieren wel nog steeds zelf af gaan geven bij den DIV, dan heb je de plaat 2 dagen later in de bus

Of eenvoudiger, stuur uw verzekeraar naar daar
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

Comment

Bij iedere inschrijving die voor 17 uur wordt verwerkt, heb je de werkdag nadien de nummerplaat.

Dus als de makelaar zelf online schrijft, of je gaat naar de DIV, is dit ideaal.

Als je natuurlijk gewoon de aanvraag naar Brussel stuurt, jah, dan ben je natuurlijk verder van huis,
                wat al altijd zo is geweest trouwens.

Comment

IK heb al 2 nieuwe nummerplaat moeten bestellen.
                  Geen een probleem gehad

De ene in Express : 'smorgen besteld en in de late namiddag met courrier toegekomen (11 maanden geleden)
                  De andere gewoon met de post ontvangen na 1 dag (3 week geleden)

Jouw verzekeringmakelaar doet de inschrijving per computer en weet direkt jouw nummerplaat, zou kan je de dag zelf een kopie maken
                  2014 Porsche Boxster 981
                  2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

Wat je ook doet, stuur je papieren NIET op. Dan duurt het weken.
                    Online via de makelaar, of binnen brengen bij de DIV, en je hebt de volgende dag je plaat.

Comment

Hoelang duurt het tegenwoordig bij een ingevoerde wagen?
                      Verzekeraars kunnen dit nog steeds niet online regelen.
                      Ik neem aan dat je nog steeds zelf naar de DIV (of regionale antenne) moet op de dagen dat er iemand van de douane zit? Hoelang duurt het dan?
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                        Wel zien dat je thuis bent en 20 euro liggen hebt. In praktijk verlies je minder tijd dan voorheen.
                        Da's natuurlijk juist het probleem.
                        Als ik moet thuisblijven, niet wetende wanneer ze daar juist mee afkomen, dan ben ik meer tijd kwijt.
                        En probeer dan, als werkende mens, maar eens op het postkantoor te geraken tijdens de openingsuren...
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                          Hoelang duurt het tegenwoordig bij een ingevoerde wagen?
                          Verzekeraars kunnen dit nog steeds niet online regelen.
                          Ik neem aan dat je nog steeds zelf naar de DIV (of regionale antenne) moet op de dagen dat er iemand van de douane zit? Hoelang duurt het dan?
                          Als je gaat als de douane zit, dan wordt ie ook meteen afgehandeld, en heb je ook de plaat daags nadien hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                            Da's natuurlijk juist het probleem.
                            Als ik moet thuisblijven, niet wetende wanneer ze daar juist mee afkomen, dan ben ik meer tijd kwijt.
                            En probeer dan, als werkende mens, maar eens op het postkantoor te geraken tijdens de openingsuren...
                            Vandaar dat je een afleveradres kan ingeven. Ik vind dat wel een goede oplossing voor de werkende mens.

Comment

Working...
                            X