Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verzekering 18 jarige

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verzekering 18 jarige

Hallo beste autokenners,

aangezien ik niet superveel van auto's ken heb ik hier maar een account aangemaakt om het volgende te vragen

ik ben 18 jaar en zou dolgraag een bmw 3serie kopen maar deze heeft 85 kw en volgens mijn stiefvader(die verzekeringen doet) is dit onmogelijk te verzekeren
    hij zegt dat ik max 70 kw kan verzekeren
    nu heb ik gezocht welke auto's er allemaal 70 of minder kw hebben en dit zijn echt de autos die mij niet intereseren,

wat kan ik nu doen?
    op mijn ouders naam? maar dan zal ik hen flink moeten overtuigen want ze willen heb bijden niet!

Ik zou eerst een aantal offertes vragen bij verschillende verzekeringsmaatschappijen. Wie weet zit er een bij die qua prijs nog zal meevallen.

Comment

Is zowieso niet waar, mijn 147 (op 18j gekocht) had er 74 en kon ik perfect verzekeren. Heb dat op eigen naam gedaan.
      Giulietta

Comment

't Is zeker doenbaar, maar 't zal zeker niet goedkoop zijn.

Comment

Alles is verzekerbaar, maar de prijs is er ook naar dan.

Het maximum kw die maatschappijen hanteren voor jongeren, zijn de grenzen
          waarbinnen ze het 'jongerenvoordeel' willen toekennen. Dit wil zeggen dat ze
          gaan aanvaarden tegen een betaalbare prijs, als ook de ouders klant zijn bij
          die bepaalde maatschappij. Deze grens varieert meestal tussen de 66 en 80 kw.

Het komt er dus vooral op aan om aan te kloppen bij de verzekeraar van de ouders,
          en na te vragen wat de mogelijkheden zijn.

Wij hebben bvb 2-tal jaar geleden een klant gehad : eerste wagen, Mini met 85 kw, en
          ouders geen klant. Hij wou persé die auto houden, en betaalde dan ook 1600 euro
          verzekering. Nu 2 jaar later, ongevalvrij, hebben we een voorstel gedaan voor een
          grote 650 euro. Klant super tevreden.

Zo zie je, alles is te verzekeren, maar je moet het willen betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adidax Bekijk Berichten
            Alles is verzekerbaar, maar de prijs is er ook naar dan.

Het maximum kw die maatschappijen hanteren voor jongeren, zijn de grenzen
            waarbinnen ze het 'jongerenvoordeel' willen toekennen. Dit wil zeggen dat ze
            gaan aanvaarden tegen een betaalbare prijs, als ook de ouders klant zijn bij
            die bepaalde maatschappij. Deze grens varieert meestal tussen de 66 en 80 kw.

Het komt er dus vooral op aan om aan te kloppen bij de verzekeraar van de ouders,
            en na te vragen wat de mogelijkheden zijn.

Wij hebben bvb 2-tal jaar geleden een klant gehad : eerste wagen, Mini met 85 kw, en
            ouders geen klant. Hij wou persé die auto houden, en betaalde dan ook 1600 euro
            verzekering. Nu 2 jaar later, ongevalvrij, hebben we een voorstel gedaan voor een
            grote 650 euro. Klant super tevreden.

Zo zie je, alles is te verzekeren, maar je moet het willen betalen.
            Zo is dat. Zelf heb ik voor mijn 20 jaar oud golfke (55pk) zo'n 700 euro betaald aan de verzekering het eerste jaar

Comment

prijs maakt me niet zoveel uit, wil gewoon kost wat kost die bmw, natuurlijk 3k per jaar voor verzekeringen is me tog iets te veel,
              maar mijn stiefvader zelf doet zelf verzekeringen en hij zegt dat het niet kan,
              ben al in axa binnengewandeld en daar zeggen ze dat 66kw het limit is,
              welke verzekeringen zou ik eens proberen?
              fortis?

maar als ik hem zou mogen op m'n vaders naam verzekeren moet dit dus lukken?

Comment

Hoor ook eens bij DVV. Ik ben daar vrij content van (330 euro voor 50 pk vs 1200 bij Dexia).
                Wel geen idee hoe het zit met grotere vermogens.
                De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                1990 Volvo 344
                1991 Mercedes W124 230CE
                2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                1980 Volkswagen Derby CLS
                1990 Mercedes W124 230CE
                2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Bij Mercator betaalde ik op m'n 17de met voorlopig rijbewijs 750 euro voor 81kW. (inclusief pechverhelping en rechtsbijstand). Mijn ma haar verzekeringsportefeuille zit ook bij die makelaar.

Comment

Vroeger zaten we bij Mercator met 2 wagens: Hyundai Santa Fe en Suzuki Wagon R.
                    Dan overgestapt naar DVV met die 2 wagens én mijn kevertje erbij en we moesten 100 euro minder betalen (inclusief 300 euro van de kever).
                    Eerst voor de Kever bij Dexia gehoord en dat zou me voor 50 pk een 1200 euro kosten, inclusief korting.
                    De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                    1990 Volvo 344
                    1991 Mercedes W124 230CE
                    2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                    1980 Volkswagen Derby CLS
                    1990 Mercedes W124 230CE
                    2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Mjah, verzekering van je ouders durft wel iets te geven.
                      Bij andere verzekeringen was het ook bijna onbetaalbaar om mijn 97Kw te verzekeren (22j).
                      Bij de verzekering van mijn vader spotgoedkoop! Wel mits beperkingen, maar die waren af te spreken.

Comment

Vervelende situatie. Een dergelijke BMW is zeker te verzekeren alleen zal de prijs ook navenant zijn. Veel heeft er ook mee te maken of het over een BA (basis) of over een eventuele kleine/full omnium gaat. Toen ik mijn Opel Corsa 1.7DTI sport in de tijd kocht, was ik 2300 of 2600 euro het eerste jaar kwijt aan een full omnium. Ik was toen 23 jaar. Gewoonweg om achterover te vallen. Misschien is het beter om eerst een iets oudere wagen te kopen met weinig pk's zodat je geen full omnium nodig hebt. Na een paar jaar zal je bonus malus al flink gedaald zijn als je ongevalvrij gereden hebt. Dat is misschien het moment om de BMW te kopen die je in gedachte hebt. Hou er wel rekening mee dat autorijden veel geld kost de dag van vandaag. Maar mss een kleine tip om het BMW rijden toch mogelijk te maken. De BMW 318tds heeft 90pk en valt binnen de limiet van uw stiefvader . Alleen zal het moeilijk worden om nog een goede 318tds te vinden. Mss kunnen we je ook tips geven over leuke auto's waaraan je mss niet gedacht hebt? Dan ga je wel een verlanglijstje moet opmaken waaraan de auto moet voldoen.

Nu moet ik wel toegeven dat ik jouw situatie begrijp hoor. Mijn ouders wilden ook niet dat ik een occassie BMW als eerste auto kocht. Ik moest maar iets nieuws kopen. Na 4 jaar heb ik dan toch de knoop doorgehakt en heb er nog geen seconde spijt van gehad . Ondertussen heb ik er toch al een aantal gehad.
                        Last edited by BEEMER; 02/12/2011, 11:34.
                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ga eens bij Argenta. Ik kon daar een 320i verzekeren met 130pk voor iets van een 1300€ als ik me niet vergis. Wel als 21 jarige

Comment

Working...
                          X