Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeerboete op plaats waar ik niet was

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Parkeerboete op plaats waar ik niet was

Vorige week een parkeerboete binnengekregen, niet van een of andere parko-bedrijf ... maar van een politieagent zelf (schijnbaar).

Effectief in mijn woonplaats, maar op een plaats waar ik nog nooit geweest ben.

Valt hier iets tegenin te brengen zonder het voor de rechter te moeten gaan uitleggen?

Volgens mensen aan wie ik al raad vroeg, is tegen de vaststelling van een agent niets in te brengen ...

Klopt dit?
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Ge kunt proberen bezwaar aan te tekenen, maar dat zult ge op de een of ander manier toch moeten kunnen aantonen dat gij der toen op dat moment niet waart. Lastige boel denk ik :s

Comment

Als je redelijkerwijs kan aantonen dat je er niet was, dan kan je het voor de rechter laten komen.

Een collega van me heeft dat onlangs gedaan. Hij kreeg een boete voor bellen achter het stuur, terwijl hij op dat moment gewoon aan het werk was. Hij is nogal een principiële en weigerde die boete te betalen. Hij heeft dan zelf een dossiertje gemaakt ter zijn verdediging, en is zelf zijn zaak gaan verdedigen voor de rechtbank en is vrijgesproken.

Wat in zijn dossier stak: verklaringen van mensen dat hij op dat moment aan het werk was, foto's van zijn auto: in het PV stond namelijk dat het een donkere auto was terwijl hij een lichtgrijze heeft, een lijst van zijn telefoongesprekken opgevraagd bij Proximus, badgetijden opgevraagd op werk om aan te tonen dat hij niet op die plaats kon geweest zijn etc.

De rechter heeft hem zonder veel boe of ba vrijgesproken en zei dat het overduidelijk was dat de politie zijn werk niet goed gedaan had. Dat de kleur van de auto op het pv niet overeenkwam heeft de doorslag gegeven, de rest heeft hij zelfs niet bekeken.
      AutoMinded.be

Comment

Yep, je zal met keiharde bewijzen moeten komen want anders maak je geen kans tegen het woord van een beëdigde agent.

Comment

och, een paar weken geleden nog op het vrt programma 'Rechtbank' geweest

Man had toen gewoon een verklaring gemaakt en ondertekend in 'eer en geweten' dat hij op die plaats van de overtreding niet was. De rechter zijn antwoord: ik zal het dan maar geloven zeker.
          Vrijgesproken dus...
          www.peugeotforum.be

Comment

Ik heb zoiets voorgehad met de Nederlandse politie, ik moest 180€ betalen wegens het zogezegd parkeren op een gehandicaptenplaats. De nummerplaat was wel de mijne, maar er stond geen beschrijving van het voertuig bij. Dus ofwel een fout van de politie, ofwel een auto die met mijn nummerplaat rondrijdt.

Ik heb toen bezwaar aangetekend met het inschrijvingsbewijs van mijn auto en de melding dat ik op dat uur onmogelijk op die plaats kon zijn. Ik heb een brief terug gekregen dat mijn bezwaar goed ontvangen was, en sindsdien heb ik er niks meer van gehoord. Misschien komt het nog maar dat is toch al 3 maand geleden.

Comment

och, enige tijd geleden 1 van de auto's zogezegd geflitst in Turnhout (Fiat Coupe) om 7 uur 's morgens.

Gebeld naar desbetreffende politiepost, foto opgevraagd maar dat konden zij niet geven. Dus ik dan maar foto van de auto in kwestie (want velen kennen dat niet een Fiat coupe). 10 minuten later mailtje terug dat er hoogstwaarschijnlijk een missing is gebeurd. Allé gij.

Maar mocht het tot politierechtbank gekomen zijn, dan dienden wij idd adhv allerlei gegevens bewijzen dat wij onmogelijk daar konden geweest zijn.

Comment

Probeer even te bellen met de verbaliserende agent(e) en vraag hem/haar of er mogelijks een vergissing in het spel is, het zou kunnen dat er slechts een gedeelte van de nummerplaat genoteerd werd, of wat onleesbaar, en dat men de rest "gegoogle'd" heeft op de DIV-computer tot het zaakje past bij een inwoner uit de buurt. Als de agent(e) overtuigt is van de juiste kleur merk type tijdstip, ben ik geneigd om met veel tegenzin de boete te betalen ipv te laten voorkomen. Het bedrag van de openstaande boete zal alleszins niet opwegen tegen het risico op de rechtbank, eventuele advocaat, dag verlof pakken, slapeloze nacht, verhoogd hartritme ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                  Probeer even te bellen met de verbaliserende agent(e) en vraag hem/haar of er mogelijks een vergissing in het spel is, het zou kunnen dat er slechts een gedeelte van de nummerplaat genoteerd werd, of wat onleesbaar, en dat men de rest "gegoogle'd" heeft op de DIV-computer tot het zaakje past bij een inwoner uit de buurt. Als de agent(e) overtuigt is van de juiste kleur merk type tijdstip, ben ik geneigd om met veel tegenzin de boete te betalen ipv te laten voorkomen. Het bedrag van de openstaande boete zal alleszins niet opwegen tegen het risico op de rechtbank, eventuele advocaat, dag verlof pakken, slapeloze nacht, verhoogd hartritme ...
                  plus one!
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

ik heb dit gehad met ene pv voor bellen tijdens rijden in willebroek
                    ik heb een carkit en ben nog nooit in Willebroek geweest.
                    Brief opgemaakt door de baas dat ik op die dag en dat uur aan het werken was.
                    Is nooit iets van gekomen.

Comment

4 maand geleden krijgt de nonkel een boete van de Amsterdamse politie, door rood en geflitst. Na contact met de desbetreffende dienders blijkt dat het volgens de foto helemaal niet gaat om mijn type voertuig, maar wel met "het lijkt op die nummerplaat". Vergissing rechtgezet, vorige week weer een boete, ditmaal van een verbaliserende zone ergens in de buurt van Rotterdam. Hij heeft er nog niet mee gebeld, maar ik veronderstel dat er ginder iemand rondrijdt met een duplicaat van zijn nummerplaat. Om een derde boete te vermijden, zou ik gewoon een nieuwe nummerplaat aanvragen, of als gestolen opgeven ( ze wordt dan toch automatisch geseind?).

Comment

Ik heb dat ook al eens voorgehad: een parkeerboete van mijn Fiat 126... in Antwerpen stad !

Hoe dat misgelopen is, zal mij een raadsel blijven, maar ik was daar inderdaad nooit geweest... daar dient mijne Fiat niet voor

Direct telefonisch contact opgenomen waar ze mij de raad gaven het bijgevoegde bezwaarpapier in te vullen. Ongeveer een week later kreeg ik dan op mijn beurt telefonisch antwoord van de polies: dat ze mij het voordeel van de twijfel gunde

Comment

Working...
                        X