Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichte vracht VS Oldtimer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lichte vracht VS Oldtimer

Hoe is de wetgeving om een lichte vracht in te schrijven als oldtimer?
    Waneer is dit mogelijk , zijn de beperkingen hetzelfde zoals van een gewoon voertuig,....?

Een lichte vracht moet minstens 30 jaar oud zijn om als oldtimer te kunnen inschrijven.

De beperkingen zijn volgens mij dezelfde als voor een auto.

Maar ik persoonlijk zie geen enkele reden in waarom je een lichte vracht zou inschrijven als oldtimer. Een besparing gaat het nauwelijks met zich meebrengen, alleen een hoop beperkingen.
    Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Qua verzekering zal dat wel een vest schelen!

LV is behoorlijk duur in verzekering :S

Een Dacia Logan Van in omnium kost ons bvb 1300 euro....

Mijn Navara was 800 euro enkel BA en 1500 kleine omnium.

De rest ken ik niet van buiten...
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

mijn SRT10 8300cc V10 lichte vracht = BA + full omnium 1200€ per jaar.

enkel BA is iets van een 480 € per jaar

ik weet niet welke verzekeraar jullie hebben met zulke bedragen...

jaarlijkse rijtax = 148 €

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sammy11 Bekijk Berichten

enkel BA is iets van een 480 € per jaar

jaarlijkse rijtax = 148 €

Den Dacia is voor werknemer 26jaar met BM 8... Dat doet er wel wat aan...

Mijn eigen BM ken ik eigenlijk niet. Ik dacht 4 ofzo...
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            Qua verzekering zal dat wel een vest schelen!
            Ja,het gaat over een oude range rover V8 om van veld tot veld te rijden, dus dat is niet onbelangrijk.
            Thx voor de info jongens!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sammy11 Bekijk Berichten

Idd, mijn verzekering voor Clio RS lichte vracht is nog geen 600 EUR per jaar. Maar de BM zal in jouw geval wel de boosdoener zijn...
              sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Als die ouder is dan 30jaar : probeer dan eens een classic car verzekering en behoud die als LV (zodat je al die kilometerbeperkende zever niet hebt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                  Als die ouder is dan 30jaar : probeer dan eens een classic car verzekering en behoud die als LV (zodat je al die kilometerbeperkende zever niet hebt)
                  Kilometerbeperkingen is geen probleem, hij zou gebruikt worden als werkbeest om van boerderij naar veld te rijden (lang leve de West-Vlaanders)
                  Maar hij is nog maar 23 en nu als lichte vracht gekeurd. Binnen 2 jaar kijken voor oldtimer dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                    Idd, mijn verzekering voor Clio RS lichte vracht is nog geen 600 EUR per jaar. Maar de BM zal in jouw geval wel de boosdoener zijn...
                    Of het feit dat het hier over echte functionele bedrijfswagens gaat die in een echt bedrijf gebruikt worden en ook door vele andere werknemers gebruikt mag worden.

Of is jouw clio ook een bedrijfswagen en niet enkel een LV om de tax te ontduiken?
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                      Kilometerbeperkingen is geen probleem, hij zou gebruikt worden als werkbeest om van boerderij naar veld te rijden (lang leve de West-Vlaanders)
                      Maar hij is nog maar 23 en nu als lichte vracht gekeurd. Binnen 2 jaar kijken voor oldtimer dus.
                      Als hij nu al LV is, kijk dan eens wat de verzekering kost. Als je dat kan combineren met een ander voertuig en je er eventueel een bestuurders beperking op neemt, dan kan dat wel meevallen hoor.
                      Rijtaks is nu immers al niets, dus het nut van oldi is nogal klein...
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                        Feitelijk dus woon-werk verkeer. Als de flikken willen lastig doen, zullen ze dat doen

Als hij nu al LV is, zal je toch zeker 7jaar moeten wachten tot hij oldi is. LV wordt oldi op 30jaar.

Comment

Working...
                        X