Hallo iedereen!
Betreffende de nieuwe Belgische wetgeving naar BIV toe die van kracht zou worden op 01/03/2012.
Ik ben juridisch geschoold maar vindt dat er bijster weinig concrete en duidelijke info bestaat omtrent het juridisch kader van de nieuwe regelgeving. Kzie het bos door de bomen niet meer
Enkele vragen:
- Zelf rijd ik sinds Augustus 2011 als tweede wagen met een Nissan Patrol van 1991, korte wielbasis lichte vracht ( dus enkel twee stoelen vooraan). Naar taxering verandert er voor mij niks veronderstel ik? Tenzij ze op termijn van plan zijn de befaamde dieseltax in te voeren.
- Ik heb de liefde voor patrol wat kunnen overbrengen op mijn vader, in die mate dat hij ook denkt over de aanschaf van één. Het zou een patrol van 2002 worden, lichte vracht ( dus enkel twee zetels vooraan), korte wielbasis. Als hij hem voor 1 Maart 2012 inschrijft als particulier. Verandert er dan iets?? Ik veronderstel dat hij ook geen BIV dient te betalen en de lage taks blijft van kracht?
- Een goede maat kocht een tweetal maanden geleden een Volkwagen Touraeg 4.2 liter V8 benzine, ik vermoed van 2004 of 2005. De wagen is volgens hem lichte vracht ( wordt gezien als een 3+1 volgens hem). De wagen heeft dus nog een achterbank maar één van de gordels werd onbruikbaar gemaakt. Valt dit dan ook onder de lichte vracht regeling?? De laadruimte is geen 50 procent van de wielbasis, ben ik zeker van! Volgens mij valt hij onder de 30 procent regeling en zal hij normaal belast worden, of zie ik dit verkeerd? Hij zegt dat hij geen BIV diende te betalen?
Hopelijk kunnen jullie mij terdege informeren. Alvast enorm bedankt!
Groeten
Cédric
Betreffende de nieuwe Belgische wetgeving naar BIV toe die van kracht zou worden op 01/03/2012.
Ik ben juridisch geschoold maar vindt dat er bijster weinig concrete en duidelijke info bestaat omtrent het juridisch kader van de nieuwe regelgeving. Kzie het bos door de bomen niet meer
Enkele vragen:
- Zelf rijd ik sinds Augustus 2011 als tweede wagen met een Nissan Patrol van 1991, korte wielbasis lichte vracht ( dus enkel twee stoelen vooraan). Naar taxering verandert er voor mij niks veronderstel ik? Tenzij ze op termijn van plan zijn de befaamde dieseltax in te voeren.
- Ik heb de liefde voor patrol wat kunnen overbrengen op mijn vader, in die mate dat hij ook denkt over de aanschaf van één. Het zou een patrol van 2002 worden, lichte vracht ( dus enkel twee zetels vooraan), korte wielbasis. Als hij hem voor 1 Maart 2012 inschrijft als particulier. Verandert er dan iets?? Ik veronderstel dat hij ook geen BIV dient te betalen en de lage taks blijft van kracht?
- Een goede maat kocht een tweetal maanden geleden een Volkwagen Touraeg 4.2 liter V8 benzine, ik vermoed van 2004 of 2005. De wagen is volgens hem lichte vracht ( wordt gezien als een 3+1 volgens hem). De wagen heeft dus nog een achterbank maar één van de gordels werd onbruikbaar gemaakt. Valt dit dan ook onder de lichte vracht regeling?? De laadruimte is geen 50 procent van de wielbasis, ben ik zeker van! Volgens mij valt hij onder de 30 procent regeling en zal hij normaal belast worden, of zie ik dit verkeerd? Hij zegt dat hij geen BIV diende te betalen?
Hopelijk kunnen jullie mij terdege informeren. Alvast enorm bedankt!
Groeten
Cédric
Comment