Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Met standlichten aanschuiven,mag dat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    file :

    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door Joske_
    In een file staat ge nie stil.



    dan weer wel , weer ni , weer wel , weer ni , weer wel , weer ni , ...NI MEER

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
      mistlichten of dimlichten ?
      mistlichten zijn breedstralers, MAW die zitten laag in de bumper om onder de mist door te schijnen en zo de zijkant van de weg te verlichten.
      dimlichten zitten hoger en schijnen meer in de verte dan in de breedte.

      verder is er waarschijnlijk een minimum en een maximum hoogte waarop deze lampen zich moet bevinden.
      ik denk als je gaat narekenen dat dimlichten meestal ongeveer op 50cm of hoger. boven het wegoppervlak zitten.
      verder, ik vind het maar marginaal als er mensen rondrijden met dim en mistlichten op als er geen mist hangt.
      nog marginaler zijn de mensen die met enkel mistlichten op rondrijden.
      of die mensen hebben het niet door, dit zijn de mensen die moeten gebuisd zijn op het rijexamen omdat ze nog altijd niet door hebben dat de dimlichten 1 stand verder zitten dan de standlichten.
      of ze weten het wel, en dan vraag ik me af waarom ze het doen.
      Ja, mistlichten zijn inderdaad breedstralers, maar zitten daarom niet altijd laag in de bumper.
      De Opel Calibra bijvoorbeeld, had in sommige gevallen mistlichten, maar die zitten wel in de gewone lichtblokken naast de andere lampen en niet appart onderaan in de bumper.

      En de vraag waarom ze die opzetten?
      Optie 1 ze zijn te lomp om het te beseffen
      Optie 2 ze doen het om op te vallen
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Normaal kunnen mistlichten toch niet alleen branden ? Er is, "terug normaal", toch geen spanning op de mistlichten (of het moeten er zijn die er later opgezet werden door een 'specialist' ?) tenzij de normale lichten (gelijk welke positie) eerst opgezet zijn? Hetzelfde voor verstralers, die kunnen normaal toch alleen maar branden in combinatie met de grootlichten ?
        Alleen kunnen ze niet branden, tenzij ze anders aangesloten werden natuurlijk.
        Maar het is wel mogelijk om de mistlichten te laten branden met enkel de standlichten aan en zonder dimlichten te gebruiken.

        Staat zelfs in de wet dat de mistlichten indien het weer het toelaat samen met de dimlichten mogen gebruikt worden OF deze mogen vervangen.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • #44
          Voor de bareel wordt gevraagd uw motor af te zetten.De lichten springen bij sommige merken naar standlicht.
          Ik zal mijn lichten in file in 't vervolg wel laten aanstaan in de file.Je valt meteen op met standlicht aan.Een boete is snel gegeven.Betalen.......vervaldatum?
          Voor de rest kan ik maar zeggen aan de mensen met te hoge lichten.Kijk eens waar het knopje van de lichtregeling zit.Of anders doen ze het expres.
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
            Voor de rest kan ik maar zeggen aan de mensen met te hoge lichten.Kijk eens waar het knopje van de lichtregeling zit.Of anders doen ze het expres.
            Knopje?
            Normaal gezien staat dat knopje standaard in de laagste stand als de lichten worden afgesteld (regeling op het lichtblok zelf).
            Knopje in de auto dien enkel om bij belading wanneer er gewicht in de koffer komt, of wanneer je een zware aanhanger trekt en de voorkant van de auto dus omhoog komt, om dat de lichten lager te kunnen bijstellen.
            Opzettelijk hoger zetten kan dus in principe niet.

            Het is wel zo dat bepaalde merken er serieus veel last van hebben dat de afgestelde lichten steeds weer hoger gaan schijnen en dus heel vaak opnieuw afgesteld moeten worden. Alhoewel dat de laatste jaren aan het beteren is.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Alleen kunnen ze niet branden, tenzij ze anders aangesloten werden natuurlijk.
              Maar het is wel mogelijk om de mistlichten te laten branden met enkel de standlichten aan en zonder dimlichten te gebruiken.

              Staat zelfs in de wet dat de mistlichten indien het weer het toelaat samen met de dimlichten mogen gebruikt worden OF deze mogen vervangen.
              Daarom dat ik zei dat de gewone lichten, OP GELIJK WELKE POSITIE, eerst moeten opstaan.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Als je iedereen op de weg wilt verblinden is het verplichten van grootlichten inderdaad een goed idee.

                En wat die "kerstboomverlichting" betreft, die LED verlichting heeft wel degelijk zijn voordelen, maar hoe sommige merken ze plaatsen trekt op niks.
                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                Ik geloof dat onze vriend dagrijlicht bedoelde.

                Het is inderdaad tijd dat die verplicht worden.
                Ik bedoelde idd de dimlichten, beetje de bal misgeslaan met de terminologie, sorry

                Ik bedoel gewoon maar dat die TFL's flauwekul zijn en overbodig als ze gewoon iedereen zouden verplichten hun "normale" (duidelijk hoop ik ) lichten te laten branden dag & nacht.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                  Ik bedoelde idd de dimlichten, beetje de bal misgeslaan met de terminologie, sorry

                  Ik bedoel gewoon maar dat die TFL's flauwekul zijn en overbodig als ze gewoon iedereen zouden verplichten hun "normale" (duidelijk hoop ik ) lichten te laten branden dag & nacht.
                  Maar waarom zou je die energieverslindende gewone lichten altijd willen op hebben staan?
                  Het gaat geregeld over het verbruik, wel al die lichten aan zorgt ook voor een extra verbruik he.

                  Met alle lampen aan een auto die gewoon met de dimlichten aan gaan zit je snel aan 150 tot 200 watt, bij een stel LED dagrijlichten aan zo'n 5 tot 15 watt.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Ja, mistlichten zijn inderdaad breedstralers, maar zitten daarom niet altijd laag in de bumper.
                    De Opel Calibra bijvoorbeeld, had in sommige gevallen mistlichten, maar die zitten wel in de gewone lichtblokken naast de andere lampen en niet appart onderaan in de bumper.

                    En de vraag waarom ze die opzetten?
                    Optie 1 ze zijn te lomp om het te beseffen
                    Optie 2 ze doen het om op te vallen

                    +1



                    ook zo voor MB van paar jaren terug vb 200E met vierkante lichtblokken (ben geen specialist met nummers)

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                      Je staat in de sneeuw 1 hr aan te schuiven in de file 's avonds.Ik denk dat de alternator stationair alle verbruik niet kan bijhouden.Ik rijd dan met standlichten(max 5 km/h,bumper aan bumper).Er zijn dan tegenliggers die pharen en hun wil,wet of ongenoegen willen laten zien.Wie kent de wet ?
                      Zwaar elektrisch probleem lijkt me dat, direct naar de garage

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Maar waarom zou je die energieverslindende gewone lichten altijd willen op hebben staan?
                        Omdat een lampje en een beetje energieverbruik nog steeds minder kost dan een mensenleven ?

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                          Citaat:
                          Oorspronkelijk geplaatst door Joske_
                          In een file staat ge nie stil.



                          dan weer wel , weer ni , weer wel , weer ni , weer wel , weer ni , ...NI MEER
                          In feite staat ALLES ALTIJD stil he, maar wel voor hele korte periodes. Maar ik denk niet dat we die discussie willen voeren hier. Iets met tijd en relatief enzo.

                          Comment


                          • #53
                            mensenleven :

                            +1 ! Een lamp kan je ook nog vervangen dacht ik ? En dat leven iets minder ?

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
                              Omdat een lampje en een beetje energieverbruik nog steeds minder kost dan een mensenleven ?
                              Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                              +1 ! Een lamp kan je ook nog vervangen dacht ik ? En dat leven iets minder ?
                              Tuurlijk, maar het ging niet over licht of geen licht (dan klopt jou argument, en geef ik je 100% gelijk)

                              In dit geval ging het over gewone lichten of led verlichting, en dan kan je overdag beter voor led verlichting kiezen, want dat is op alle vlakken beter voor gebruik overdag.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • #55
                                Ik heb een lichtsensor maar schakel die altijd uit om te vermijden dat mijn dimlichten gaan branden als ik door een korte tunnel rijdt.
                                Soms ga ik ook nog wat verder en en rijdt bijvoorbeeld een donkere parkeergarage uit zonder lichten of gebruik ik inderdaad de mistlichten om bv een donkere plaats binnen te rijden.

                                Kies vaak voor geen lichten omdat ik weet dat standlichten niet mogen, zou nochtans een goed alternatief zijn!

                                Je voelt dat toch aan dat een xenonlamp niet graag voor een paar seconden ontstoken wordt.
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                Comment

                                Working...
                                X