Mededeling

Collapse
No announcement yet.

trein - vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • trein - vraagje

    ik wil hier even een ballonnetje oplaten.

    NMBS ligt bij vele mensen niet in bovenste schuif kwa populariteit ?!?

    iedereen vindt het logische dat treinen dag en nacht, zowel passagier, goederen, onderhoud - trein ALTIJD voorrang hebben, dus slagbomen dicht en wachten, inclusief veiligheidsmarge voor en achter ???

    de laatste jaren is belang van verkeer en ook vlot verkeer belangrijk gebleken? werkgeversorganisaties kunnen perfect kostprijs van een file, een stakingsdag perfect berekenen???







    in je JA hebt geantwoord moet je hier onder zeker een verder lezen.
    .

    .

    .

    .

    .

    .






    bij ons hier in de buurt kruist de spoorweg (drukke lijn o.a. verbinding met haven Gent en Antwerpen) met een "steenweg" die direct verbinding heeft met oprit E17, tussen E17 en spoorweg maar een paar km.

    NMBS kiest ervoor om halte (geen station) VLAKBIJ deze weg in te planten.

    vroeger stopte er om het uur (in beide richtingen) een korte (direct wordt dit duidelijk) boemeltrein

    vorige jaar zijn deze allemaal afgeschaft en stopt en nu per uur één direct, lang en dubbeldeks

    combinatie van dit alles : slagbomen blijven bijna 10 min per trein omdat deze niet volledig kunnen stoppen aan de halte maar nog een deel op de steenweg staan



    dus 2 keer 10 min per uur + alle andere treinen is de slagboom dicht !!!



    nog altijd overtuigd dat treinen altijd en overal voorrang moeten hebben?

    ik stel mij hier vragen bij



    blijkbaar zelfs niet bespreekbaar om halte 50 of 100 meter door te schuiven !!!



    tof als automobilist die altijd maar mag betalen (VAA en morgen weer duurdere brandstofprijzen, ...)



    prettig weekend voor iedereen

  • #2
    Tja, dat is op meerdere plaatsen wel zo, Boortmeerbeek is ook zo, die trein staat daar terwijl mensen op en afstappen en je staat daar met de auto voor de slagboom mee te wachten.

    Comment


    • #3
      Een trein doen stoppen voor de auto's is niet echt handig lijkt me. Er zijn zeker plaatsen waar de situatie beter kan, maar die zijn lokaal, niet algemeen.
      Los hiervan, doet me wel denken aan die keer dat ik in Spanje 2u15min heb staan wortel schieten om een eindeloze goederentrein tegen wandelsnelheid te zien passeren. Moment zelf was het minder grappig.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Een trein doen stoppen voor de auto's is niet echt handig lijkt me. Er zijn zeker plaatsen waar de situatie beter kan, maar die zijn lokaal, niet algemeen.
        Los hiervan, doet me wel denken aan die keer dat ik in Spanje 2u15min heb staan wortel schieten om een eindeloze goederentrein tegen wandelsnelheid te zien passeren. Moment zelf was het minder grappig.

        terecht opgemerkt

        was ik gisteren vergeten te vermelden : laat ons er nu ook van uitgaan dat er een technische oplossing bestaat (die ook betaalbaar is) om treinen te laten stoppen

        vb enkel in de spitsuren ? en enkel voor goederentreinen, boemel, onderhoud. direct mag doorrijden

        Comment


        • #5
          ze zijn toch volop aan het nakijken waar ze overwegen kunnen afschaffen en waar ze tunnels of bruggen kunnen leggen
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #6
            In principe kan je het ook gewoon zien als een kruispunt met verkeerslichten, maar dan efficiënter => je moet enkel stoppen als er een trein passeert.
            Natuurlijk is het belachelijk dat je aan de overweg al moet stoppen terwijl de passagiers nog instappen (is in Ieper ook zo), dus het systeem moet beter, maar op zich is stoppen aan de overweg geen ergernis voor mij.

            Comment


            • #7
              Is die 10 minuten niet wat overdreven? Zelfs in grote stations als Brussel-Noord/-Centraal/-Zuid blijft een doorgaande trein toch nooit 10 minuten staan op mensen te laten uit- en opstappen? Hoe dan ook, de halte 50 m opschuiven en zo het autoverkeer vlotter laten passeren lijkt mij het meest logische, maar ja, wie kan dat wat schelen, dat de auto's vlot kunnen doorrijden .

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                Is die 10 minuten niet wat overdreven? Zelfs in grote stations als Brussel-Noord/-Centraal/-Zuid blijft een doorgaande trein toch nooit 10 minuten staan op mensen te laten uit- en opstappen? Hoe dan ook, de halte 50 m opschuiven en zo het autoverkeer vlotter laten passeren lijkt mij het meest logische, maar ja, wie kan dat wat schelen, dat de auto's vlot kunnen doorrijden .
                En jij zal dat graag zien gebeuren als het net jouw tuin is dat ze onteigenen?
                En jij ziet er niet tegen op om nog wat meer belastingen te betalen om al die werken uit te kunnen voeren? Dan nog zou je dat de beste oplossing vinden? Dan nog vind je het niet beter dan je in het slechtste geval 5min per dag langer in de wagen zit? (als je de pech hebt er 3 maal voor te staan).

                Verder vind ik het normaal dat openbaar vervoer onvoorwaardelijk voorrang moet krijgen op de auto. De auto moet er op lange termijn gewoon uit. En massa mensen transport moet aangemoedigd worden/interessanter gemaakt worden. Daar kan je niet onderuit.
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                  Is die 10 minuten niet wat overdreven? Zelfs in grote stations als Brussel-Noord/-Centraal/-Zuid blijft een doorgaande trein toch nooit 10 minuten staan op mensen te laten uit- en opstappen? Hoe dan ook, de halte 50 m opschuiven en zo het autoverkeer vlotter laten passeren lijkt mij het meest logische, maar ja, wie kan dat wat schelen, dat de auto's vlot kunnen doorrijden .
                  Niet vergeten dat de ligging der meeste stations zo'n 100 jaar geleden toegewezen werden en dat het enige vervoer toen met paard en kar was, als ze voor de trein moesten wachten konden die paarden wat uitrusten en konden de voermannen een babbeltje slaan met elkaar, dit was nog "het leven" vòòr "koning auto" de wet begon te dicteren. Nu is 5 min. wachten schijnbaar al te veel, het moet rap/rap gaan. En het feit dat de slagbomen al naar beneden gaan terwijl de trein nog in het station staat is toch normaal, het contact dat de slagbomen automatisch naar beneden laat komen moet zich op een bepaalde afstand van die slagbomen bevinden zodat ze nog tijdig naar beneden kunnen in geval het een op snelheid rijdende directe trein is, als er zich binnen die afstand een station bevindt dan heb je pech want de slagbomen gaan maar omhoog nadat de trein terug een automatisch contact triggert voorbij de slagbomen. Dus relax max.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                    En jij zal dat graag zien gebeuren als het net jouw tuin is dat ze onteigenen?
                    En jij ziet er niet tegen op om nog wat meer belastingen te betalen om al die werken uit te kunnen voeren? Dan nog zou je dat de beste oplossing vinden? Dan nog vind je het niet beter dan je in het slechtste geval 5min per dag langer in de wagen zit? (als je de pech hebt er 3 maal voor te staan).
                    Eum, 3 x 10 minuten = 5 minuten ?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                      Eum, 3 x 10 minuten = 5 minuten ?
                      Ik geef u nen bak bier als jij mij een spoorwegovergang kan vinden aan een station in België waar je tien minuten staat voor een passagierstrein.

                      10min... overdrijvers
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                        Ik geef u nen bak bier als jij mij een spoorwegovergang kan vinden aan een station in België waar je tien minuten staat voor een passagierstrein.

                        10min... overdrijvers
                        Tja, als ze moeten wachten duurt iedere minuut waarschijnlijk 3 keer zo lang he

                        Wat maken die enkele minuutjes nu uit, d'r zijn verkeerslichten en ronde punten waar je veel langer staat aan te schuiven voor je d'r voorbij bent.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                          Ik geef u nen bak bier als jij mij een spoorwegovergang kan vinden aan een station in België waar je tien minuten staat voor een passagierstrein.

                          10min... overdrijvers
                          Verdomme zeg, kijk nu eens wat ik eerst zelf heb geschreven :

                          Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                          Is die 10 minuten niet wat overdreven? Zelfs in grote stations als Brussel-Noord/-Centraal/-Zuid blijft een doorgaande trein toch nooit 10 minuten staan op mensen te laten uit- en opstappen? Hoe dan ook, de halte 50 m opschuiven en zo het autoverkeer vlotter laten passeren lijkt mij het meest logische, maar ja, wie kan dat wat schelen, dat de auto's vlot kunnen doorrijden .
                          Ik vermoed echter dat de topicstarter geen klaagpost gaat schrijven voor een overweg die gewoon 1 of 2 minuten gesloten blijft, maar dat het in zijn geval toch wel om een "abnormaal" lange of veelvuldige blokkering gaat. En daar reageer ik, als automobilist, als lid van het Autoforum, als autoliefhebber, dan op met bovenstaande, ja. Mag dat? Djeezes .

                          Comment


                          • #14
                            Het is op meerdere plaatsen zo dat een station vlak aan een overweg ligt (of omgekeerd, 't is maar hoe je het bekijkt).
                            Hier in de buurt, in Schellebelle is er ook zo eentje, daar kan je wel een hele tijd staan want net na de overweg splitst de lijn, dus als je een beetje pech hebt kan je daar lang staan.

                            Het is misschien wel handig om te weten over welk station je het hebt?

                            Comment


                            • #15
                              Is inderdaad op verschillende plaatsen.

                              In Alken heb je dat ook en in Bokrijk ook.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • #16
                                Buggenhout

                                lierde

                                beervelde

                                ...

                                Comment

                                Working...
                                X