ik wil hier even een ballonnetje oplaten.
NMBS ligt bij vele mensen niet in bovenste schuif kwa populariteit ?!?
iedereen vindt het logische dat treinen dag en nacht, zowel passagier, goederen, onderhoud - trein ALTIJD voorrang hebben, dus slagbomen dicht en wachten, inclusief veiligheidsmarge voor en achter ???
de laatste jaren is belang van verkeer en ook vlot verkeer belangrijk gebleken? werkgeversorganisaties kunnen perfect kostprijs van een file, een stakingsdag perfect berekenen???
in je JA hebt geantwoord moet je hier onder zeker een verder lezen.
.
.
.
.
.
.
bij ons hier in de buurt kruist de spoorweg (drukke lijn o.a. verbinding met haven Gent en Antwerpen) met een "steenweg" die direct verbinding heeft met oprit E17, tussen E17 en spoorweg maar een paar km.
NMBS kiest ervoor om halte (geen station) VLAKBIJ deze weg in te planten.
vroeger stopte er om het uur (in beide richtingen) een korte (direct wordt dit duidelijk) boemeltrein
vorige jaar zijn deze allemaal afgeschaft en stopt en nu per uur één direct, lang en dubbeldeks
combinatie van dit alles : slagbomen blijven bijna 10 min per trein omdat deze niet volledig kunnen stoppen aan de halte maar nog een deel op de steenweg staan
dus 2 keer 10 min per uur + alle andere treinen is de slagboom dicht !!!
nog altijd overtuigd dat treinen altijd en overal voorrang moeten hebben?
ik stel mij hier vragen bij
blijkbaar zelfs niet bespreekbaar om halte 50 of 100 meter door te schuiven !!!
tof als automobilist die altijd maar mag betalen (VAA en morgen weer duurdere brandstofprijzen, ...)
prettig weekend voor iedereen
NMBS ligt bij vele mensen niet in bovenste schuif kwa populariteit ?!?
iedereen vindt het logische dat treinen dag en nacht, zowel passagier, goederen, onderhoud - trein ALTIJD voorrang hebben, dus slagbomen dicht en wachten, inclusief veiligheidsmarge voor en achter ???
de laatste jaren is belang van verkeer en ook vlot verkeer belangrijk gebleken? werkgeversorganisaties kunnen perfect kostprijs van een file, een stakingsdag perfect berekenen???
in je JA hebt geantwoord moet je hier onder zeker een verder lezen.
.
.
.
.
.
.
bij ons hier in de buurt kruist de spoorweg (drukke lijn o.a. verbinding met haven Gent en Antwerpen) met een "steenweg" die direct verbinding heeft met oprit E17, tussen E17 en spoorweg maar een paar km.
NMBS kiest ervoor om halte (geen station) VLAKBIJ deze weg in te planten.
vroeger stopte er om het uur (in beide richtingen) een korte (direct wordt dit duidelijk) boemeltrein
vorige jaar zijn deze allemaal afgeschaft en stopt en nu per uur één direct, lang en dubbeldeks
combinatie van dit alles : slagbomen blijven bijna 10 min per trein omdat deze niet volledig kunnen stoppen aan de halte maar nog een deel op de steenweg staan
dus 2 keer 10 min per uur + alle andere treinen is de slagboom dicht !!!
nog altijd overtuigd dat treinen altijd en overal voorrang moeten hebben?
ik stel mij hier vragen bij
blijkbaar zelfs niet bespreekbaar om halte 50 of 100 meter door te schuiven !!!
tof als automobilist die altijd maar mag betalen (VAA en morgen weer duurdere brandstofprijzen, ...)
prettig weekend voor iedereen
Comment