Mededeling

Collapse
No announcement yet.

parkeerboete in bewonersstraat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• parkeerboete in bewonersstraat

zoals de titel reeds verteld, heb ik onlangs een parkeerboete gekregen terwijl ik geparkeerd stond in een bewonersstraat ( ik heb geen bewonerskaart ).

voor zover ik begrijp is een parkeerboete gelijk aan een parkeerticket (tegen heel hoog tarief dan), en is het dus geen boete, zoals de politie zou geven.

nu is mijn vraag:

in de bewonersstraat mag je enkel staan met een bewonerskaart. dus een ticket kopen is hier niet nodig (want zoals gezegd, je mag er enkel staan met een bewonerskaart).

de parkeerwachters hebben mij een parkeerticket uitgeschreven (tegen heel hoog tarief) terwijl we hier in de straat geen ticket moeten hebben?

Dit klopt nu toch niet? Ik krijg (moet) een ticket in een straat waar je enkel mag staan met een bewonerskaart. Is dit nu een fout in het systeem?

Prijs ticket: € 50

Ik besef dat ik daar niet mag staan, maar ik was er ongeveer 20 min, op bezoek bij een kennis die daar in de buurt woont ..

Je hebt nog altijd de parkeerschijf voor 2 uur
    Ze gebruiken dit nu overal zelf als de automaat kapot is voor een ticket moet Gé u parkeerschijf zetten

Oorspronkelijk geplaatst door Captain_Slow Bekijk Berichten
    zoals de titel reeds verteld, heb ik onlangs een parkeerboete gekregen terwijl ik geparkeerd stond in een bewonersstraat ( ik heb geen bewonerskaart ).

voor zover ik begrijp is een parkeerboete gelijk aan een parkeerticket (tegen heel hoog tarief dan), en is het dus geen boete, zoals de politie zou geven.

nu is mijn vraag:

in de bewonersstraat mag je enkel staan met een bewonerskaart. dus een ticket kopen is hier niet nodig (want zoals gezegd, je mag er enkel staan met een bewonerskaart).

de parkeerwachters hebben mij een parkeerticket uitgeschreven (tegen heel hoog tarief) terwijl we hier in de straat geen ticket moeten hebben?

Dit klopt nu toch niet? Ik krijg (moet) een ticket in een straat waar je enkel mag staan met een bewonerskaart. Is dit nu een fout in het systeem?

Prijs ticket: € 50

Ik besef dat ik daar niet mag staan, maar ik was er ongeveer 20 min, op bezoek bij een kennis die daar in de buurt woont ..

Comment

in een bewonerswijk waar je zelf geen kaart van hebt moet je je parkeerschijf leggen...

Comment

In Oostende op een bewonersparking staan zonder bewijs is de eerste keer 100 euro, de tweede keer 250 euro.
        Been there, done that
        (gelukkig alleen maar de eerste keer)

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Het betrefd geen strafrechtelijke boet want parkeren in een straat voorbehouden aan bewonerskaart zie art 29 §2 2 de paragraaf van de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer:

...Het in voormelde reglementen omschreven parkeren met beperkte parkeertijd, betalend parkeren en parkeren op plaatsen voorbehouden aan houders van een gemeentelijke parkeerkaart worden niet strafrechtelijk bestraft, behoudens het halfmaandelijks beurtelings parkeren, de beperking van het langdurig parkeren, en bedrog met de parkeerschijf...
          stelt duidelijk dat dit niet strafrechtelijk bestraft wordt.

Hiernaast hebben we te maken met een overtreding op de wet van 1 DECEMBER 1975. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
          Art 27 ter:
          Voorbehouden parkeerplaatsen
          Parkeerplaatsen gesignaleerd overeenkomstig artikel 70.2.1.3°d), alsmede in een woonerf, waar de letter « P » en het woord « parkeerkaart », « bewoners » of « autodelen » zijn aangebracht, zijn voorbehouden voor de voertuigen waarop op de binnenkant van de voorruit of, als er geen voorruit is, op het voorste gedeelte van het voertuig, respectievelijk de gemeentelijke parkeerkaart, de bewonerskaart of de parkeerkaart voor autodelen duidelijk leesbaar en zichtbaar is aangebracht.
          Dus kom je in aanraking met GAS (gemeentelijke administratieve sancties)
          STEDELIJKE VERORDENING BETREFFENDE HET PARKEREN
          waarin duidelijk staat:

De reglementering, zoals omschreven in artikel 27 en artikel 27ter van het Verkeersreglement blijft onverkort gelden.

Ongeacht alle andere mogelijke sancties worden de overtredingen van de bepalingen van deze Verordening bestraft met een gemeentelijke administratieve sanctie maximaal 250,00 euro).

Dus het betreft geen boete maar een gemeeentelijke administratieve sanctie die wel degelijk kan vastgesteld worden door een parkeerwacht bijvoorbeeld en geen strafrechtelijke boete die door politie zou moeten worden vastgesteld. De parkeerretributie lijkt mij volgens de regels opgesteld en rechtsgeldig (hoe spijtig dit ook moge zijn ).

Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Captain_Slow Bekijk Berichten

Wie zijn gat verbrandt...
            sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

even dacht ik dat er een fout in het 'systeem' was, maar helaas helaas ..

Comment

En terrecht vind ik, als bewoner kan ik echt zoeken naar een parkeerplek en je ziet daar allerlei pipo's met een auto lomp staan te wezen.

Ik heb wel voor bezoekers, "gratis" parking gekregen. Ze moeten waar ik woon, betalen tot 22u en als ze me komen bezoeken kunnen ze tussen 19u en 22u gratis parkeren. Wel niet op bewonersplek.

Comment

Working...
                X