Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Inschrijving nieuwe auto - wat met nummerplaat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Inschrijving nieuwe auto - wat met nummerplaat?

Ik heb zopas een nieuwe nummerplaat aangevraagd (wagen overgedragen van mijn vader naar mij) en net voor ik deze mocht afhalen op het postkantoor is mijn wagen gesneuveld.

Ondertussen hebben we een nieuwe wagen besteld en deze zouden we vanaf begin maart kunnen inschrijven. Kan ik hiervoor de pas aangevraagde nummerplaat gebruiken? Hoe gaat dit juist allemaal in zijn werk?

Die nieuwe plaat mag je gebruiken voor je nieuwe voertuig in maart, op voorwaarde dat je in regel bent met je inschrijving. Op de nieuwe inschrijving moet je dan bovenaan enkel aanvinken "plaat in bezit" ipv "nieuwe plaat nodig" ofzoiets. Uwe verzekeringsman zal u dat wel haarfijn uitleggen. Nu staat uw plaat nog op uw 'oud' voertuig ingeschreven, en voor DIV maakt dat niet uit of die wagen op deze moment rijdt , of ter herstelling in de garage staat, hij is ingeschreven.

Comment

Maar als we de plaat gebruiken voor de nieuwe wagen, wordt dan automatisch de oude wagen uitgeschreven?
      Ik had de vraag als eens gesteld aan een bepaalde verzekeringsmaatschappij, maar zij waren hier onduidelijk over. Volgens hen zou ik de plaat niet mogen hergebruiken.

Ik dacht dat de garage de inschrijving in orde zou maken, maar dit is dan blijkbaar niet het geval. Hiervoor moeten we dan ook bij de verzekeringsmaatschappij zijn. Eerst dan maar eens gaan shoppen.

Enige tips ivm verzekeringsmaatschappijen misschien?

Comment

Beste,

De nieuwe nummerplaat kan hergebruikt, worden..
        Dan blijft bovenaan het inschrijvingsformulier gewoon het hokje ' bestaande nummerplaat ' inschrijven op nieuw voertuig.

Het nieuwe roze formulier wordt u aangeleverd door de garage, dit binnenbrengen met de huidige nummerplaat combinatie is voldoende om de nieuwe wagen in te schrijven bij u makelaar.

De nieuwe wagen kan dan in feite ook ogenblikkelijk in gebruik worden genomen. Het nieuwe inschrijvingsbewijs / Kentekenbewijs wordt dan ook onmiddelijk opgestuurd.

Tot wanneer de nieuwe wagen aankomt zal er wel moeten wegenbelasting worden betaald op u oudere, niet bestaande/gecrashte wagen. Tenzij je kan aantonen dat deze wagen al 'uit gebruik is genomen', maar dat houdt in dat je de nummerplaat weer moet terugsturen (als ik het goed voor heb).

Comment

Dank je voor de nuttige informatie

Comment

Working...
          X