Als een vertegenwoordiger veel km doet, gaat de firma dat wel doorrekenen in de prijzen van z'n klanten, de eindverbruiker dokt.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rekeningrijden??!!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk BerichtenAls een vertegenwoordiger veel km doet, gaat de firma dat wel doorrekenen in de prijzen van z'n klanten, de eindverbruiker dokt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk BerichtenAls een vertegenwoordiger veel km doet, gaat de firma dat wel doorrekenen in de prijzen van z'n klanten, de eindverbruiker dokt.
Als het zo verder gaat slaapt binnen enkele jaren de helft van de belgen onder een brug.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHeb eens gelezen dat je wel de kilomters die in beeld staan kan verlagen, maar dat ergens in het geheugen wel de werkelijke kilomterstand zou bijgehouden worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenNiemand dwingt je om zo ver van je woonplaats te gaan werken he. Dat snap ik ook niet, waarom gaat iedereen niet wat dichter bij huis werken (of dichter bij hun werk wonen)..
Ondertussen zullen de wetmakers wel met hun auto en bestuurder uit het verre limburg naar Brussel komen... hebben zij terug plaats op de baan. Of even met een agusta naar huis vliegen...
Ik heb zelf geen slecht loon, maar ik doe 100km per dag. En soms stel ik mij de vraag; Zou ik niet eens beter uitrekenen hoeveel het me opbrengt als ik nu gewoon eens thuisbleef.... en het verschil in het zwart bijklus. Dan krijgen we pas Italiaanse/griekse toestanden...
Maar ik doe mijn werk te graag...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenWe leven in een vrij land, een democratie genaamd. Dit ruikt verdacht veel naar communistische praktijken.... Straks gaan ze nog bepalen hoeveel kinderen je moet/mag hebben...
Ondertussen zullen de wetmakers wel met hun auto en bestuurder uit het verre limburg naar Brussel komen... hebben zij terug plaats op de baan. Of even met een agusta naar huis vliegen...
Ik heb zelf geen slecht loon, maar ik doe 100km per dag. En soms stel ik mij de vraag; Zou ik niet eens beter uitrekenen hoeveel het me opbrengt als ik nu gewoon eens thuisbleef.... en het verschil in het zwart bijklus. Dan krijgen we pas Italiaanse/griekse toestanden...
Maar ik doe mijn werk te graag...
Daar kan ik mij helemaal in vinden ! Ik ben zelf van job veranderd om wat minder te verdienen dan vroeger, maar het is mijn droomjob die ik nu doe ... en ik werk aan mijn toekomst ! Alleen gaat dat weeral bestraft worden ! Met geld uit de gewone mensen te blijven zuigen !Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenDaar kan ik mij helemaal in vinden ! Ik ben zelf van job veranderd om wat minder te verdienen dan vroeger, maar het is mijn droomjob die ik nu doe ... en ik werk aan mijn toekomst ! Alleen gaat dat weeral bestraft worden ! Met geld uit de gewone mensen te blijven zuigen !
Comment
-
Onlangs iemand een heel andere stelling horen verkondigen ivm mobiliteitsproblematiek en pensioenkwesties :
-politici vinden dat het voor iedereen gelijk moet zijn , dat iedereen langer moet werken voor z'n pensioen ; wel laat ons dan beginnen met het verkeer beter te spreiden door kantoren ook minstens in 2 ploegen te laten werken , we leven tenslotte toch in een 24uren economie ?
Waarom dan bereikbaarheid / beschikbaarheid v kantoren en diensten beperken tot 9 to 5 ?
Dan zou men even goede en zelfs betere dienstverlening kunnen verzekeren met 1/3 tot de helft vd huidige duurbetaalde kantoorruimte , dus dat kan ook kostenbesparing opleveren .
Want nu wordt er slechts 8 of 9 vd 24uur nuttig gebruik gemaakt v deze gebouwen , de resterende uren moet de verwarming of klimaatregeling ook draaien en moet er ook bewaking aanwezig zijn .
Comment
-
-
Het probleem ligt hem niet in het rekeningrijden - de gebruiker / vervuiler betaalt is een goed principe - maar in het feit dat woon-werk met de auto beschouwd wordt als privéverplaatsing. En daardoor discrimineren ze werknemers die verder van kantoor wonen. En dat in een land met slechte stedenbouw (en dus inefficiënt openbaar vervoer) en een acuut probleem om geschikte werknemers te vinden. De Vlaamse regering maakt het er niet beter op, met Muyters aan het roer der ruimtelijke ordening.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichtenhet gaat echt voordeliger zijn om te thuis te blijven zitten en te gaan doppen !
jongen, dat is altijd al zo geweest, als ge niks hebd, kunnen ze u niks afpakken...c'est la vie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenNiemand dwingt je om zo ver van je woonplaats te gaan werken he. Dat snap ik ook niet, waarom gaat iedereen niet wat dichter bij huis werken (of dichter bij hun werk wonen)..
Wat betreft dat rekeningrijden: men vergeet hier blijkbaar dat mensen die jaarlijks met hun privéwagen naar hun werk gaan hun gereden km kunnen inbrengen als beroepskosten aan 6 cent/km. Als ze dan7 of 8 cent zouden rekenen dan kom je bijna op een nuloperatie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenWat betreft dat rekeningrijden: men vergeet hier blijkbaar dat mensen die jaarlijks met hun privéwagen naar hun werk gaan hun gereden km kunnen inbrengen als beroepskosten aan 6 cent/km. Als ze dan7 of 8 cent zouden rekenen dan kom je bijna op een nuloperatie.
Pas vanaf meer dan 30km enkel heb je er voordeel bij deze in te brengen.
En BTW, er is een enorm verschil tussen 1.000 euro aftrekken van je inkomsten in je belastingsaangifte en 1.000 euro taksen moeten betalen, van nuloperatie is geen sprake.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
Niemand dwingt je om zo ver van je woonplaats te gaan werken he. Dat snap ik ook niet, waarom gaat iedereen niet wat dichter bij huis werken (of dichter bij hun werk wonen)..
?????????
Want dicht bij huis vind je een geschikte job ?
De meeste jobs vind je nu éénmaal rond de grote centra, omdat bedrijven daar hun zetel/productieeenheid hebben.
Gezien je een erg groot deel van je leven zal werken (enfin, jammer genoeg niet iedereen), lijkt het me wel belangrijk dat je daar dan ook nog enig plezier uit kan halen. Als dat werk nu wat verder van huis ligt, so be it. Moet je dan gestraft worden door rekeningrijden ?
En dichter bij je werk gaan wonen ? Je verandert van werk, dus moet je je sociale leven dat jij en je gezin hebben opgebouwd maar laten vallen ? Ook al eens aan gedacht dat voor velen het financiëel gewoon niet haalbaar is om te gaan verhuizen. Sommige streken zijn nu éénmaal duurder en de kans is groot dat streken waar veel werk is, door rekeningrijden nog duurder gaan worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenWat betreft dat rekeningrijden: men vergeet hier blijkbaar dat mensen die jaarlijks met hun privéwagen naar hun werk gaan hun gereden km kunnen inbrengen als beroepskosten aan 6 cent/km. Als ze dan7 of 8 cent zouden rekenen dan kom je bijna op een nuloperatie.
Sent from my HTC Radar.
Comment
Comment