Oorspronkelijk geplaatst door David67
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rekeningrijden??!!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten.Wat betreft dat rekeningrijden: men vergeet hier blijkbaar dat mensen die jaarlijks met hun privéwagen naar hun werk gaan hun gereden km kunnen inbrengen als beroepskosten aan 6 cent/km. Als ze dan7 of 8 cent zouden rekenen dan kom je bijna op een nuloperatie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendat is als elke werknemer het geval
Sent from my HTC Radar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendus jij krijgt hetzelfde, het forfait
Zoals ik reeds eerder zei: 1000 euro aftrekken van je beroepsinkomen is iets heel anders dan 1000 euro taksen betalen.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DUR0N Bekijk BerichtenBijna niemand hier die het hele GPS/simcard/big brother gebeuren problematisch vindt?
De Staat die altijd en overal de locatie van elk voertuig kent, brr.
Met het milieu zitten die rotpolitiekers toch niks in, want ze rijden zelf allen met 2 ton zware luxewagens of nog zwaardere Cayennes en dergelijke.
Controle is waar het om draait in de toekomst, niks meer dan dat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenHet probleem ligt hem niet in het rekeningrijden - de gebruiker / vervuiler betaalt is een goed principe - maar in het feit dat woon-werk met de auto beschouwd wordt als privéverplaatsing.
Je hebt wel gelijk dat het probleem niet bij het principe ligt, ik ben daar eigenlijk ook voorstander van. Het probleem ligt bij het genoemde bedrag.
Er staan er hier weer veel op hun achterste poten maar het gaat nota bene om een bedrag dat de VAB noemt! Heeft er iemand dat artikel eigenlijk wel gelezen?Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DUR0N Bekijk BerichtenBijna niemand hier die het hele GPS/simcard/big brother gebeuren problematisch vindt?
De Staat die altijd en overal de locatie van elk voertuig kent, brr.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenSorry hoor, maar je kan niet voor het principe de gebruiker/vervuiler betaalt zijn en tegen het meetellen van het woon-werkverkeer zijn. Gebruik/vervuil je niet als je naar je werk rijdt? Ik dacht van wel.
Nu ja, België heeft wel meer rare kronkels: zo zijn we ook het enige land met een automatische index-koppeling. Een automatische jaarlijkse loonsverhoging, noemt m'n Nederlandse collega dat.
Comment
-
Heeft er iemand nog meer bronnen dan dit artikel op HLN?
De prognose van VAB gaat ervan uit dat 7 à 8 cent per km nodig is om een gedragswijziging te bekomen maar wie zegt dat dit tarief de uitgangspositie is om het rekeningrijden te ontwikkelen?
Voor mij is er momenteel een beetje te weinig info om hysterisch in het bos te gaan roepen.
Gebruik belasten i.p.v. bezit vind ik nochtans wel een mooi uitgangspunt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenEr is geen contradictie. Het woon-werkverkeer verschilt van werknemer tot werknemer. Om iedereen over dezelfde kam te scheren - om de verschillen tussen werknemers weg te werken - is het logisch om woon-werkverkeer op de schouders van de werkgever te leggen. En dat gebeurt ook: ga je met de fiets of met de trein, dan betaalt de baas (in veel gevallen toch). Het maakt daarbij niet uit of je van ver of van dichtbij moet komen. Ga je met de auto, dan kan de baas daar ook voor betalen, onder vorm van een bedrijfsauto. Maar gek genoeg zit dat fiscaal helemaal anders in elkaar dan de fiets of de trein - zowel voor de werknemer als voor de werkgever. En dat klopt niet.
Een belangrijk onderdeel van mijn keuze van job is net de afstand die ik dagelijks moet afleggen evenals de daarmee gepaard gaande kosten. Dat zomaar doorschuiven naar de werkgever verzwakt dan toch ook je positie als kandidaat voor een job? Je moet vooral voor jezelf afwegen wat die job je waard is.
Overigens maakt het voor de baas wel degelijk uit of je van ver of dichtbij komt met de fiets of trein als hij die kosten vergoed, die stijgen namelijk ook als de afstand groter wordt.
En wat jij "gek genoeg" noemt is helemaal niet zo gek. Als de fiscaliteit met betrekking tot een bedrijfswagen zo anders is, ligt dat vooral aan het feit dat je daar ook bij je privé verplaatsingen ene groot voordeel van hebt. In die zin is een bedrijfswagen meer loon dan vergoeding van onkosten.
Als de werkgever je een kilometervergoeding geeft is dat helemaal niet zo anders als bij een fietser.
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenRekeningrijden invoeren is voor mij geen probleem, maar niet als je het woon-werkverkeer op de schouders van de werknemer legt. Want zo motiveer je werknemers alleen maar om uit te kijken naar ander werk. En dat is, hoe je 't ook draait of keert, niet goed voor bedrijven, want die hebben het al lastig genoeg om de juiste krachten te vinden.
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenDe verplaatsing met de auto naar en van het werk doe je niet voor je plezier, je doet het ten dienste van de baas. Het hoort bij de bedrijfskosten te zitten. Je vervuilt namelijk in het kader van je werk, niet in het kader van je privé-leven.
Dat is jouw vrije (privé) keuze.
Jij kan van de ene dag op de andere plots 60km verder van je werk gaan wonen (om welke reden dan ook) en jij verwacht dat je baas die extra last zonder boe of ba op zich neemt??Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenHeeft er iemand nog meer bronnen dan dit artikel op HLN?
De prognose van VAB gaat ervan uit dat 7 à 8 cent per km nodig is om een gedragswijziging te bekomen maar wie zegt dat dit tarief de uitgangspositie is om het rekeningrijden te ontwikkelen?
Voor mij is er momenteel een beetje te weinig info om hysterisch in het bos te gaan roepen.
Gebruik belasten i.p.v. bezit vind ik nochtans wel een mooi uitgangspunt.
Ik ben het volledig met je observeringen eens.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenDat lijkt me ook de enige echte reden om zulk systeem in te voeren, totale controle over het volk en elke stap die je doet kunnen registreren.
Met het milieu zitten die rotpolitiekers toch niks in, want ze rijden zelf allen met 2 ton zware luxewagens of nog zwaardere Cayennes en dergelijke.
Controle is waar het om draait in de toekomst, niks meer dan dat.
Controle daar hebben we Google voor. Big Brother is watching you.
Ben je soms in het bezit van een iPhone,? Controle hé?
Heb je de wagen van Wouter van Besien als eens bekeken en ook Bart de Wever rijdt met een normale gezinswagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenDe hoeveelheid gegevens die de staat over elk van ons verzamelt (en kan verzamelen), is zo godvergeten groot dat ze er van z'n leven nooit doorheen kunnen baggeren. Als je ziet hoe justitie, politie of staatsveiligheid moeite heeft met IT, dan betwijfel ik dat ze op een georganiseerde manier misbruik kunnen maken van die info. We hebben hier geen NSA en geen Langley. Als je je dan toch zorgen wilt maken, doe dat dan over de persoonsgegevens die de USA opeist over Europeanen die voet zetten op Amerikaanse bodem.
Comment
-
rekeningrijden bestaat eigenlijk al,
je betaald het in de vorm van accijnzen aan de pomp, verbruikt je auto meer, betaal je meer benzine. rij je grotere afstanden betaal je meer benzine.....
maarjah, ministers die geld ruiken he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenVerwerk dan de BIV en Jaarlijkse belasting in de brandstofprijs, betaal je ook per km en geen controle op waar je uithangt.
Dus vrachtvervoer wordt ook veel duurder en dat zal doorgerekend worden in het eindprodukt.
Daardoor wordt de consument twee keer de dupe. Slecht idee.
Comment
Comment