als de consument begrijpt dat transport duur is, klopt het sneller
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rekeningrijden??!!
Collapse
X
-
Systeem zou er ongeveer zo kunnen uitzien:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk Berichtenjongen, dat is altijd al zo geweest, als ge niks hebd, kunnen ze u niks afpakken...c'est la vieOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DUR0N Bekijk BerichtenBijna niemand hier die het hele GPS/simcard/big brother gebeuren problematisch vindt?
De Staat die altijd en overal de locatie van elk voertuig kent, brr.
Probleem zal zijn wanneer ze er achter komen, dan zal je kunnen betalen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenEr is geen contradictie. Het woon-werkverkeer verschilt van werknemer tot werknemer. Om iedereen over dezelfde kam te scheren - om de verschillen tussen werknemers weg te werken - is het logisch om woon-werkverkeer op de schouders van de werkgever te leggen. En dat gebeurt ook: ga je met de fiets of met de trein, dan betaalt de baas (in veel gevallen toch). Het maakt daarbij niet uit of je van ver of van dichtbij moet komen. Ga je met de auto, dan kan de baas daar ook voor betalen, onder vorm van een bedrijfsauto. Maar gek genoeg zit dat fiscaal helemaal anders in elkaar dan de fiets of de trein - zowel voor de werknemer als voor de werkgever. En dat klopt niet. Rekeningrijden invoeren is voor mij geen probleem, maar niet als je het woon-werkverkeer op de schouders van de werknemer legt. Want zo motiveer je werknemers alleen maar om uit te kijken naar ander werk. En dat is, hoe je 't ook draait of keert, niet goed voor bedrijven, want die hebben het al lastig genoeg om de juiste krachten te vinden. De verplaatsing met de auto naar en van het werk doe je niet voor je plezier, je doet het ten dienste van de baas. Het hoort bij de bedrijfskosten te zitten. Je vervuilt namelijk in het kader van je werk, niet in het kader van je privé-leven.
Nu ja, België heeft wel meer rare kronkels: zo zijn we ook het enige land met een automatische index-koppeling. Een automatische jaarlijkse loonsverhoging, noemt m'n Nederlandse collega dat.
Inderdaad bij de gewone man, want de werkgevers rekenen alles toch uiteindelijk door naar hun klanten ....
En als dat niet lukt en de kosten worden te hoog, dan sluiten ze den boel en bollen ze het af naar een ander land waar alles goedkoper is.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DUR0N Bekijk BerichtenPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenHeeft er iemand nog meer bronnen dan dit artikel op HLN?
De prognose van VAB gaat ervan uit dat 7 à 8 cent per km nodig is om een gedragswijziging te bekomen maar wie zegt dat dit tarief de uitgangspositie is om het rekeningrijden te ontwikkelen?
Voor mij is er momenteel een beetje te weinig info om hysterisch in het bos te gaan roepen.
Gebruik belasten i.p.v. bezit vind ik nochtans wel een mooi uitgangspunt.
Rekeningrijden verandert wel degelijk het rijgedrag en vermindert de files. Dat blijkt uit een proefproject in Leuven. Een 30-tal proefpersonen kreeg een toestel in de auto dat altijd registreerde waar ze reden en hoeveel dat kostte. Meer dan de helft van die mensen ging minder met de auto rijden.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenVerwerk dan de BIV en Jaarlijkse belasting in de brandstofprijs, betaal je ook per km en geen controle op waar je uithangt.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenrekeningrijden bestaat eigenlijk al,
je betaald het in de vorm van accijnzen aan de pomp, verbruikt je auto meer, betaal je meer benzine. rij je grotere afstanden betaal je meer benzine.....
maarjah, ministers die geld ruiken he
Als ze dat willen doorvoeren gaat dat juist heel veel geld kosten, want alle auto's zullen uitgerust moeten worden met die bakskes voor dat rekeningrijden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenHoe duur worden de brandstofprijzen dan wel niet?
Dus vrachtvervoer wordt ook veel duurder en dat zal doorgerekend worden in het eindprodukt.
Daardoor wordt de consument twee keer de dupe. Slecht idee.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEn als de werkgevers d'r voor moeten opdraaien, bij wie denk je dat dat dan uiteindelijk toch gaat terecht komen?
Inderdaad bij de gewone man, want de werkgevers rekenen alles toch uiteindelijk door naar hun klanten ....
En als dat niet lukt en de kosten worden te hoog, dan sluiten ze den boel en bollen ze het af naar een ander land waar alles goedkoper is.
En even naar het buitenland, vertel dat eens aan de bakker, slager etc. Gaan ze in Polen hun brood bakken?
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenNee, dan betaal je per liter, een wagen die veel verbruikt gaat dus veel meer per kilomter betalen dan eentje die weinig verbruikt. Is dus toch wel een serieus verschil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenJa tuurlijk, die rekenen dat allemaal even door, dat gaat ook extreem gemakkelijk hé, klanten betalen graag wat meer. Get real...
En even naar het buitenland, vertel dat eens aan de bakker, slager etc. Gaan ze in Polen hun brood bakken?
En graag meer betalen is een groot woord, maar alles slaagt imens op en ondernemen we iets? Nee
Het is altijd al zo geweest dat alles word doorgerekent naar de klant, dus zie ik niet in dat dat snel zal veranderen.
Slikken en blijven slikken dat doet de "gewone man", maar er zal wel een moment komen dat de bom barst natuurlijk.
En is dat niet juist de bedoeling?
Iedereen die op een bepaald ogenblik op de weg is zou evenveel betalen, ongeacht wat zijn wagen is. Je zou bij dat systeem meer of minder betalen naar gelang de wegen die je gebruikt en tijdstip van de dag dat je die weg gebruikt ...Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenJij vind dat bij het huidige systeem de brandstofprijs al omlaag zou moeten?
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenOmdat ik 22 jaar jong ben !! Ik heb voor mijn huidige job die ik nu doe veel geluk gehad dat ik deze kan doen ! Ik krijg de kans om veel ervaring op te doen zonder dat ik er een diploma van heb! Ze zijn daar zeer tevreden van mij en ik werk er graag !
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenWe leven in een vrij land, een democratie genaamd. Dit ruikt verdacht veel naar communistische praktijken.... Straks gaan ze nog bepalen hoeveel kinderen je moet/mag hebben....
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenBen jij 14 jaar oud misschien? Mensen hebben niet zomaar te kiezen waar ze werken/wonen. Niet iedereen kan zomaar in de fabriek om de hoek aan de slag...
Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten?????????
Want dicht bij huis vind je een geschikte job ?
De meeste jobs vind je nu éénmaal rond de grote centra, omdat bedrijven daar hun zetel/productieeenheid hebben.
Gezien je een erg groot deel van je leven zal werken (enfin, jammer genoeg niet iedereen), lijkt het me wel belangrijk dat je daar dan ook nog enig plezier uit kan halen. Als dat werk nu wat verder van huis ligt, so be it. Moet je dan gestraft worden door rekeningrijden ?
En dichter bij je werk gaan wonen ? Je verandert van werk, dus moet je je sociale leven dat jij en je gezin hebben opgebouwd maar laten vallen ? Ook al eens aan gedacht dat voor velen het financiëel gewoon niet haalbaar is om te gaan verhuizen. Sommige streken zijn nu éénmaal duurder en de kans is groot dat streken waar veel werk is, door rekeningrijden nog duurder gaan worden.
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenDat lijkt me ook de enige echte reden om zulk systeem in te voeren, totale controle over het volk en elke stap die je doet kunnen registreren.
Met het milieu zitten die rotpolitiekers toch niks in, want ze rijden zelf allen met 2 ton zware luxewagens of nog zwaardere Cayennes en dergelijke.
Controle is waar het om draait in de toekomst, niks meer dan dat.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenJa, want we betalen al genoeg aan jaarlijkse belasting.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Lol ik heb de afgelopen 2 jaar telkens 45.000km gereden = 3150 euro taks per jaar, huidige was 350 euro, wordt dus bijna maal 10.
Dit betekent voor een modale diesel dat wegenbelasting wegvalt en de prijs aan de pomp x2 gaat.
Thans ik geloof nooit dat ze zoiets ( 7 cent?) doorgedrukt krijgen, in het begin overdrijven, en dan BIV laten gelijk het is (want wat met mensen die die al betaald hebben?) en een taks invoeren van 2 cent per km (wat 350 euro is voor de gemiddelde 17.500km).
7 cent waar halen ze het, ritje naar de zee en terug 300km: taks + diesel = 50 euro? Daar koopt ge een retour vliegticket mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk BerichtenLol ik heb de afgelopen 2 jaar telkens 45.000km gereden = 3150 euro taks per jaar, huidige was 350 euro, wordt dus bijna maal 10.
Dit betekent voor een modale diesel dat wegenbelasting wegvalt en de prijs aan de pomp x2 gaat.
Gelukkig heb ik vorige maand bedrijfswagen + tankkaart besteld
Thans ik geloof nooit dat ze zoiets ( 7 cent?) doorgedrukt krijgen, in het begin overdrijven, en dan BIV laten gelijk het is (want wat met mensen die die al betaald hebben?) en een taks invoeren van 2 cent per km (wat ook 350 euro is voor 17.500km). En dan de vakbonden de lucht inspringen joepie we zijn van 7cent naar 2cent gezakt.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenOmdat, volgens het artikel in hbvl (de krant, niet de site) dat ten eerste nodig is om de mensen anders te doen omspringen met het gebruik van hun auto, maar ook omdat ze er anders de investering (al die toestellen in de auto's laten plaatsen) er niet uit halen.
Trouwens, waarom moeten de mensen anders omspringen met het gebruik van hun auto? Moet iedereen maar bij den bakker onder de kerktoren gaan werken dan? Laten we misschien allemaal kinesist worden eens zien of al de economische problemen dan opgelost zijn.
Als dit zo doorgaat gaan de talentvolle mensen hier aan de unief studeren op kosten van de staat, om vervolgens te verhuizen naar Duitsland / Amerika, waar ze een veelvoud verdienen en niet uitgeperst worden ...
EDIT sorry ik zie dat het niet uw mening is, maar de mening die staat in hbvl
Comment
-
Ik doe 25.000 km en ga met de fiets werken.
Brandstofprijzen lijken de komende jaren toch dusdanig veel duurder te gaan worden dat het voor 'de gewone man' (die telkens wordt aangehaald) hoe dan ook niet langer zal mogelijk zijn om de auto te gaan gebruiken zoals dat nu gebeurt.
Ik vrees dat daar los van politieke belastingen niet veel aan te doen valt.
Probeer het positief te bekijken. Het was nooit zo duur en het zal nog veel duurder worden om naar zee of Zuid-Frankrijk te rijden. Maar het was nog nooit zo goedkoop om met Ryanair naar pakweg een Grieks eiland te vliegen en eigenlijk is het daar veel mooier en als je wilt kan je daar nog een auto huren ook. Ik zal daar maar van profiteren zolang het nog kan.
Luchtvaart lijkt wel de enige sector te zijn waarin de concurrentie behoorlijk werkt.
Uiteraard vind ik het ook heel onaangename ontwikkelingen maar ik heb niet gauw de neiging om te vinden dat de staat de 'gewone man' wilt uitpersen. Ik realiseer mij al jarenlang dat wij wel érg veel koopkracht en consumptie kunnen genieten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk BerichtenHoezo al die toestellen in auto's laten plaatsen? Gaat het dan alleen voor de snelwegkm's tellen? Ze noteren op de autokeuring toch het aantal kms? En voor nieuwe autos telt de eerste 4 jaar de BIV. Ale gaan ze het nog veel moeilijker en duurder maken dan nodig is.
Trouwens, waarom moeten de mensen anders omspringen met het gebruik van hun auto? Moet iedereen maar bij den bakker onder de kerktoren gaan werken dan? Laten we misschien allemaal kinesist worden eens zien of al de economische problemen dan opgelost zijn.
Als dit zo doorgaat gaan de mensen hier ingenieur aan de unief studeren op kosten van de staat, om vervolgens te verhuizen naar Duitsland / Nederland. Want wie naar Antwerpen / Brussel kan verhuizen die kan evengoed in Duitsland dubbel zoveel gaan verdienen.
BIV en verkeersbelasting zouden beiden wegvallen, enkel nog de kilomterheffing.
Die toestellen zouden nodig zijn omdat je niet voor elke kilomter hetzelfde bedrag moet betalen, verschilt naar gelang van allerlei factoren (moment van de dag, welke wegen je gebruikt, ....)
Staat hier trouwens al allemaal in dit topic vermeld.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment