Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rekeningrijden??!!
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenUiteraard vind ik het ook heel onaangename ontwikkelingen maar ik heb niet gauw de neiging om te vinden dat de staat de 'gewone man' wilt uitpersen. Ik realiseer mij al jarenlang dat wij wel érg veel koopkracht en consumptie kunnen genieten.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk BerichtenAchzo dat was dat onderzoek dat ze gedaan hadden op 70 mensen misschien? Heb ik iets van op de radio gehoord. Valt toch nooit te realiseren, veel te moeilijk/duur. Dan kunnen ze net zogoed kastjes inbouwen die afhankelijk van de weg/snelheid u een flitsboete geven. Science fiction.
Beter nu het de kop indrukken (zoals in Nederland gedaan wordt) dan later er de gevolgen van moeten dragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenBIV en verkeersbelasting zouden beiden wegvallen, enkel nog de kilomterheffing.
Die toestellen zouden nodig zijn omdat je niet voor elke kilomter hetzelfde bedrag moet betalen, verschilt naar gelang van allerlei factoren (moment van de dag, welke wegen je gebruikt, ....)
Staat hier trouwens al allemaal in dit topic vermeld.Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk BerichtenAchzo dat was dat onderzoek dat ze gedaan hadden op 70 mensen misschien? Heb ik iets van op de radio gehoord. Valt toch nooit te realiseren, veel te moeilijk/duur. Dan kunnen ze net zogoed kastjes inbouwen die afhankelijk van de weg/snelheid u een flitsboete geven. Science fiction.Oorspronkelijk geplaatst door DUR0N Bekijk Berichtenscience fiction zoals een interactief clipboard dat gegevens toont en aanraakgevoelig is?
Beter nu het de kop indrukken (zoals in Nederland gedaan wordt) dan later er de gevolgen van moeten dragen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHeb het ook al eens in andere topics gezet, constructeurs moeten een Co2/NOx meter standard inbouwen in de voertuigen vanf 2015.
Verbruik, rijstijl, leeftijd, onderhoud, km's, enz zijn dan correct en voor iedereen hetzelfde. Beetje zoals je water, gas en elektriciteitsmeter. Benzineprijs dan uiteraard wel zonder taxen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DUR0N Bekijk Berichtenscience fiction zoals een interactief clipboard dat gegevens toont en aanraakgevoelig is?
1. GPS / GPRS Tracing kastjes laat maken, robuust, betrouwbaar en fraudebestendig
2. 5 miljoen licenties dataroaming aankoopt, redundant over verschillende providers
3. Die kastjes laat inbouwen in alle bestaande wagens, op een veilige manier, gekoppeld aan de accu
4. Een volledig betrouwbaar server-systeem opzet met daarin een up to date wegenkaart van heel belgie
5. Die servers moeten dan de data van een 5 miljoen automobilisten verwerken en hun continue updates geven van hoe duur ze aan het rijden zijn
6. Een heel verkeerscentrum moet aangesteld worden om online de tarieven voor alle snelwegen en secundaire wegen te gaan bepalen aan de hand van allerlei real-time factoren + zeggenschap van de gemeentes
7. Controlesysteem moet uitgewerkt worden (fraudeurs, gps "jammers" etc.)
8. Een heel administratie en facturatiesysteem moet uitgewerkt worden, waarbij de gebruiker achteraf kan zien wat hem precies aangerekend werd
9. Dit dan ook nog overkoepelend integreert voor buitenlandse chauffeurs
De overheid slaagt er niet eens in de rode diesel te bannen (met een simpele test op de keuring zou dat perfect kunnen).
Laat staan dat ze bovenstaande realiseren.
Tis niet omdat er nen Coyote bestaat die voor een paar duizend rijders flitspalen aangeeft, dat dat een teken is dat bovenstaande realistisch is.
En zeker niet als een paar studenten via Excel bewijzen dat 70 van hun proefkonijnen hun rijgedrag aanpasten. Dat kon ik zo ook al raden.
Comment
-
Ik wil in ieder geval GEEN tracking systeem van de overheid in mijn auto's!!
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenMoeten die constructeurs dat werkelijk of zou dit moeten naar jou mening?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenIk wil in ieder geval GEEN tracking systeem van de overheid in mijn auto's!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmaar wel een gps van de amerikaanse overheid...je gsm heb je op zak...
Obama is watching you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk BerichtenLol gps is gewoon een ontvanger, die verstuurt toch niks
Obama is watching youOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenMet een smartphone, die meestal ook gps ingebouwd hebben, kunnen ze perfect je locatie bepalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmaar wel een gps van de amerikaanse overheid...je gsm heb je op zak...
En mijn GPS is niet 'geregistreerd' ofzo, dus kunnen ze niet zien waar ik ga, tenzij ze hem komen halen en de adressen bekijken...
Ik vind dat we teveel naar een Big Brother maatschappij aan het afstevenen zijn..
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Madie Bekijk Berichtentrouwens, ivm die gsm gps. Wie zegt dat je in je eigen wagen zit op het moment dat ze je volgen, en niet gewoon met iemand mee rijdt.. dat is dus ook onmogelijk doenbaar
Wat vinden ze toch allemaal uit zeg. Zever in pakskes.
Straks rijdt iedereen terug rond met paard en kar!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenJup en dikkere mensen moeten dan meer betalen dan dunnere mensen ook zeker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenTja, jij gaat uit van een heel andere premisse dan ik. Ik vind niet dat het woon-werk verkeer de facto een zaak van de werkgever is. Waarom moet je iedereen over dezelfde kam scheren? Verschillen die er zijn, zijn er, niets aan te doen.
Een belangrijk onderdeel van mijn keuze van job is net de afstand die ik dagelijks moet afleggen evenals de daarmee gepaard gaande kosten. Dat zomaar doorschuiven naar de werkgever verzwakt dan toch ook je positie als kandidaat voor een job? Je moet vooral voor jezelf afwegen wat die job je waard is.
Overigens maakt het voor de baas wel degelijk uit of je van ver of dichtbij komt met de fiets of trein als hij die kosten vergoed, die stijgen namelijk ook als de afstand groter wordt.
En wat jij "gek genoeg" noemt is helemaal niet zo gek. Als de fiscaliteit met betrekking tot een bedrijfswagen zo anders is, ligt dat vooral aan het feit dat je daar ook bij je privé verplaatsingen ene groot voordeel van hebt. In die zin is een bedrijfswagen meer loon dan vergoeding van onkosten.
Als de werkgever je een kilometervergoeding geeft is dat helemaal niet zo anders als bij een fietser.
En de volledige last van jouw woon-werk verkeer dragen is wel goed voor een bedrijf? Ook als je op 100km afstadn woont? I don't think so.
Natuurlijk vervuil je wel in het kader van je privéleven. Zolang je baas niets te zeggen heeft over waar jij gaat wonen kan je de kost van het woon-werk verkeer niet op hem verhalen.
Dat is jouw vrije (privé) keuze.
Jij kan van de ene dag op de andere plots 60km verder van je werk gaan wonen (om welke reden dan ook) en jij verwacht dat je baas die extra last zonder boe of ba op zich neemt??
Bovendien: door de kost bij de werknemer te leggen, motiveer je bedrijven ook niet om op zich op plekken te vestigen met een goede bereikbaarheid voor O.V., of om te lobbyen voor beter O.V. of een betere ruimtelijke ordening.
Comment
Comment