Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rekeningrijden??!!
Collapse
X
-
'k heb het ook gelezen, echt crimineel.
nu rijd ik rond voor 20cent per kilometer, zonder waardeverlies van mijn auto in te calculeren.
-
Ik begrijp het niet zo goed, ze hebben pas de BIV hervormd (moet nog in voege komen) en nu willen ze ineens die BIV samen met de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door rekeningrijden
Dan hadden ze niet zoveel moeite moeten doen om die nieuwe BIV d'r door te krijgen heOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Rekeningrijden ipv jaarlijkse wegentaks en BIV
Kwam ik vandaag op het internet tegen en ik citeer :
"Binnen de Vlaamse regering staat het rekeningrijden op de agenda. Opzet is dat het rekeningrijden in de plaats komt van de eenmalige inschrijvingstaks en de jaarlijkse verkeersbelasting. Zo wil men het rijden en niet het bezit van de auto belasten."
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Meningen hierover ? Wie veel km's maakt zal dus veel betalen , wie dat niet doet betaalt niks . Brandstofprijzen zullen volgens mij wel nog wat hoger komen te liggen !
Comment
-
Toch vreemd dat ze daar nu ineens mee komen, ze hebben pas net heel die BIV zitten hervormen en nu willen ze die al terug afvoerenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Maar ondertussen heeft iedereen al wel BIV betaald. Ze zouden de BIV van de laatste vijf jaar minstens gedeeltelijk moeten terugbetalen als ze zoiets invoeren. Je zal maar net 2500 € BIV betaald hebben en dan dat rekeningrijden op je donder krijgen.
Comment
-
Inderdaad , beetje een vreemde situatie . Dit zou voor heel wat autoliefhebbers die weinig km's doen wel mooi zijn .
Ik denk aan het volgende , ik doe 30km/dag , en een 50/70-tal in het weekend . Ik zal dus niet in aanmerking komen voor rekening rijden en moet dan geen BIV en wegentaks betalen ??
Correct me if I'm wrong , maar als ik geen wegentaks en BIV meer hoef te betalen , dan worden jongensdromen à la E39 M5 heel wat realistischer !
Natuurlijk worden de km-vreters hier zwaar , en nog geen klein beetje , afgestraft . Maar vind het wel eerlijker dan het huidige systeem .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenHet zou 7 of 8 eurocent per km moeten kosten om uit de kosten te raken, wie 50km per dag doet betaald dan 1500 Euro´tjes per jaar aan taks, dat is voor de meerderheid nog heel goed te doen.
Comment
-
één grote schande ! Ik moet binnenkort dagelijks 130km woonwerk verkeer rijden met mijn privewagen zonder tankkaart van werk ! Alles uit mijne eigen zak ! Wie hebben ze weer liggen ... De gewone werkende mens !Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Comment
-
De grondslag vind ik alvast beter dan wat nu geldt: de gebruiker betaalt, niet de bezitter (die betaalt al BTW, dat is al voldoende). M.i. een veel logischer gedachte, veel eerlijker ook. Zij die (naar hun mening) "teveel" belast worden voor woon-werkverkeer, moeten dan een vergoeding daarvoor bedingen bij de werkgever.
Je zou het kunnen oplossen door de brandstofprijzen gevoelig te verhogen, maar zolang daar geen Europees draagvlak voor is met een gelijke invoering over alle EUropese landen, lijkt het me voor ons kleine landje onmogelijk realiseerbaar. Als een tank in Nederland of Frankrijk vullen 20-30 EUR minder kost, dan tanken we immers toch gewoon over de grens.
Comment
-
het gaat echt voordeliger zijn om te thuis te blijven zitten en te gaan doppen !Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
8 c per km?
ik doe zelf 17500 km/jaar
dit zou op 1400 € komen per jaar?
ik betaal nu 297€ verkeersbelasting en eenmalig 123€ biv
hoe kan je dit nu redelijk vinden?
aan 8cm per km en gerekend op 6 jaar tijd zou ik max 4000 km per jaar mogen doen om goedkoper te zijn?
of reken ik verkeerd?2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk BerichtenInderdaad , beetje een vreemde situatie . Dit zou voor heel wat autoliefhebbers die weinig km's doen wel mooi zijn .
Ik denk aan het volgende , ik doe 30km/dag , en een 50/70-tal in het weekend . Ik zal dus niet in aanmerking komen voor rekening rijden en moet dan geen BIV en wegentaks betalen ??
Correct me if I'm wrong , maar als ik geen wegentaks en BIV meer hoef te betalen , dan worden jongensdromen à la E39 M5 heel wat realistischer !
Natuurlijk worden de km-vreters hier zwaar , en nog geen klein beetje , afgestraft . Maar vind het wel eerlijker dan het huidige systeem .
Niet vergeten dat ze die CO2 in acht zullen nemen en die is op een E39 M5 niet mals.
Ik heb het even snel bekeken met mijn huidige bestelwagen, dat zou een factor x14 worden dan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichtenhet gaat echt voordeliger zijn om te thuis te blijven zitten en te gaan doppen !
Maar ja, wat Vlaanderen zelf doet, doet het beter nietwaar?For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk BerichtenInderdaad , beetje een vreemde situatie . Dit zou voor heel wat autoliefhebbers die weinig km's doen wel mooi zijn .
Ik denk aan het volgende , ik doe 30km/dag , en een 50/70-tal in het weekend . Ik zal dus niet in aanmerking komen voor rekening rijden en moet dan geen BIV en wegentaks betalen ??
Correct me if I'm wrong , maar als ik geen wegentaks en BIV meer hoef te betalen , dan worden jongensdromen à la E39 M5 heel wat realistischer !
Natuurlijk worden de km-vreters hier zwaar , en nog geen klein beetje , afgestraft . Maar vind het wel eerlijker dan het huidige systeem .
Zowel mensen die maar laat ons zeggen 1000 km op een jaar doen, als deze die 100.000 km per jaar doen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten8 c per km?
ik doe zelf 17500 km/jaar
dit zou op 1400 € komen per jaar?
ik betaal nu 297€ verkeersbelasting en eenmalig 123€ biv
hoe kan je dit nu redelijk vinden?
aan 8cm per km en gerekend op 6 jaar tijd zou ik max 4000 km per jaar mogen doen om goedkoper te zijn?
of reken ik verkeerd?
Ze zouden beter hun uitgaves wat inperken i.p.v. hun inkomsten te verruimen.
Ik ben wel voorstander van een wat hogere (nog hogere ) brandstofprijs en dan afschaffing van BIV en rijtaks. Rij je dan zuinig dan ga je weinig betalen (in het beste geval nauwelijks meer) en wie met een brandstofverslindend monster rondrijdt gaat het zwaar voelen. Het principe van de vervuiler betaald. Maar zoals gTa reeds zei dan op Europees niveau.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk weet niet waar ge dit haalt, maar iedereen gaat moeten betalen zunne.
Zowel mensen die maar laat ons zeggen 1000 km op een jaar doen, als deze die 100.000 km per jaar doen.
Comment
Comment