Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rekeningrijden??!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rekeningrijden??!!

Betalen we met zen allen nog niet genoeg?

dit zal er hopelijk nooit doorkomen

'k heb het ook gelezen, echt crimineel.
    nu rijd ik rond voor 20cent per kilometer, zonder waardeverlies van mijn auto in te calculeren.
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Ik begrijp het niet zo goed, ze hebben pas de BIV hervormd (moet nog in voege komen) en nu willen ze ineens die BIV samen met de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door rekeningrijden

Dan hadden ze niet zoveel moeite moeten doen om die nieuwe BIV d'r door te krijgen he
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Rekeningrijden ipv jaarlijkse wegentaks en BIV

Kwam ik vandaag op het internet tegen en ik citeer :

"Binnen de Vlaamse regering staat het rekeningrijden op de agenda. Opzet is dat het rekeningrijden in de plaats komt van de eenmalige inschrijvingstaks en de jaarlijkse verkeersbelasting. Zo wil men het rijden en niet het bezit van de auto belasten."

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Meningen hierover ? Wie veel km's maakt zal dus veel betalen , wie dat niet doet betaalt niks . Brandstofprijzen zullen volgens mij wel nog wat hoger komen te liggen !

Comment

Toch vreemd dat ze daar nu ineens mee komen, ze hebben pas net heel die BIV zitten hervormen en nu willen ze die al terug afvoeren
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Maar ondertussen heeft iedereen al wel BIV betaald. Ze zouden de BIV van de laatste vijf jaar minstens gedeeltelijk moeten terugbetalen als ze zoiets invoeren. Je zal maar net 2500 € BIV betaald hebben en dan dat rekeningrijden op je donder krijgen.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

ik ben voor, op voorwaarde dat km-prijs redelijk is

Comment

Inderdaad , beetje een vreemde situatie . Dit zou voor heel wat autoliefhebbers die weinig km's doen wel mooi zijn .

Ik denk aan het volgende , ik doe 30km/dag , en een 50/70-tal in het weekend . Ik zal dus niet in aanmerking komen voor rekening rijden en moet dan geen BIV en wegentaks betalen ??
                Correct me if I'm wrong , maar als ik geen wegentaks en BIV meer hoef te betalen , dan worden jongensdromen à la E39 M5 heel wat realistischer !

Natuurlijk worden de km-vreters hier zwaar , en nog geen klein beetje , afgestraft . Maar vind het wel eerlijker dan het huidige systeem .

Comment

Het zou 7 of 8 eurocent per km moeten kosten om uit de kosten te raken, wie 50km per dag doet betaald dan 1500 Euro´tjes per jaar aan taks, dat is voor de meerderheid nog heel goed te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                    Het zou 7 of 8 eurocent per km moeten kosten om uit de kosten te raken, wie 50km per dag doet betaald dan 1500 Euro´tjes per jaar aan taks, dat is voor de meerderheid nog heel goed te doen.
                    Meer dan 50km dacht ik ?

Comment

één grote schande ! Ik moet binnenkort dagelijks 130km woonwerk verkeer rijden met mijn privewagen zonder tankkaart van werk ! Alles uit mijne eigen zak ! Wie hebben ze weer liggen ... De gewone werkende mens !
                      Benzine
                      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                      Diesel
                      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk Berichten
                        Meer dan 50km dacht ik ?
                        Ah nee ...

Comment

De grondslag vind ik alvast beter dan wat nu geldt: de gebruiker betaalt, niet de bezitter (die betaalt al BTW, dat is al voldoende). M.i. een veel logischer gedachte, veel eerlijker ook. Zij die (naar hun mening) "teveel" belast worden voor woon-werkverkeer, moeten dan een vergoeding daarvoor bedingen bij de werkgever.

Je zou het kunnen oplossen door de brandstofprijzen gevoelig te verhogen, maar zolang daar geen Europees draagvlak voor is met een gelijke invoering over alle EUropese landen, lijkt het me voor ons kleine landje onmogelijk realiseerbaar. Als een tank in Nederland of Frankrijk vullen 20-30 EUR minder kost, dan tanken we immers toch gewoon over de grens.

Comment

het gaat echt voordeliger zijn om te thuis te blijven zitten en te gaan doppen !
                            Benzine
                            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                            Diesel
                            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

8 c per km?
                              ik doe zelf 17500 km/jaar
                              dit zou op 1400 € komen per jaar?

ik betaal nu 297€ verkeersbelasting en eenmalig 123€ biv

hoe kan je dit nu redelijk vinden?
                              aan 8cm per km en gerekend op 6 jaar tijd zou ik max 4000 km per jaar mogen doen om goedkoper te zijn?
                              of reken ik verkeerd?
                              2013- Volvo V60 D3 R-Design
                              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Inderdaad , beetje een vreemde situatie . Dit zou voor heel wat autoliefhebbers die weinig km's doen wel mooi zijn .

Ik denk aan het volgende , ik doe 30km/dag , en een 50/70-tal in het weekend . Ik zal dus niet in aanmerking komen voor rekening rijden en moet dan geen BIV en wegentaks betalen ??
                                Correct me if I'm wrong , maar als ik geen wegentaks en BIV meer hoef te betalen , dan worden jongensdromen à la E39 M5 heel wat realistischer !

Natuurlijk worden de km-vreters hier zwaar , en nog geen klein beetje , afgestraft . Maar vind het wel eerlijker dan het huidige systeem .

Niet vergeten dat ze die CO2 in acht zullen nemen en die is op een E39 M5 niet mals.

Ik heb het even snel bekeken met mijn huidige bestelwagen, dat zou een factor x14 worden dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                  het gaat echt voordeliger zijn om te thuis te blijven zitten en te gaan doppen !
                                  Klopt.
                                  Maar ja, wat Vlaanderen zelf doet, doet het beter nietwaar?
                                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Ik weet niet waar ge dit haalt, maar iedereen gaat moeten betalen zunne.
                                    Zowel mensen die maar laat ons zeggen 1000 km op een jaar doen, als deze die 100.000 km per jaar doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                      8 c per km?
                                      ik doe zelf 17500 km/jaar
                                      dit zou op 1400 € komen per jaar?

ik betaal nu 297€ verkeersbelasting en eenmalig 123€ biv

hoe kan je dit nu redelijk vinden?
                                      aan 8cm per km en gerekend op 6 jaar tijd zou ik max 4000 km per jaar mogen doen om goedkoper te zijn?
                                      of reken ik verkeerd?
                                      Mee eens, lijkt helemaal niet meer redelijk. Op stal met die stilaan onbetaalbare vierwieler en met de fiets naar 't werk . Weer maar eens is het de gemiddelde werkman die ze hier pijn mee gaan doen.
                                      Ze zouden beter hun uitgaves wat inperken i.p.v. hun inkomsten te verruimen.
                                      Ik ben wel voorstander van een wat hogere (nog hogere ) brandstofprijs en dan afschaffing van BIV en rijtaks. Rij je dan zuinig dan ga je weinig betalen (in het beste geval nauwelijks meer) en wie met een brandstofverslindend monster rondrijdt gaat het zwaar voelen. Het principe van de vervuiler betaald. Maar zoals gTa reeds zei dan op Europees niveau.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Ik weet niet waar ge dit haalt, maar iedereen gaat moeten betalen zunne.
                                        Zowel mensen die maar laat ons zeggen 1000 km op een jaar doen, als deze die 100.000 km per jaar doen.
                                        Was even mis , had te snel gelezen en dacht dat je km-geld moest betalen als je >50km/dag deed . Nu zie ik dat het vanaf de 1e km 7cent is .

Comment

Working...
                                        X