Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rekeningrijden??!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    En als de werkgevers d'r voor moeten opdraaien, bij wie denk je dat dat dan uiteindelijk toch gaat terecht komen?
    Inderdaad bij de gewone man, want de werkgevers rekenen alles toch uiteindelijk door naar hun klanten ....

En als dat niet lukt en de kosten worden te hoog, dan sluiten ze den boel en bollen ze het af naar een ander land waar alles goedkoper is.
    Ons welvaartspeil is van die aard dat we op langere termijn het alleen kunnen halen als hoogopgeleide dienstenverlenende maatschappij. Dat de productie van auto's, staaldraad of tapijten naar lagelonenlanden verhuist is onvermijdelijk. De ontwikkeling van dit soort zaken is daarentegen iets waar we wel een kans mee maken. Dat onze fiscaliteit daar niet op is aangepast, betekent niet dat het verleggen van de transportkosten naar de werkgever een slecht idee is. Het is alvast een sociaal rechtvaardiger idee dan de situatie vandaag.

Comment

• Belgen gaan kilometerheffing uitproberen
      :

de Belgen zijn mooi wel de sjaak. Op 17 februari start in België namelijk een proef. Rond Brussel gaan bijna 1200 automobilisten twee maanden rondkarren met een satnav die registreert waar en wanneer ze rijden. En dat gaat ze geld kosten ook. Op de snelweg 5 cent per kilometer, in stedelijke gebieden 9 cent en andere wegen buiten de bebouwde kom 6,5 cent.

De Morgen liet haar rekenwonders erop los en die kwamen tot de conclusie dat een ritje Brussel-Mechelen in de spits al snel zo’n €1,70 gaat kosten.

Rij je buiten de spits, dan hoef je de helft minder af te tikken.

Of het systeem er ook echt komt, is nog niet duidelijk. De Belgen zijn not amused. Volgens de VAB, de Vlaamse automobilistenbond, kost het gebbetje de automobilist al gauw een goeie rug extra per jaar. Een andere vereniging, Touring, denkt daar anders over. Die vindt het de eerlijkste belasting.

http://www.autoblog.nl/nieuws/belgen-gaan-kilometerheffing-uitproberen-64905#post-64905

Online petitie tegen rekeningrijden telt al meer dan 100.000 handtekeningen :

Een online petitie die vrijdagochtend werd gelanceerd tegen het project van rekeningrijden telde zondagavond al meer dan 100.000 ondertekenaars. 'Het is ontoelaatbaar dat we verplicht worden om te betalen om ons te verplaatsen naar het werk of familie of vrienden te bezoeken', zegt Jean-Michel Libotte, auteur van deze petitie.

Het kan misschien op korte termijn goedkoper lijken dan rijtaks + BIV te betalen , maar besef heel goed dat de staat nooit minder inkomsten wil enkel steeds meer inkomsten .

Denk maar aan het biodieselverhaal :op het biogedeelte moest aanvankelijk minder accijns betaalt worden maar ter compensatie werd op het andere deel de accijns verhoogd .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DUR0N Bekijk Berichten
        Bijna niemand hier die het hele GPS/simcard/big brother gebeuren problematisch vindt?
        De Staat die altijd en overal de locatie van elk voertuig kent, brr.
        Een beetje later kan dat systeem je snelheid continu bijhouden. Overal trajectcontrole dus...

Dit systeem zal enkel maar duurder worden. Net zoals het VAA. Dit jaar 9 cent, volgend jaar 10, enz.

Velen dromen luidop van een knaller van een weekendwagen. Wake up. Denk je echt dat ze dit zo gaan laten? Correcties naargelang voertuigtype.

Belachelijk gedoe.

Comment

• gisteren was ook mijn "frank" gevallen, trajectcontrole van deur tot deur.

maar ik blijf wel VOOR km-heffing, wel-eens-waar met EERLIJKE afspraken, als Crevits beweert dat er geen, of veel minder files gaan zijn stel ik voor dat ze een vergoeding voorziet voor iedereen die toch in de file staat, voor mij mag dat 100 €/uur zijn ;-)

of lijnbussen van thuis tot aan iedere werf ? kan ik ook mee leven, als ze er een beetje tempo inhouden

Comment

• Ze bleef lang weinig zichtbaar, maar Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) drukte fors haar stempel op het Vlaamse klimaatplan. ‘De waterbom die op Wallonië viel, heeft ons wakker geschud.’

Lydia Peeters: ‘In Denemarken staan de auto’s aan de kant omdat het bezit duur is en het gebruik nog meer. Daar moeten we naartoe.’

Comment

• Het volledige artikel gelezen in DS, of enkel de titel en inleiding zoals in dat Pal- spul?

Comment

• feel free om het te posten ipv met je ogen te rollen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  https://www.standaard.be/cnt/dmf20211105_98355493

Lydia Peeters: ‘In Denemarken staan de auto’s aan de kant omdat het bezit duur is en het gebruik nog meer. Daar moeten we naartoe.’

https://palnws.be/2021/11/lydia-peet...ffing-komt-er/
                  Eigenlijk is dat gewoon schandalig, er zijn heel wat mensen die een auto nodig hebben om te gaan werken en dat gaat niet lukken met een deelauto.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Het idee alleen al dat er nog maar eens aan onze vrijheden wordt geraakt is stilaan een gewoonte geworden.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                      Het idee alleen al dat er nog maar eens aan onze vrijheden wordt geraakt is stilaan een gewoonte geworden.
                      Dat is waar, ik vind ook dat iedereen de vrijheid moet hebben en de kans moet krijgen om dagelijks enkele uren stil te staan in een file!

Comment

Het idee alleen al dat er nog maar eens aan onze vrijheden wordt geraakt is stilaan een gewoonte geworden.
                        het is een belediging voor het woord liberaal dat die minipartij dat woord in zijn naamgeving voert

Comment

• Een liberaal staat voor vrijheid en tegelijkertijd moet hij deze vrijheid beperken daar waar die van anderen begint.
                          Geen gemakkelijke oefening, dat geef ik toe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Dat is waar, ik vind ook dat iedereen de vrijheid moet hebben en de kans moet krijgen om dagelijks enkele uren stil te staan in een file!
                            Ik sta quasi nooit in de file met woon werkverkeer. Waze helpt. Wil je in de file gaan staan, is dat je goed recht.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                              Een liberaal staat voor vrijheid en tegelijkertijd moet hij deze vrijheid beperken daar waar die van anderen begint.
                              Geen gemakkelijke oefening, dat geef ik toe.

Comment

Ik sta quasi nooit in de file met woon werkverkeer. Waze helpt. Wil je in de file gaan staan, is dat je goed recht.
                                Hier helpt zelfs Waze niet meer.

Comment

Working...
                                X