Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Flitsen net na bord snelheidsbeperking. Wettelijk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Flitsen net na bord snelheidsbeperking. Wettelijk?

    Ik stel me toch enkele vragen bij een recent PV dat ik mocht ontvangen;

    Ik reed op de 313 aan 126, gecorrigeerd 118. Echter waren er enkele km. verder werken waardoor er een snelheidsbeperking van 90 Km/h geld. Verder aan de feitelijke werken gaat deze naar 70 en 50.

    Nu heb ik dit goed bestudeerd en het volgende geconstateerd;

    Aan Km paal 34.3 staat een bord "90" met onderbord "300M"
    Vlak voor kilometerpaal 34.6 staat inderdaad een bord "90".

    Op mijn PV staat dat ik ook geflitst ben aan Km paal 34.6.

    Het was verder zaterdag, 23u en weinig of geen verkeer daar. Ook de werken lagen stil.

    Bijgevolg kan ik toch niet anders dan me geweldig gekloot voelen bij dit PV. If you play the game... jaja, allemaal goed, ik heb mijn boetse nagenoeg allemaal gewoon betaald zonder meer.
    Maar dat ze gaan flitsen 15 meter achter het feitelijke bord, in omstandigheden waar er geen direct gevaar is?!

    Puur om de kassa te doen rinkelen dus! En 140€ is véél geld imo.

    Daarom: In NL bestaat er een regeling die steld dat men pas minstens xx meter achter een snelheidsbeperking mag flitsen. En die afstand is best veel!

    Bestaat dit ook in Belgie?

    Is dit bij gevolg enigszins te weerleggen? Hier staan ze 300 meter achter de aankondiging van snelheidsbeperking, en 15 meter na de feitelijke snelheidsbeperking te incasseren. Lijkt me niet echt "sportief" van de blauwe ploeg!
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

  • #2
    Ik vrees dat je zult moeten betalen, dit is België hé..
    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

    Comment


    • #3
      Doet me denken aan het feit dat ze op veel steenwegen staan te flitsen net voor het bord "einde bebouwde kom" en erachter 70 of 90.

      Juplaké 50 euro per auto die voorbij rijdt en geflitst wordt aan 52 of 53 kmh.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
        Bestaat dit ook in Belgie?
        Nope.
        Helaas is de wet daar heel duidelijk in, de snelheidsbeperking geldt vanaf het bord. Punt.
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

        Comment


        • #5
          en op de E313 staan ze gewoon veel te flitsen aan de werken. Staat overal op de ingangswegen naar de E313 welke een intelligent verkeersbord hebben hoeveel ze er de vorige dagen geflitst hebben aan de werken. Ik hou me daar altijd aan de beperkingen die ze daar opleggen. En ge moogt blij zijn dat ze de correctie gedaan hebben, want hadden ze u effectief beboet aan 126 was ge uw rijbewijs kwijt.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #6
            Dood , belastingen en flitsen aan wegenwerken , er zijn nog zekerheden in België !

            Comment


            • #7
              Mja, flitsen aan wegenwerken... op een zaterdag om 23u wanneer er geen kl*ten te zien is...

              en heel eerlijk... 126 op een snelweg vindt ik héél beschaafd! hiervoor 140€ dokken of rijbewijs kwijt is gewoon absurd!

              Dat ze er overdag staan kan ik goed snappen, als er veel verkeer is en er een file vormt kan ik dat verstaan. Dan let ik ook op en rij ik geen 120.
              Maar nu, vrij zicht kilometers ver, en letterlijk niks te zien, ook niet wanneer de baan plots erg goed verlicht werd... Wraakroepend!

              Ik zal dan maar betalen met de glimlach zeker?!
              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
              www.meevliegen.be

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                Mja, flitsen aan wegenwerken... op een zaterdag om 23u wanneer er geen kl*ten te zien is...

                en heel eerlijk... 126 op een snelweg vindt ik héél beschaafd! hiervoor 140€ dokken of rijbewijs kwijt is gewoon absurd!

                Dat ze er overdag staan kan ik goed snappen, als er veel verkeer is en er een file vormt kan ik dat verstaan. Dan let ik ook op en rij ik geen 120.
                Maar nu, vrij zicht kilometers ver, en letterlijk niks te zien, ook niet wanneer de baan plots erg goed verlicht werd... Wraakroepend!

                Ik zal dan maar betalen met de glimlach zeker?!
                Ik zou betalen ja , maar zonder glimlach !!!

                Comment


                • #9
                  wet = wet

                  De regels zijn er voor iedereen , ook voor jou (en mezelf ) .

                  Ik neem me ook altijd voor om niet meer sneller te rijden dan toegelaten , maar dat is

                  VERDOMD moeilijk !

                  Ik rijd om die reden ook veel op de cc en geef pas gas bij als ik een bord VOORBIJ ben gereden .

                  Ook als ik een bebouwde kom of andere inrijd (waar je dus trager MOET rijden ) , zorg ik ervoor dat de snelheid aan dat bord gelijk is aan de maximumsnelheid die daar is toegelaten..

                  Denk je echt door dat beetje sneller gereden te hebben ,dat je minuten eerder thuis was of op je bestemming : NEE

                  Tip : neem in je volgende wagen cc (of je hebt er al 1 ? ) en leer ermee rijden .

                  140 euro valt nog mee , ik heb er ooit al +500 moeten betalen

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                    Aan Km paal 34.3 staat een bord "90" met onderbord "300M"
                    Tja... Als je gewaarschuwd wordt en dan nog steeds meer dan 120 rijdt heb je het eigenlijk enkel aan jezelf te danken.

                    En het kan best zijn dat ze niet aan 't werken waren maar dat kon evengoed wel het geval zijn, van op een afstand zie je dat niet he.

                    Mij hebben ze daar ook al liggen gehad hoor.
                    Ik reed 107, gecorrigeerd naar 100, en ben er vaanf gekomen met € 50.
                    Met de glimlach betaald.
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                    Comment


                    • #11
                      Uiteindelijk heb je driehonderd meter de tijd gehad om van 120 naar 90 km/h te gaan. Waarom er op dat doods tijdstip geflitst moet worden, joost zal het weten. Maar je dient je te houden aan de opgelegde snelheid ook al vind jij dat deze absurpt laag is.
                      Last edited by McClane; 23/02/2012, 16:57.
                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                        Uiteindelijk heb je driehonderd meter de tijd gehad om van 120 naar 90 km/h te gaan. Waarom er op dat doods tijdstip geflitst moet worden, joost zal het weten. Maar je dient je te houden aan de opgelegde snelheid ook al vind jij dat dee absurpt laag is.
                        Waarom? Om geld binnen te brengen in diene bodemloze put in Brussel, daarom.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                          De regels zijn er voor iedereen , ook voor jou (en mezelf ) .

                          Ik neem me ook altijd voor om niet meer sneller te rijden dan toegelaten , maar dat is

                          VERDOMD moeilijk !

                          Ik rijd om die reden ook veel op de cc en geef pas gas bij als ik een bord VOORBIJ ben gereden .

                          Ook als ik een bebouwde kom of andere inrijd (waar je dus trager MOET rijden ) , zorg ik ervoor dat de snelheid aan dat bord gelijk is aan de maximumsnelheid die daar is toegelaten..

                          Denk je echt door dat beetje sneller gereden te hebben ,dat je minuten eerder thuis was of op je bestemming : NEE

                          Tip : neem in je volgende wagen cc (of je hebt er al 1 ? ) en leer ermee rijden .

                          140 euro valt nog mee , ik heb er ooit al +500 moeten betalen
                          Ik ben heel blij met de cc en snelheidsbegrenzer die ik kan instellen op mijne C4
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                            Ik vrees dat je zult moeten betalen, dit is België hé..
                            er wordt hier veel naar de duitsters gekeken dat ze sneller mogen op de autostrade

                            de duisters flitsen bijna altijd vlak na het bord 130...komende van vrije vaart

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                              Tja... Als je gewaarschuwd wordt en dan nog steeds meer dan 120 rijdt heb je het eigenlijk enkel aan jezelf te danken.
                              Oorspronkelijk geplaatst door McClane
                              Uiteindelijk heb je driehonderd meter de tijd gehad om van 120 naar 90 km/h te gaan. Waarom er op dat doods tijdstip geflitst moet worden, joost zal het weten. Maar je dient je te houden aan de opgelegde snelheid ook al vind jij dat dee absurpt laag is.
                              Ja das waar... ik had 8.5 seconden tijd om mijn snelheid aan te passen en dus gewoon op mijn rem te gaan staan, want uitbollen gaat niet lukken... wagen bolt te goed En ik ben daar eerlijk in: het aankondigend bord zag ik aanvankelijk niet aangezien het enkel rechts naast de vangrails staat. Ik was rustig op cc links aan het rijden omdat ik een andere wagen aan het inhalen was, en toen ik de 90 zag was het gelijk te laat natuurlijk. En heel eerlijk: in die omstandigheden had ik allicht gewoon verder gereden of 100 meter verder van de cc gegaan om de afrit verderop te nemen. (zuinig op de brandstof hé)

                              De wet is de wet! Ja, dan zal de wereld er beter op worden: als we allemaal de letter van de wet gaan toepassen en elkaar hierop maniakaal gaan controleren... Voor de rest mag wel alles, politici permitteren zich alles. De politie komt haast vaker in het nieuws dan de misdrijven die ze oplossen, maar 126 rijden op een snelweg op 15 meter na een bord 90 HO MAAR! DOODRIJDER!!! Dikke boet en pollekes kussen dat we er u daarmee weg laten komen... Kom hé zeg! Dat jullie dat "normaal" vinden, ik toch niet!

                              Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman
                              Denk je echt door dat beetje sneller gereden te hebben ,dat je minuten eerder thuis was of op je bestemming : NEE

                              Tip : neem in je volgende wagen cc (of je hebt er al 1 ? ) en leer ermee rijden .
                              Dat zal niet veel schelen misschien nee, en ik reed op de CC
                              Ik reed aan een snelheid die mij comfortabel en veilig was in de gegeven omstandigheden.
                              Helaas denkt de blauwe ploeg en de maatschappij daar anders over

                              Enkele jaren geleden spraken we allen schande over de wildgroei van pispalen en controles. Toen hadden we "initiatieven" als de tuftufclub en flitsservice.nl en tal van andere.
                              Vandaag, 10 jaar later is het allemaal normaal en moeten we ons maar voegen. Een snelheid die 50 meter eerder veilig en normaal was, is plots moordend en van die aard dat er forse boetes en berispingen uitgegeven moeten worden...

                              Het systeem "werkt" blijkbaar, enkel niet op mij
                              Ik ben dus op 10 jaar niet echt wijzer geworden

                              En nog eens voor de duidelijkheid: ik ben er niet tegen hé dat ze controleren... als ze dit doen uit veiligheidsoverwegingen en volgens de geest van de wet.
                              Echter gaan ze NOOIT flitsen op de echt gevaarlijke plaatsen, waar dan ook 95% zich aan de regels schikt met het gezond verstand waarover iedereen beschikt, en 5% die ze effectief terecht moeten wijzen omdat ze met levens spelen.

                              Wat dan wel? Die plaatsen waar ze weten dat ze 95% van de voertuigen kunnen afrekenen, en waar er 5% moraalridders allicht al alles dicht gegooid hebben 100 meter voor het bord "90 300M" en volgens de regels rijden...

                              Dit noem ik zo'n geval, alsook in zone 30 aan school of sporthal in't weekend of 's nachts, net achter bordjes bebouwde kom op een invalsweg waar 200 meter eerder 90 perfect legaal was, maar waar de BK al begint enkele KM voor de feitelijke dorpskom, ... Iedereen weet wel wat ik bedoel.

                              En daar komt mijn haar gewoon van recht! Liever die 5% debielen laten begaan en voor de grote pot gaan. Dan moet je niet afkomen met "go for 0" zever hé! Noem het dan "go for €" en wees minstens eerlijk tegen de kudde die je probeert dom te houden...
                              Last edited by Timmeke-Tim; 21/02/2012, 09:56.
                              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                              www.meevliegen.be

                              Comment


                              • #16
                                als je cc rijdt, druk je die uit bij het bord...binnen 300 meter minder snel rijden en druk je die terug aan bij dat bord

                                een kind kan de was doen

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  er wordt hier veel naar de duitsters gekeken dat ze sneller mogen op de autostrade

                                  de duisters flitsen bijna altijd vlak na het bord 130...komende van vrije vaart
                                  Als nen Duits een bord 130 of 90 op zijn autobahn zet, wees dan maar zeker dat je aan 135 of 95 ook gewoon uit de bocht vliegt of brokken maakt!

                                  Daar blijft de wetgever en handhaver ook nog geloofwaardig! Daar is er steeds een goeie reden voor elke actie imo.

                                  Bij ons is het een sport onder't meeste snelheidsveranderingen en onoverzichtelijke zones in te voeren. Als iedereen dan het noorden kwijt is, dan is het tijd om te flitsen!
                                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                  www.meevliegen.be

                                  Comment


                                  • #18
                                    jij rijdt mss meer over de duitse baan dan over je eigen straat

                                    elke straat wordt aangepast, lees de borden bitte

                                    Comment


                                    • #19
                                      De snelheidszones in B zijn een direct gevolg van de ruimtelijke ordening.

                                      Waarom begint de bebouwde kom kilomters voor de dorpskern? Lintbebouwing waaraan we met ons allen in de jaren 80 en 90 schuldig hebben gemaakt.
                                      Eerst wonen langs een drukke straat, dan bleten dat er geen bushalte is en dat ze niet goed van de oprit kunnen want iedereen mag 90 rijden. Bordje 70 groeit er spontaan.
                                      Dan de lijn die moeilijk van hun haltes af kan komen omdat het geen bebouwde kom is en ze geen voorrang hebben...

                                      Tuurlijk zijn we ook met veel op de baan tegelijk en onze banen worden pas met mondjesmaat aangepast ook aan de nieuwe geldende snelheidsregels. Hoeveel steenwegen zijn er nog niet waar er een bordje '70' of zelfs 'bebouwde kom' staat, maar die er nog uitzien al de oude drievaksbaan (of moordbaan)?

                                      En waarom ze daar precies staan te flitsen Tim, is simpel. Twee mannetjes een uur of drie laten zitten in een auto kost geld, en dat geld willen ze terugvorderen, dus flitsen ze op plaatsen waar het kan opbrengen en niet op plaatsen waar iedereen de snelheidsregels opvolgt.
                                      Mochten ze trouwens staan flitsen op echt gevaarlijke punten, waar 95% van de chauffeurs de regels volgt, dan zou de kritiek komen dat ze daar geld staan te verspillen.

                                      Nuja, ik versta je frustratie wel, ik zou ook vloeken en boos zijn. Zowel op die flitsers als op mezelf. Ik zou betalen, maar niet met een glimlach, eerder een groene lach.

                                      Comment


                                      • #20
                                        de snelheidsbeperking op de autosnelwegen bij werken is net om het personeel, dat daar aan het werk is, een beetje extra bescherming te geven. Ik weet niet of ze op dat ogenblik aan het werken waren natuurlijk. Zo niet, dan is een controleren op dat ogenblik wel vrij zinloos natuurlijk.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment

                                        Working...
                                        X