Ik stel me toch enkele vragen bij een recent PV dat ik mocht ontvangen;
Ik reed op de 313 aan 126, gecorrigeerd 118. Echter waren er enkele km. verder werken waardoor er een snelheidsbeperking van 90 Km/h geld. Verder aan de feitelijke werken gaat deze naar 70 en 50.
Nu heb ik dit goed bestudeerd en het volgende geconstateerd;
Aan Km paal 34.3 staat een bord "90" met onderbord "300M"
Vlak voor kilometerpaal 34.6 staat inderdaad een bord "90".
Op mijn PV staat dat ik ook geflitst ben aan Km paal 34.6.
Het was verder zaterdag, 23u en weinig of geen verkeer daar. Ook de werken lagen stil.
Bijgevolg kan ik toch niet anders dan me geweldig gekloot voelen bij dit PV. If you play the game... jaja, allemaal goed, ik heb mijn boetse nagenoeg allemaal gewoon betaald zonder meer.
Maar dat ze gaan flitsen 15 meter achter het feitelijke bord, in omstandigheden waar er geen direct gevaar is?!
Puur om de kassa te doen rinkelen dus! En 140€ is véél geld imo.
Daarom: In NL bestaat er een regeling die steld dat men pas minstens xx meter achter een snelheidsbeperking mag flitsen. En die afstand is best veel!
Bestaat dit ook in Belgie?
Is dit bij gevolg enigszins te weerleggen? Hier staan ze 300 meter achter de aankondiging van snelheidsbeperking, en 15 meter na de feitelijke snelheidsbeperking te incasseren. Lijkt me niet echt "sportief" van de blauwe ploeg!
Ik reed op de 313 aan 126, gecorrigeerd 118. Echter waren er enkele km. verder werken waardoor er een snelheidsbeperking van 90 Km/h geld. Verder aan de feitelijke werken gaat deze naar 70 en 50.
Nu heb ik dit goed bestudeerd en het volgende geconstateerd;
Aan Km paal 34.3 staat een bord "90" met onderbord "300M"
Vlak voor kilometerpaal 34.6 staat inderdaad een bord "90".
Op mijn PV staat dat ik ook geflitst ben aan Km paal 34.6.
Het was verder zaterdag, 23u en weinig of geen verkeer daar. Ook de werken lagen stil.
Bijgevolg kan ik toch niet anders dan me geweldig gekloot voelen bij dit PV. If you play the game... jaja, allemaal goed, ik heb mijn boetse nagenoeg allemaal gewoon betaald zonder meer.
Maar dat ze gaan flitsen 15 meter achter het feitelijke bord, in omstandigheden waar er geen direct gevaar is?!
Puur om de kassa te doen rinkelen dus! En 140€ is véél geld imo.
Daarom: In NL bestaat er een regeling die steld dat men pas minstens xx meter achter een snelheidsbeperking mag flitsen. En die afstand is best veel!
Bestaat dit ook in Belgie?
Is dit bij gevolg enigszins te weerleggen? Hier staan ze 300 meter achter de aankondiging van snelheidsbeperking, en 15 meter na de feitelijke snelheidsbeperking te incasseren. Lijkt me niet echt "sportief" van de blauwe ploeg!
Comment