Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Flitsen net na bord snelheidsbeperking. Wettelijk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
    Nu begeef je je wel op glad ijs hé had het je echt te doen geweest om een paar cc minder brandstof (een paar gram minder CO² ) dan zou je waarschijnlijk niet aan 130 km/u (?) op de snelheidsmeter gereden maar eerder aan 100 of zelfs 90km/u, dat zou u ook al wat bespaart hebben, en uw stelling dat nu na het voorbijrijden (van het tweede bord) wel de cc zou uitschakelen is in strijd met de wet want vanaf het ogenblik van het voorbijrijden van de snelheidsbeperking geld deze snelheidsbeperking dus het verminderen van de snelheid moet altijd gebeuren voor het voorbijrijden van het bord (bij een snelheidsverlaging wel te verstaan hé, bij een snelheidsverhoging pas snelheid opvoeren na het voorbijrijden van het bord dat een verhoging aangeeft).
    Had u nu na het zien van het eerste bord (90km/u over 300m), dus nog voor het voorbijrijden van het bord, de cc uitgeschakeld en had u 120km/u op uw snelheidsmeter gereden dan zou U waarschijnlijk bij het voorbijrijden van de flitser geen overtreding meer begaan hebben....
    U moet de mannen in het blauw niets kwakelijk te nemen, zij hebben de overtreding niet begaan, zij passen enkel de wet toe, of het wenselijk was op die plaats op dat uur die snelheidsbeperking daar te laten gelden is een andere discussie (en daar zal het wel zo zijn, ik ken de situatie daar niet, dat het op dat moment op die plaats waarschijnlijk niet nodig was...)
    126 komt idd met mijn teller op 129 uit (scheelt doorgaans een 2-3% heb ik al gemerkt met GPS meting)

    Meestal rij ik op snelwegen met de cc op 126. Dan geeft hij netjes 2000 rpm en ligt het verbruik ook mooi laag. In 6e 90 rijden geeft niet per sé lager verbruik merkte ik al! Raar maar waar.

    Uw andere stelling klopt echter niet: Ik heb het getest: 126op de cc. Afgezet en gewoon laten bollen: na 300 meter (dus als ik voorbij de flitser reed) nog 110 Km/h en pas na 600 meter kwam ik aan 90Km/h.

    Dus de bekeuring had lager geweest, maar ik had er nog steeds één gehad!

    En ik ontken niet dat ik een overtreding heb begaan hé, ik zal die ook betalen. Enkel is de aard van de overtreding en de omstandigheden waarin ze gebeurde niet in verhouding met de boete imo.

    Ik zie dat als: 10% netto loon afdokken omdat ik 118 reed op een snelweg!
    Want er waren nog geen werken, niks te zien, en ik nam de afrit voor de werken...

    Ik ben een doodrijder en crapuul omdat ik 126 bleef rijden aan een bord 90. Of dat bord 90 daar nu nut heeft of niet, maakt niet uit. De letter van de wet telt!

    Zover zijn we al gekomen in onze "kudde" België. Omdat Rood Renaatje destijds zware propaganda voerde dat snelheid en snelheid alleen doden maakt, scharen we ons blind achter elke snelheidsbeperking en bijhorende controle.

    DAT wil ik nu net aankaarten.

    Uiteraard trek ik het nu in het belachelijke. Maar dat doe ik niet alleen me dunkt!

    We zijn een maatschappij van kuddedieren geworden. Hetgeen enkele corrupte cravatten (met of zonder vuilzak aan) ons wijsmaken is wet! en de wet is de wet! PUNT! Iemand die zegt "jamaar, wacht is efkes..." is een crapuul dat maar moet voelen tot hij/zij zich ook voegt.

    Iedereen vindt het normaal dat men boetes geeft tegen het bord van de verlaging aan iedereen die niet expliciet op de rem gaat, of dat men 50€ int voor iemand die 51 rijdt in de bebouwde kom.
    Net als iedereen het normaal vindt dat je eerst 2 pinten mag binnenkappen eer je achter het stuur kruipt, want dat valt net binnen de tolerantie. Nochtans bestaan er diverse studies die aantonen dat 0.3 promille al merkbare concentratievermindering en toename van reactietijd veroorzaakt.

    Of hoe propaganda willes nilles werkt op iedereen...
    Last edited by Timmeke-Tim; 24/02/2012, 12:32.
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
      126 komt idd met mijn teller op 129 uit (scheelt doorgaans een 2-3% heb ik al gemerkt met GPS meting)

      Meestal rij ik op snelwegen met de cc op 126. Dan geeft hij netjes 2000 rpm en ligt het verbruik ook mooi laag. In 6e 90 rijden geeft niet per sé lager verbruik merkte ik al! Raar maar waar.

      Uw andere stelling klopt echter niet: Ik heb het getest: 126op de cc. Afgezet en gewoon laten bollen: na 300 meter (dus als ik voorbij de flitser reed) nog 110 Km/h en pas na 600 meter kwam ik aan 90Km/h.

      Dus de bekeuring had lager geweest, maar ik had er nog steeds één gehad!

      En ik ontken niet dat ik een overtreding heb begaan hé, ik zal die ook betalen. Enkel is de aard van de overtreding en de omstandigheden waarin ze gebeurde niet in verhouding met de boete imo.

      Ik zie dat als: 10% netto loon afdokken omdat ik 118 reed op een snelweg!
      Want er waren nog geen werken, niks te zien, en ik nam de afrit voor de werken...

      Ik ben een doodrijder en crapuul omdat ik 126 bleef rijden aan een bord 90. Of dat bord 90 daar nu nut heeft of niet, maakt niet uit. De letter van de wet telt!

      Zover zijn we al gekomen in onze "kudde" België. Omdat Rood Renaatje destijds zware propaganda voerde dat snelheid en snelheid alleen doden maakt, scharen we ons blind achter elke snelheidsbeperking en bijhorende controle.

      DAT wil ik nu net aankaarten.

      Uiteraard trek ik het nu in het belachelijke. Maar dat doe ik niet alleen me dunkt!

      We zijn een maatschappij van kuddedieren geworden. Hetgeen enkele corrupte cravatten (met of zonder vuilzak aan) ons wijsmaken is wet! en de wet is de wet! PUNT!
      Goed lezen is ook een kunst hé Ik schreef wel degelijk had je 120 op de cc gereden (dus geen 120 gps snelheid) had je cc afgezet vanaf je het bord duidelijk kon zien (laat ons stellen 50 m voor het bord) dan schreef ik had je waarschijnlijk geen overtreding gemaakt (120 min 20 (300m) + nog wat meters voor het bord min de corectie had waarschijnlijk geen boete opgeleverd)
      En noem ik jouw een "doodrijder" of onverantwoord of om het even wat, nee natuurlijk niet ik ben niet heiliger dan de paus hoor (ik maak ook heus wel fouten), ik heb alleen maar een korte reactie gegeven omdat jij het er blijkbaar moeilijk mee hebt dat je op een plaats waar het op dat moment voor jou totaal ongepast lijkt "gepakt" bent (en zoals ik reeds schreef zul je wel gelijk hebben over de onnodigheid van die snelheidsbeperking op dat moment)... maar zoals je schrijft de wet is de wet hoe oneerlijk die wet ook mag zijn, ben je daarom een kuddedier nee... maar als ieder voor zich begint met te bepalen wanneer een wet al dan niet wenselijk is waar komen we dan. Eens goed gaan eten met z'n twee, een apperitief, een fles witte bij het voorgerecht een fles rode bij het hoofdgerecht en een afzakkertje vind ik echt wel moeten kunnen (maar dan heb je helaas teveel op, en ik geef dit voorbeeld maar omdat ik niet drink, niet als ik moet rijden maar anders ook niet ) ik vind dit dus wel kunnen maar het mag echt niet meer dus als je dan gepakt wordt... enzo zijn er voor ieder wel wetten die op een bepaald ogenblik niet passen in het plaatje dat we op dat moment voor ogen hebben doch we dienen ons aan te passen aan die wetten.
      Ik hoop enkel dat je begrijgt dat ik jou niets verwijt over de gereden snelheid... enkel dat jouw ventilatie van je frustratie op het"gepakt" zijn voor mij wat veel lijkt...
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

      Comment


      • #43
        Enkele jaren geleden was ik ook vlotter dan toegelaten s'nachts voorbij werken aan het rijden, passeerde daar dagelijks dus ik kende het daar goed. Maar als je dan plots een wagen tegenkomt die door de werken niet aan de kant kan met zijn voertuig met pech en jij ook geen uitwijk mogelijkheden hebt door de werken dan besef je dat het nuttig kan zijn ook al zijn er geen mensen aan het werken op die moment

        Bekijk trouwens is als je er in de ochtend passeert hoeveel van die paaltjes en blokken die een duw hebben gekregen tijdens de nacht
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #44
          He iedereen,

          Ik heb hulp nodig voor mijn thesis. Deze gaat over attitudes tegenover snelheid in zone 30 en 50 en overheidscampagnes.

          Indien u Belg, man, tussen de 18 en 32 jaar en in het bezit van een rijbewijs bent, zou u mij een enorm plezier kunnen doen om deze enquête in te vullen. Deze duurt een 10tal minuutjes en wordt anoniem verwerkt. Op het einde van de enquête kan het emailadres achter gelaten worden, waarmee een waardebon van 20 euro van de Fnac gewonnen worden!

          Dit is de link: www.thesistools.com/Bebouwdekom

          Dank bij voorbaat!

          Hadewig Hofmans

          Comment


          • #45
            Brusselse politie vermomt flitstoestel als vuilniszak

            HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

            Comment


            • #46
              Mijn beste investering ooit. En de dochter wou toch een cavia

              papierversnipperaar.jpg

              Comment


              • #47
                Zo ben ik al 2 keer geflitst geweest, net voor het uitrijden van een bebouwde kom...

                De 2de keer stonden de flikken zelfs achter het bord "einde bebouwde kom" en hebben ze me langs voor geflitst. Uit gewoonte (je weet dat het 70 wordt) trek je al wat op en lap, geflitst tegen 67 km/u, gecorrigeerd 61 km/u dacht ik...

                Echt lullig, was enkele jaren terug en iets rond de 160€ kunnen betalen als ik me goed herinner (eerste keer was al >10 jaar geleden), voor doe ene km/u dat je net zware overtreding hebt...
                Gewoon betaald en me verder niet al te druk over gemaakt .... is mijn bijdrage aan de crisis denk ik dan maar... (hoewel ik al te veel bijdraag naar mijn goesting)...

                Ik vind het ronduit lullig, zo staan flitsen, maar er is weinig dat je eraan kan doen... Redelijkerwijs is het bullshit, maar volgens de regels ben je in fout... kutland...

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Ik ben aan het bouwen op een steenweg waar je nog 90 mag. De dag dat er iemand durft langskomen om een petitie te tekenen (want zo gaat het meestal) om de snelheid daar te verlagen, sla ik die mens(en) neer, en sluit ze op in mijn kelder
                  Hehe, ik heb zo nen buur van mijnen oprit afgejaagd die een petitie wou laten tekenen tegen de komst van windmolens in de buurt.

                  Iedereen wil een betere wereld, maar o wee als ge iets wilt doen op <1km afstand van hun kot...
                  Hij woont dan nog net naast de snelweg... ik denk dat dat meer kabaal maakt dan die molens.... 'jamaar de slagschaduw meneer'.... jongens toch, doet dan uw blindekes dicht, dan ziet de buurt ineens die zure smikkel ook niet meer...

                  Soit, in deze situatie: iedereen rijdt graag vlot maar voor hun deur mogen ze wel maar 30 rijden... Ik zou ze ook opsluiten

                  Comment


                  • #49
                    ik heb ook 1 in de bus 79 aangepast naar 73 waar je 50 mocht op de snelweg door werken. ook 's avonds laat en ik liet me dus gewoon uitbollen.
                    alles is wel volledig in het frans (provincie namen)
                    kan ik deze niet negeren wegens "onbekende taal" ofzo? :p
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • #50
                      met de aankoop van een radardetector hadden al deze, meestal belachelijke, boetes vermeden kunnen worden In Rumst staan ze ook regelmatig te flitsen op een stuk waar je maar 5 mag, terwijl de baan breed genoeg is om met 3 naast elkaar te rijden en je meer dan 1km rechtdoor kan kijken...en steeds staat de grijze Volvo V50 break netjes achter een haag van een braakliggend terrein te flitsen..dit is ook trouwens de enige plaats waar ze 'onzichtbaar' kunnen staan flitsen op die baan

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        ik heb ook 1 in de bus 79 aangepast naar 73 waar je 50 mocht op de snelweg door werken. ook 's avonds laat en ik liet me dus gewoon uitbollen.
                        alles is wel volledig in het frans (provincie namen)
                        kan ik deze niet negeren wegens "onbekende taal" ofzo? :p
                        Ten eerste moet de dagvaarding sowieso in de taal zijn die de desbetreffende Rechtbank aanwendt om recht te spreken. Wordt de dagvaarding betekend aan een persoon die een andere taal spreekt, dan moet er een vertaling worden bijgevoegd. U moet dus een Franse dagvaarding krijgen met een Nederlandse vertaling.

                        Anderzijds speelt ook de verjaringstermijn. Deze bedraagt in uw geval 1 jaar.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Advodanck Bekijk Berichten
                          Ten eerste moet de dagvaarding sowieso in de taal zijn die de desbetreffende Rechtbank aanwendt om recht te spreken. Wordt de dagvaarding betekend aan een persoon die een andere taal spreekt, dan moet er een vertaling worden bijgevoegd. U moet dus een Franse dagvaarding krijgen met een Nederlandse vertaling.

                          Anderzijds speelt ook de verjaringstermijn. Deze bedraagt in uw geval 1 jaar.
                          thx, deze was enkel in het frans dus ik zal zeker niet zomaar de boete betalen
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • #53
                            Was dit hier een dagvaarding voor de rechtbank of gaat het hier om een voorstel tot minnelijke schikking?

                            De minnelijke schikking is een gunstmaatregel die kan aangenomen worden door de verdachte of niet, ik dacht niet dat een voorstel tot minnelijke schikking moet voldoen aan dezelfde rechten en plichten tov de taalwetgeving als bijvoorbeeld een dagvaarding/vonnis.

                            Bij het niet aannemen van deze gunstmaatregel zou het kunnen dat een dagvaarding om te verschijnen voor de rechtbank in Namen zal volgen. Deze dagvaarding zal opgesteld worden in het Frans maar er zou normaal een vertaling in het Nederlands moeten bijzitten omdat het hier klaarblijkelijk gaat om een inwoner uit Vlaanderen.

                            En inderdaad de verjaringstermijn is 1 jaar maar deze termijn kan gestuit worden als er bijkomende onderzoeksdaden gesteld worden (kan dus verlengd worden met maximum 1 jaar).
                            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                            Comment


                            • #54
                              gewoon proces-verbaal
                              lets have some more member berries

                              Comment


                              • #55
                                Een proces verbaal moet volgens de taalwet altijd opgesteld worden in de taal van het gerechtsgebied waaronder de betrokken politiediensten vallen (of waar het PV is opgesteld), dus in uw geval in het Frans gezien het een Franstalig gerechtsgebied betreft, en er moet geen enkele vertaling door de betrokken politiediensten bijgevoegd worden. Louter het feit dat u de taal niet verstaat (of wilt verstaan ) zal geen enkele invloed hebben op het verdere verloop van betrokken PV.
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                Comment


                                • #56
                                  damn! :p
                                  lets have some more member berries

                                  Comment

                                  Working...
                                  X