Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
Bekijk Berichten
Meestal rij ik op snelwegen met de cc op 126. Dan geeft hij netjes 2000 rpm en ligt het verbruik ook mooi laag. In 6e 90 rijden geeft niet per sé lager verbruik merkte ik al! Raar maar waar.
Uw andere stelling klopt echter niet: Ik heb het getest: 126op de cc. Afgezet en gewoon laten bollen: na 300 meter (dus als ik voorbij de flitser reed) nog 110 Km/h en pas na 600 meter kwam ik aan 90Km/h.
Dus de bekeuring had lager geweest, maar ik had er nog steeds één gehad!
En ik ontken niet dat ik een overtreding heb begaan hé, ik zal die ook betalen. Enkel is de aard van de overtreding en de omstandigheden waarin ze gebeurde niet in verhouding met de boete imo.
Ik zie dat als: 10% netto loon afdokken omdat ik 118 reed op een snelweg!
Want er waren nog geen werken, niks te zien, en ik nam de afrit voor de werken...
Ik ben een doodrijder en crapuul omdat ik 126 bleef rijden aan een bord 90. Of dat bord 90 daar nu nut heeft of niet, maakt niet uit. De letter van de wet telt!
Zover zijn we al gekomen in onze "kudde" België. Omdat Rood Renaatje destijds zware propaganda voerde dat snelheid en snelheid alleen doden maakt, scharen we ons blind achter elke snelheidsbeperking en bijhorende controle.
DAT wil ik nu net aankaarten.
Uiteraard trek ik het nu in het belachelijke. Maar dat doe ik niet alleen me dunkt!
We zijn een maatschappij van kuddedieren geworden. Hetgeen enkele corrupte cravatten (met of zonder vuilzak aan) ons wijsmaken is wet! en de wet is de wet! PUNT! Iemand die zegt "jamaar, wacht is efkes..." is een crapuul dat maar moet voelen tot hij/zij zich ook voegt.
Iedereen vindt het normaal dat men boetes geeft tegen het bord van de verlaging aan iedereen die niet expliciet op de rem gaat, of dat men 50€ int voor iemand die 51 rijdt in de bebouwde kom.
Net als iedereen het normaal vindt dat je eerst 2 pinten mag binnenkappen eer je achter het stuur kruipt, want dat valt net binnen de tolerantie. Nochtans bestaan er diverse studies die aantonen dat 0.3 promille al merkbare concentratievermindering en toename van reactietijd veroorzaakt.
Of hoe propaganda willes nilles werkt op iedereen...
Comment