Ik heb al 2 X moeten stoppen in 2 weken tijd.Overal staan ze achter de hoek.Ik denk dat Di Ruppo de boete-kas geplunderd heeft en er zelfs een put in gegraven heeft.Dit is niet normaal meer.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Is boete-kas leeg,heden veel controles?
Collapse
X
-
Maar als je dan hoort dat meer dan 10% van de bestuurders niet in orde is met de verzekering (die betalen wij die wel in orde zijn mee hoor ) of met de keuring, wegentaks,.... dan kun je alleen maar toejuichen dat er daar eindelijk wat meer aandacht aan geschonken wordt, en hoef je als bestuurder die wel in orde is ook geen schrik te hebben van die controle. Anderzijds heb ik deze controles ook altijd ervaren als zeer enerverend en als tijdsverlies, grrrr, maar ik heb daar nog nooit geen boete ofzo opgelopen...
dus zal waarschijnlijk niet bedoeld zijn om de boetekas te spijzen, kunnen ze beter snelheidscontroles houden enzo brengt meer opHier kon iets interessant gestaan hebben...
-
de extra controles zijn mij ook al opgevallen,
ik denk dat ze geld nodig hebben en dat ze het overal gaan halen waar ze kunnen.
Comment
-
dat is sterk uitgedrukt. Ze hebben niets voor niets verschillende wagens aangekocht welke via nummerplaatherkenning onmiddellijk zien wat voor vlees ze in de kuip hebben. De controle iets verderop onderschept de auto en dan mag de bestuurder direct betalen ofwel auto laten staan.
Goed initiatief van de controlerende instanties.
En dat flitsen: als mensen zich aan de regels houden, wordt er niet geflitst. Ik hou mij ook dikwijls genoeg niet aan de geldende snelheidsaanduiding, maar als ik dan terecht 'gepakt' wordt dan is het mijn fout en niet van de politie die de controle doet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenEn dat flitsen: als mensen zich aan de regels houden, wordt er niet geflitst. Ik hou mij ook dikwijls genoeg niet aan de geldende snelheidsaanduiding, maar als ik dan terecht 'gepakt' wordt dan is het mijn fout en niet van de politie die de controle doet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk BerichtenGeeuw. Flitsboetes = gewoon een extra belasting.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk BerichtenAls je toevallig van Mechelen of omgeving komt, dan is dat normaal. Ik wordt elke week wel 1of 2 keer tegengehouden hier. Ze staan hier werkelijk overal.TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa
Comment
-
Ze hadden eind vorig jaar toch al aangekondigd dat ze meer gingen controleren.
Dus het lijkt erop dat ze gewoon doen wat ze gezegd hebben.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenKan wel zijn, maar ge hebt wel zelf in de hand of ge een boete moet betalen ja of nee.
Dus jij mag als een heilig patertje proberen rijden, de kans is groot dat je alsnog je bijdrage mag leveren omdat je ergens op een banaal punt toch nog enkele km/h sneller reed op 4meter achter een bord.
Dat is dus uw zuiverste verkapte belasting, niks meer of minder! Anders hadden ze zoveel overtredingen niet met bijhorende overdreven boetes!
Als ik bewust het gas indruk dan neem ik ook zonder probleem eventuele boetes op mij.
Maar als de situatie die gecreëerd wordt verwarrend is of onlogisch volgens de omstandigheden, dan heb ik een principieel probleem met de boetes! Ook al bega ik dan zogezegd de overtreding. Zeker als ze dan bewust ook hun tijdstip van controle zo gaan kiezen dat ze quasi zeker zijn van een goed rendement.
En laat nu "toevallig" 9/10 van mijn boetes van die laatste categorie zijn
ik durf stellen dat wanneer je in dit land iets of wat kilometers doet en op wat plaatsen komt, het onmogelijk is om boetevrij te rijden...
Als ik voor mezelf spreek, ik heb alles bij elkaar toch een +-400.000 Km gereden, ik schat ruw een +- 2000€ aan boetes allerhande betaald en nog geen enkel ongeval in fout gehad. Lijkt me niet bepaald in verhouding! Als iemand die regelmatig redelijk beboet wordt voor "ongepast en gevaarlijk rijgedrag", had ik ondertussen toch al enkele mensen omhoog moeten rijden me dunkt. Niet dat ik er op sta te roepen, want dat kan iedereen altijd overkomen. Maar voor wie of wat heb ik die 2000€ moeten betalen hé?!Last edited by Timmeke-Tim; 27/02/2012, 17:32.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenIk bedenk mij net dat het vandaag dag van de verkeersveiligheid is met extra controles.
Comment
-
Ik wou zeggen "niks gezien vandaag" maar ik heb ze op een geniepig plaatsje gezien waar ik ze nog nooit heb weten staan: E40 vanuit Brussel richting Sterrebeek, net na de brug over de R0. Daar mag je maar 90, maar om 10u30 staat daar geen file dus kan je probleemloos 120.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenDat kan wel zijn, maar laat ons elkaar geen mietje noemen: Het gros van de controles en bijhorende boetes wordt geregeld volgens de opbrengst in cash, niet in verkeersveiligheid!
Dus jij mag als een heilig patertje proberen rijden, de kans is groot dat je alsnog je bijdrage mag leveren omdat je ergens op een banaal punt toch nog enkele km/h sneller reed op 4meter achter een bord.
Dat is dus uw zuiverste verkapte belasting, niks meer of minder! Anders hadden ze zoveel overtredingen niet met bijhorende overdreven boetes!
!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
Ze hebben inderdaad een beetje onkosten gemaakt...
Eigenlijk zouden die mannen mij minstens eens mogen uitnodigen voor een ritje in hun nieuwe toy. Daar heb ik ondertussen toch al een klein deel van betaald
Comment
Comment