Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is boete-kas leeg,heden veel controles?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
    Dat kan wel zijn, maar laat ons elkaar geen mietje noemen: Het gros van de controles en bijhorende boetes wordt geregeld volgens de opbrengst in cash, niet in verkeersveiligheid!

Dus jij mag als een heilig patertje proberen rijden, de kans is groot dat je alsnog je bijdrage mag leveren omdat je ergens op een banaal punt toch nog enkele km/h sneller reed op 4meter achter een bord.

Dat is dus uw zuiverste verkapte belasting, niks meer of minder! Anders hadden ze zoveel overtredingen niet met bijhorende overdreven boetes!

Als ik bewust het gas indruk dan neem ik ook zonder probleem eventuele boetes op mij.
    Maar als de situatie die gecreëerd wordt verwarrend is of onlogisch volgens de omstandigheden, dan heb ik een principieel probleem met de boetes! Ook al bega ik dan zogezegd de overtreding. Zeker als ze dan bewust ook hun tijdstip van controle zo gaan kiezen dat ze quasi zeker zijn van een goed rendement.

En laat nu "toevallig" 9/10 van mijn boetes van die laatste categorie zijn

ik durf stellen dat wanneer je in dit land iets of wat kilometers doet en op wat plaatsen komt, het onmogelijk is om boetevrij te rijden...

Als ik voor mezelf spreek, ik heb alles bij elkaar toch een +-400.000 Km gereden, ik schat ruw een +- 2000€ aan boetes allerhande betaald en nog geen enkel ongeval in fout gehad. Lijkt me niet bepaald in verhouding! Als iemand die regelmatig redelijk beboet wordt voor "ongepast en gevaarlijk rijgedrag", had ik ondertussen toch al enkele mensen omhoog moeten rijden me dunkt. Niet dat ik er op sta te roepen, want dat kan iedereen altijd overkomen. Maar voor wie of wat heb ik die 2000€ moeten betalen hé?!
    Ik noem u helemaal niks, maar ge kunt roepen en klagen wa ge wilt: GIJ duwt uwe gas is, niet de staat, niet de flikken noch Di Rupo Moogt ge dat gerust een belasting noemen, met dat verschil dat iedereen vrij is er aan bij te dragen.

Comment

...
      Dus jij mag als een heilig patertje proberen rijden, de kans is groot dat je alsnog je bijdrage mag leveren omdat je ergens op een banaal punt toch nog enkele km/h sneller reed op 4meter achter een bord.
      ....
      En laat nu "toevallig" 9/10 van mijn boetes van die laatste categorie zijn

ik durf stellen dat wanneer je in dit land iets of wat kilometers doet en op wat plaatsen komt, het onmogelijk is om boetevrij te rijden...

Als ik voor mezelf spreek, ik heb alles bij elkaar toch een +-400.000 Km gereden, ik schat ruw een +- 2000€ aan boetes allerhande betaald en nog geen enkel ongeval in fout gehad. Lijkt me niet bepaald in verhouding! ... Maar voor wie of wat heb ik die 2000€ moeten betalen hé?!
      Voor jezelf.
      Ik rijd al 20j. En heb zo al een 900 000 km gereden. Mijn eerste boete was in 1996. Een ongelukje. Iets meer dan 50 waar ik 50 mocht.
      De tweede was vorig jaar, samen met twee andere. Eentje ook zo een stommiteit, de andere zeer doelbewust te snel gereden, in een periode van enkele weken met te gek rijgedrag.

Moet je nog meer uitleg?

wel:

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
      De voorbije 10 jaar 500.000 km gedaan. Aantal flitsboetes: twee. Totaal bedrag: 65 euro. Zelfbeheersing is een deugd
      Jouw laatste woorden zijn goud waard.

Dus niet komen janken, als je zo veel moet betalen op zo een korte tijd is veel km doen een zeer flauw excuus.

Maar to the point: er zijn idd meer controles. De afgelopen weken al drie maal controle aan het rond punt in Middelkerke. Nog niet tegengehouden.
      Maar ik ben er "on"gerust in: we hebben dat al nog eens gehad, en na enkele maanden waren ze weer even snel niet meer te zien.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Als zo'n laagvlieger komt pushen dan neem ik een andere positie in mijn zetel zodat ik ze niet zie in mijn spiegels.Blijkbaar hebben ze een neus voor angstmensen.In Nl moet je dan een cursus volgen"wees een heer in 't verkeer".
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
          Als zo'n laagvlieger komt pushen dan neem ik een andere positie in mijn zetel zodat ik ze niet zie in mijn spiegels.
          Ik weet niet hoe veilig dit is... Dan zie je toch niet wanneer zo iemand rechts voorbij gaat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
            Voor jezelf.
            Ik rijd al 20j. En heb zo al een 900 000 km gereden. Mijn eerste boete was in 1996. Een ongelukje. Iets meer dan 50 waar ik 50 mocht.
            De tweede was vorig jaar, samen met twee andere. Eentje ook zo een stommiteit, de andere zeer doelbewust te snel gereden, in een periode van enkele weken met te gek rijgedrag.

Moet je nog meer uitleg?

wel:

Jouw laatste woorden zijn goud waard.

Dus niet komen janken, als je zo veel moet betalen op zo een korte tijd is veel km doen een zeer flauw excuus.

Maar to the point: er zijn idd meer controles. De afgelopen weken al drie maal controle aan het rond punt in Middelkerke. Nog niet tegengehouden.
            Maar ik ben er "on"gerust in: we hebben dat al nog eens gehad, en na enkele maanden waren ze weer even snel niet meer te zien.
            Het zijn er bij jullie twee ook maar twee, maar jullie bevestigen wel mijn stelling: Ook al rij je zeer bewust en beheerst: dan nog zal je boetes oplopen, al zijn ze van de meest banale soort! Of hebben jullie die zelf gekozen door te zeggen "f*ck this, ik doe het toch en stuur de factuur maar"?!

Ik rij "gewoon" en pas me aan naar eigen inschattingsvermogen en naar de omstandigheden die er zijn. Er zijn wegen waar ik 90 mag en amper aan 70 zal komen, en er zijn wegen waar ik 70 mag en me amper aan 90 kan houden (2x2 vakken, geen afslagen,...) Ik kijk liever naar het verkeer en de situatie, dan dat ik alle verkeersborden goed ga spotten, want dat alleen is langs onze wegen een full-time bezigheid.

imo moeten we terugkijken naar de essentie van straffen en boetes: iemand berispen op ongepast gedrag dat een gevaar betekend voor de gemeenschap of anderen hindert.

Doen ze dat dan bij jullie volgens jullie eigen mening? Ik durf daar beslist negatief op antwoorden!

Bijkomend is dan ook dat ze voor 90% op snelheid werken, hetgeen al meermaals bewezen is dat dit geen oorzaak is van ongevallen, en louter de gevolgen zal bepalen. Een beetje zoals stellen "je mag roken aan een benzinestation, maar er mag maar 100L benzine voorradig zijn, als de boel dan ontploft zal het nog doenbaar zijn" Ik pleit ook niet voor ongelimiteerde snelheden, maar wel een realistische herziening en meer werken op oorzaken ipv gevolgenbeperking.

De drogreden van "moeilijk te controleren" is bull-shit! Rij anoniem in het verkeer en treed op tegen diegene die links rijden, de lul uithangen of geen richting willen geven. Als ik agent was tijdens de 100-200Km per dag die ik doe, ik zou er zeker tientallen hebben!
            Maar neen, ook al rijden ze anoniem, dan nog werken ze hoofdzakelijk op diegene die 15 per uur sneller rijdt.

"de wet is de wet en daarmee basta" kan voor jullie misschien werken, ik durf daar toch naast denken ook. Niet dat ik een outlaw wil worden, maar ik durf wel stellen dat wie met een auto op de straat komt als citroen aanzien wordt door de staat, waar elke druppel uit moet, en dan nog blijven persen! Met "go for zero" en andere zever moeten ze bij mij niet afkomen, want als men dat zou menen, zou men kindjes en zwakke weggebruikers verkeersopvoeding geven en ook op hun fouten wijzen ipv hen vrijgeleiden te geven en de rest systematisch af te remmen.

Dit is vrij cru gesteld, maar wel bittere ernst.

Als ik vroeger overstak en ik liep niet in het midden van een zebrapad en had geen 4x gekeken, kreeg ik een draai om men oren. Als een klasgenootje met zijn fiets en een wagen in aanrijding waren gekomen kreeg dat klasgenootje een uitbrander van de meester omdat de straat geen speelplaats was en hij moest uitkijken en voorzichtig moest zijn.

Iemand die vandaag de dag rond scholen passeert?!

Wel...
            Last edited by Timmeke-Tim; 28/02/2012, 10:21.
            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
            www.meevliegen.be

Comment

Toen ik nog naar de lagere school ging, zal ik ook al veel mama's en papa's hun klein kind ophalen en andere kinderen daarbij in gevaar brengen.
              *stoppen op het zebrapad
              *stoppen op het voetpad
              *stoppen op het fietspad
              *stoppen op straat, zonder te kijken of er iets of iemand achter hun was
              *de straat oversmijten om hun kind aan de goede kant van de straat te kunnen afzetten
              *...

NU worden ze daarop aangesproken.
              Klein weetje : waarom staan die balustrades ook meestal aan de ingangen van scholen? Zodat de kindjes niet zomaar overlopen en omdat de papa's en mama's niet daar staan te wachten op hun kleinen.

Middelbare school is trouwens nog erger. Daar gaan er veel met de fiets naartoe. En als het regent, worden er veel meer opgehaald door papa of mama. En papa of mama kijkt niet naar andere kinderen. Paar jaar terug is er zo een meisje doodgereden aan het Sint-Lodewijkscollege. Een papa of mama die niet keek en doodreed.

Comment

Timmeke-Tim: ik moet je gelijk geven voor het grootste deel van je post.

Voor de boetes:
                Die bewuste enkele weken heb ik er effectief voor gekozen; vooruitgaan was toen voor mij belangrijker dan stilstaan, en ik nam er bewust de gevolgen bij. Niet blindelings, maar op enkele weken toch 2x door de mand gevallen. 1x helemaal niet zien staan, 1x te laat.
                Die andere twee boetes: de eerste was in 1996 dus nog aan de dure tarieven van weleer, 125 euro voor 6km te snel. De laatste 93 ipv 90, was 50 euro. Peanuts tov 2 000 euro. Mochten uw boetes in dezelfde grootteorde liggen, ok. Maar ik vrees dat er toch wat meer aan de hand is dan spijtig slachtoffer te zijn van de jacht op snelheidsovertredingen. Maar soit, is eigenlijk naast de kwestie.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Timmeke-Tim: ik moet je gelijk geven voor het grootste deel van je post.

Voor de boetes:
                  Die bewuste enkele weken heb ik er effectief voor gekozen; vooruitgaan was toen voor mij belangrijker dan stilstaan, en ik nam er bewust de gevolgen bij. Niet blindelings, maar op enkele weken toch 2x door de mand gevallen. 1x helemaal niet zien staan, 1x te laat.
                  Die andere twee boetes: de eerste was in 1996 dus nog aan de dure tarieven van weleer, 125 euro voor 6km te snel. De laatste 93 ipv 90, was 50 euro. Peanuts tov 2 000 euro. Mochten uw boetes in dezelfde grootteorde liggen, ok. Maar ik vrees dat er toch wat meer aan de hand is dan spijtig slachtoffer te zijn van de jacht op snelheidsovertredingen. Maar soit, is eigenlijk naast de kwestie.
                  Mijn boetes die ik me zo kan herinneren;
                  achter in de 50 van Heist naar Hallaar waar 50 mocht.was op een zaterdagnacht (mijn eerste boete ooit ) eigenlijk steenweg, maar de bebouwde kom van heist wordt niet opgeheven en gaat over in die van Hallaar.

70 waar 50 mocht: Van Itegem naar Heist-op-den-Berg op 20 meter achter het bord bebouwde kom op dezelfde steenweg. was op een vrijdagnacht.

snelweg:
                  ik denk zeker een stuk of 10 waarvan de meest ernstige met de moto was aan 163 op zaterdagochtend in Mechelen-Noord bij het oprijden van de snelweg (stonden net na de oprit) Was toen gelukkig nog minnelijke. On dat soort boetes aanvaard ik ook zonder meer, eigen fout!
                  Voor de rest allemaal ergens tussen 130 en 150. en gelukkig heb ik ze ook verschillende keren gespot eer er geflitst werd ook Snelweg is allemaal samen voor minstens 1200€ van 2000.

In Berlaar 50€ betaald omdat ik 51 reed ipv 50 op de Itegembaan

1x politierechtbank door parkeerboete in de heistse bergstaat die onwettig was, gewonnen ook maar in beroep 100€ voorwaardelijk gekregen omdat men daar anders de boel kon opbreken als ik in mijn recht bleek. Is ook voorwaardelijk gebleven

Laatst nog in Turnhout aan 90 waar ik 70 mocht. Op die baan wisselt de snelheid een keer of 5, waar 2 stroken zijn is het 90, waar een versmalling is 70. Baan ging over naar 2 stroken, geflitst en 50 meter verder stond "90"

En dan nu enkele weken geleden nog eens 140 lappen op de e313 voor 118 waar 90 mocht.

Parkeerretributies tel ik hier nog niet bij, anders ben ik helemaal depri
                  Heb jaren in Antwerpen gewerkt waar men plots het dagticket afschafte op mijn zone: sms niet gezien in vergadering of omdat ik aan de telefoon hing: gegarandeerd retributie voor dat "extra uurtje" nadat ik al 10€ betaald had voor die dag
                  Dat moet ook minstens 3-400€ aan retributies zijn over de jaren

Dus ik geef toe dat ik er enkele heb gereden waar ik bewust eens doortrok (moto bijvoorbeeld, daar ga ik niet over zeveren. Maar 9/10 waren van die banale "net te snel" boetes op kalme snelwegen of gewestwegen
                  www.meevliegen.be

Comment

ok, en hoe komt het dan dat ik er toch veel minder heb dan jij?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

't zijn zij die het hardst vloeken en roepen op controles en boetes die zich het minst aan de wegcode kunnen houden...

Comment

ok, en hoe komt het dan dat ik er toch veel minder heb dan jij?
                        Omdat als ik om 21u naar huis rij, dan 140 eerder OK vindt dan 120 vermoed ik
                        De politie denkt daar anders over, maar het lukt me zelden Nu met cc zet ik die al vaker op 126 ofzo, maar iets vlotter geeft een beter en comfortabeler gevoel.

Zeker met de moto voelde ik me veiliger als ik actief vlotter reed en iedereen passeerde, dan dat ik ergens rechts tussen 2 anderen reed aan 120.
                        www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                          't zijn zij die het hardst vloeken en roepen op controles en boetes die zich het minst aan de wegcode kunnen houden...
                          Ik kan me perfect houden aan de wegcode!
                          Voorrang rechts pas ik toe, al vrees ik wekelijks meermaals voor mijn kar. Zeker buiten de grootsteden.
                          Ook zijn er achter mij die me dan met claxon bedanken dat ik stop en voorrang verleen aan iemand, want ze hadden dat zelf niet door en hadden misschien accidenten gedaan anders? Degene die ik voorrang geef rijdt dan aarzelend door en kan haast niet geloven dat ik toch slimmer ben dan ik eruit zie?!

Zo rechts mogelijk rijden pas ik ook netjes toe. Handig na 18-19u op de E19 richting Brussel: na de tunnel daar kan je dan rustig 140 doorrijden zonder gehinderd te worden terwijl je al de rest die tussen 100 en 120 rijden letterlijk links laat liggen.

Ritsen doe ik correct, en wordt slechts een keer of 3/week geramd of verhinderd van in te voegen. door een enkeling die al even op de andere rijstrook stond.

Desondanks ik vrijgesteld ben met mijn merk van wagen, geef ik altijd richting, ook aan ronde punten, wisselen op de snelweg etc. Blijkbaar zijn tegenwoordig alle merken vrijgesteld en sta ik alles bij elkaar toch enige tijd "nutteloos" te wachten hierdoor.

Ik weet dat de snelheid op gewestwegen buiten de BK 90 is en niet 70 of 60 tenzij anders aangegeven. Ik wordt dan ook regelmatig aangemoedigd door vaak iets oudere verkeersdeelnemers die bij wijze van test trager rijden voor me, en me dmv pharen en claxon feliciteren met mijn correctie als ik hen inhaal.

Maar ik rij soms 10-20 te snel, en ja, ik ken de wegcode niet en ben een gevaar op de baan bijgevolg
                          Last edited by Timmeke-Tim; 28/02/2012, 15:51.
                          www.meevliegen.be

Comment

laagvliegers vinden altijd dat ze niets verkeerd doen en dat de andere weggebruikers te traag rijden... het boetefonds dankt u voor uw milde vrijwillige bijdragen... je hebt CC: perfecte snelheidsbegrenzer trouwens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                              laagvliegers vinden altijd dat ze niets verkeerd doen en dat de andere weggebruikers te traag rijden... het boetefonds dankt u voor uw milde vrijwillige bijdragen... je hebt CC: perfecte snelheidsbegrenzer trouwens.
                              Dat is waar, maar daar gaat het helemaal niet om!
                              www.meevliegen.be

Comment

CC op 120 (of 50/70/90) instellen is toch niet moeilijk? Als je weet dat je te snel rijdt heb je geen reden tot klagen. Die snelheidsboetes hebben op zich ook al een correctie, waardoor je eigenlijke snelheid al hoger ligt dan die 'luttele kilometers te snel' waarover je klaagt.

Comment

Ik denk dat Timmeke eerder chagrijnig is dat men controleert op 120 km/u in de avond, maar niet controleert op gevaarlijkere situaties zoals voorrangnegatie.

Comment

Omdat als ik om 21u naar huis rij, dan 140 eerder OK vindt dan 120 vermoed ik
                                    De politie denkt daar anders over, maar het lukt me zelden Nu met cc zet ik die al vaker op 126 ofzo, maar iets vlotter geeft een beter en comfortabeler gevoel.

Zeker met de moto voelde ik me veiliger als ik actief vlotter reed en iedereen passeerde, dan dat ik ergens rechts tussen 2 anderen reed aan 120.
                                    dus .... juist ja.

Pas op, ik ben het ook niet eens met de snelheidslimieten hoor, maar ik gun het de staat gewoonweg niet. Je hebt dat zelf in de hand, je schreef het net

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Captain Turbo
                                      General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

Wooter mag kiezen van het eerste schap!

Dat samen met nog enkele bedenkingen ja. Iedereen is sinds Rood Renaatje minister van verkeer was gebrainwasht dat snelheid doodt en de enige hoofdzaak is. NIEMAND denkt nog verder na als het daarover gaat. Niemand durft dat in vraag stellen. Geen verkeersveiligheid, maar pure verkapte belastingen om het rood regime te ondersteunen zodat die veel kunnen uitdelen zonder besparingen en lastenverhogingen.

Als men dan bijkomend eerst belachelijke beperkingen gaat invoeren, en deze dan op de meest onmogelijke momenten gaat controleren wordt dit enkel bevestigd.

De rest laat men ongemoeid wegens weinig rendabel.

Een rare maar volgens mij treffende vergelijking:

Als je een benzinestation hebt, en iedereen tankt er al rokend en bellend en laat de motor draaien, dan gebeuren er branden en explosies.
                                        Wat onze overheid zegt: We zullen zorgen dat er een beperkte brandstofvoorraad is, en dat iedereen beperkt kan tanken. Als de boel in de lucht gaat gaat de schade meevallen en overleven er meer mensen die explosie. Eigenlijk mag dat roken niet maar ja, dat controleren is moeilijk hé. En dan blijft het hard ontploffen als het ontploft.

Als dat na enkele jaren niet voldoende blijkt laat men nog minder brandstof toe. Dat meer mensen rokend gaan tanken hierdoor merken ze niet. Die doen niks verkleerd eigenlijk, want zolang de brandstof beperkt blijft kan er nooit veel gebeuren en kan men nog wel blussen indien nodig...
                                        enz.

Ondertussen plaatst men overal meters, iemand die 100cc te veel tankt krijgt boetes, want hey zot! dat kan wel ontploffen hé!?
                                        Die meters kan men plaatsen en autonoom laten werken, dus makkelijk te controleren.
                                        Per 100CC int men 10% maandloon dus hoopt men dat iedereen goed op het metertje let en eerder minder gaat tanken. Zo zal er dus uiteindelijk "nooit nog iets ontploffen" want we go for 0

Iemand die opmerkt dat men beter kan opletten om niet meer te roken, de motor af te zetten en de GSM te laten bij het tanken is een debiel die zich niet wil voegen! Er zijn immers systemen die perfect op de CC de brandstof tanken dus nooit nog boetes.

Overigens kan je dat niet gaan controleren hé Hoe zie je of een motor draait? Je kan niet aan elk benzinestation gaan staan hé?

Als ik dan zie op een avond dat er niemand anders in het tankstation is, ik ben een niet roker die zijn wagen afzet en de GSM in de carkit laat, maar enkele 100'en CC te veel tank: dan ben ik een zot die met ieders leven speelt want dat zou zomaar spontaan kunnen ontploffen hierdoor!

Is misschien een stom vergelijk, maar volgens mij treffend!

Als men zegt "we willen een zekerheid aan inkomsten genereren" dan is men perfect bezig zoals men bezig is!

Als men zegt "we willen alle explosies de wereld uit, want elke explosie is één te veel" en je verandert explosie door ongeval, dan is men zichzelf en de rest flink in de zak aan't zetten!
                                        Last edited by Timmeke-Tim; 28/02/2012, 17:00.
                                        www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                                          En voor dezelfde prijs dan een optionele CC

Heb ik al ernstig overwogen ja! en dat zal er wel van komen ook!

Vroeger kon je al eens in holland gaan shoppen naar soortgelijke attributen, maar die gaven alarm aan elke automatische deur en verkeerslicht met verkeersteller, en het was nogal verboden
                                          www.meevliegen.be

Comment

Working...
                                          X