Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is boete-kas leeg,heden veel controles?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Stel jezelf eens de vraag Tim: waarom wil ik te snel rijden? Als je, zoals je zelf zegt de wegcode perfect volgt, waarom lukt het dan niet om je te houden aan de maximumsnelheden? Ik vind de maximumsnelheden op bepaalde plaatsen ook veel te traag en was als jonge gast ook niet altijd een schoolvoorbeeld van een voorbeeldige chauffeur. 't Mocht soms ook vooruit gaan (zonder daarom echt te overdrijven en ook nooit een boete gekregen) , maar naarmate je ouder wordt verdwijnt die zware voet (bij mij toch). Vooral als je op de achterbank kleintjes meehebt. Die enkele minuten maken voor mij het verschil niet. Er zijn belangrijker dingen in 't leven dan 'tijd'.

    Zeggen dat er een 'rood complot' gesmeed is om ons, de automobilisten, een verkapte belasting te laten betalen raakt volgens mij kant noch wal. Zoals eerder al opgemerkt, alleen jij drukt het gaspedaal in.

    Laat de overheid voor mijn part nog veel meer controleren, zorg dat de pakkans sterk verhoogt. Vergelijk België met Nederland en het verschil valt meteen op.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
      Stel jezelf eens de vraag Tim: waarom wil ik te snel rijden? Als je, zoals je zelf zegt de wegcode perfect volgt, waarom lukt het dan niet om je te houden aan de maximumsnelheden? Ik vind de maximumsnelheden op bepaalde plaatsen ook veel te traag en was als jonge gast ook niet altijd een schoolvoorbeeld van een voorbeeldige chauffeur. 't Mocht soms ook vooruit gaan (zonder daarom echt te overdrijven en ook nooit een boete gekregen) , maar naarmate je ouder wordt verdwijnt die zware voet (bij mij toch). Vooral als je op de achterbank kleintjes meehebt. Die enkele minuten maken voor mij het verschil niet. Er zijn belangrijker dingen in 't leven dan 'tijd'.

      Zeggen dat er een 'rood complot' gesmeed is om ons, de automobilisten, een verkapte belasting te laten betalen raakt volgens mij kant noch wal. Zoals eerder al opgemerkt, alleen jij drukt het gaspedaal in.

      Laat de overheid voor mijn part nog veel meer controleren, zorg dat de pakkans sterk verhoogt. Vergelijk België met Nederland en het verschil valt meteen op.

      Inderdaad! Dan rijden we allemaal als kiekens zonder kop in blokken achter elkaar en veranderen we van rijstrook zonder spiegels en zonder aanwijzing.

      Als er één land is in west-europa waar men voor geen meter met de wagen kan rijden, zeker niet als ze zelf in een ander land rijden waar ze deels zelf op verkeersinzicht moeten rekenen, dan zijn het wel Hollanders!

      Daar is men inderdaad begonnen met de hele flits-oorlog en daar legt men zelfs varkensruggen op wegen en rotonden om iedereen te laten rijden zonder nadenken

      Ik zou dan liever een voorbeeld nemen aan de Duitsers of Oostenrijkers!
      Als men daar een beperking oplegt, is die weloverwogen en correct. EN dan staat men er ook steevast hard te flitsen en te beboeten.

      Maar voor de rest doen ze daar niet onnozel over snelheid. Wel over bagatellen als voorrang, luide uitlaten en andere tjoening, richting geven etc.

      Wissel maar eens van strook zonder richting te geven in het zicht van een patrouille Of zoals ik: steek maar eens een "originele" triumph uitlaat waar ipv een E-keur opstaat "for closed road use only" Daar doen die dus héél moeilijk over!

      Ik rij op een verlaten snelweg liever die 10-20 te snel zodat ik aan een comfortabele snelheid rij en niet in een trosje van 8 andere wagens blijf hangen. Zolang ik goed zicht en controle kan houden is er imo niet veel aan de hand.

      Als het giet of wat dan ook is dat ook anders hé.

      Maar ik bepaal graag een eigen comfortabele snelheid zodat ik veilig en alert kan zijden dan dat ik de CC op 120 zet en op de bumper van een andere volg en na 5 Km versuft volg zonder voeten aan men pedaal.

      imo is situatie 2 vele malen gevaarlijker dan situatie 1...laat staan comfortabel en leuk. Als ik "alleen" ben zet ik de cc wel even op, als ik andere wagens nader of voor me zie invoegen, zal ik even iets sneller gaan zodat ik er gewoon voorbij ga om verderop weer "alleen" verder te gaan.

      Door zelf mijn snelheid te kiezen en aan te passen blijf ik effectief alerter en "bezig met rijden"

      Want ja hoor: ik rij graag en geniet graag van een ritje

      Het lijkt me dan ook onterecht dat ik de slechte ben, en dat ik bijvoorbeeld elke ochtend mensen zie rijden die "aanschuiven" op hun cc en op hun stuur rustig hun gazetje bekijken, of hun telefoon, of hun notities... Allemaal héél braaf en correct: niet te snel, rechts (of in't midden hé) en ze zullen wel remmen, al is het meestal op de laatste meter nogal abrupt zodat het achterliggend verkeer ook in de problemen kan komen.

      Geen haar op mijn kop dat denkt om voor/achter zo iemand te willen rijden!

      Noem me dan maar een doodrijder en stuur de bijkomende belasting op eigen verkeersinzicht maar!
      Last edited by Timmeke-Tim; 28/02/2012, 17:47.
      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten


        Ze hebben inderdaad een beetje onkosten gemaakt...

        Eigenlijk zouden die mannen mij minstens eens mogen uitnodigen voor een ritje in hun nieuwe toy. Daar heb ik ondertussen toch al een klein deel van betaald
        Dit zouden wagens zijn van een leverancier van bestickering, niet van de Fedpol zelf, en ze worden inderdaad ingezet als promotiemateriaal op beurzen.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
          En voor dezelfde prijs dan een optionele CC

          Heb ik al ernstig overwogen ja! en dat zal er wel van komen ook!
          Eerlijk gezegd had je dit 2 jaar geleden al moeten kopen. Sinds de Coyote rij ik ook boetevrij. Ja, één lichte boete, op een dag dat ik mijn Coyote niet mee had .

          Niet dat de Coyote alles vermijd, maar het scheelt wel .

          Comment


          • #45
            te snel rijden is een (slechte, dure) gewoonte...ik ben ondertussen gewen aan 90 op de autostrade, zonder in slaap te vallen op cc...en ben wel degelijk met autorijden bezig

            als ik nog eens 120 doe voel ik adrenaline

            langs de andere kant, als ik van duitsland kom, en 170 heb gereden...val ik bij belgie blijkbaar ook in slaap als ik 120 moet doen, maar dan nog ben ik met rijden bezig

            en ik geniet ook nog van elke rit

            Comment


            • #46
              ik heb alleen snelheidsboetes behaald met mijn golf tdi 110 - we spreken 98 - met dat zenuwachtig bakske had ik ook meer last van een zware voet

              Comment


              • #47
                op de wegen die ik 'ken' rijd ik de snelheid die gereden 'kan' worden..ik pas mijn snelheid aan aan de omstandigheden, niet aan de verkeersborden.

                ik speur constant naast de weg naar verdachte voertuigen etc en op 11jaar nog maar 2 boetes boetes gehad, en die waren dan in het eerste jaar dat ik reed in den aard van 84 in 'bebouwde kom' om 3u 's nachts etc...

                en op de SNELweg bij rustig verkeer ligt mijn snelheid zelden onder de 150-160..paar keer geluk gehad en onlangs nog een nieuw plaatske ontdekt op de E19 tussen Rumst en Mechelen Noord...ze stonden zo'n 500m verder dan de gebruikelijke inham waar ze meestal staan, statief stond 'verstopt' achter zo'n afgezaagde verlichtingspaal met blauwe zak over, maar stak er toch nog een deel uit zodat ik hem op tijd had zien staan

                ook nog nooit een ongeval gehad dus zo gevaarlijk zal het allemaal niet zijn

                mensen die 100 rijden op de SNELweg zijn veel gevaarlijker dan mensen die 150 rijden...

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                  ook nog nooit een ongeval gehad dus zo gevaarlijk zal het allemaal niet zijn

                  mensen die 100 rijden op de SNELweg zijn veel gevaarlijker dan mensen die 150 rijden...
                  Wijze woorden van dit orakel

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                    mensen die 100 rijden op de SNELweg zijn veel gevaarlijker dan mensen die 150 rijden...
                    Zo ken ik er nog wel een paar: de wereld is plat, de zwaartekracht is een complot, de zon draait om de aarde en roken is goed voor je gezondheid.

                    120 is op de snelweg de MAXIMUM snelheid, niet de geadviseerde snelheid. Je moet je snelheid aanpassen aan de verkeersomstandigheden ("go with the flow"), zonder de snelheidslimiet te overschrijden. Dit soort van uitspraken als hierboven, dat is nonsens met peren. Misschien populair op een forum gevuld met autofans, maar niettemin gewoonweg fout. Ik zou bijna zeggen: doe eens de test, en rij eens met 100 tegen een rijdende vrachtwagen, en dan met 150. Maar ik vermoed dat je ook zonder te testen wel weet wat het verschil is.

                    Nu schets je wel een van de belangrijke oorzaken van ongelukken op de snelweg: het snelheidsverschil tussen voertuigen. Hoe lager dit verschil, hoe makkelijker om te compenseren voor onverwachte situaties, en hoe makkelijker om ongelukken te vermijden. Het probleem ligt echter niet bij wie 100 rijdt. Het ligt bij jou, met je snelheid van 150. Jij veroorzaakt het veel te grote snelheidsverschil, waardoor je (ongewild?) gevaarlijke verkeerssituaties veroorzaakt.

                    Voor alle duidelijkheid: ik ben ook niet katholieker dan de paus. 12 jaar geleden ben ik geflitst aan 116 (na correctie) waar ik maar 90 mocht... en dat midden op het kruispunt terwijl het verkeerslicht al 2 seconden op rood stond. Raad zelf maar hoe hard ik ging toen ik het licht op oranje zag gaan - en besefte dat er een flitspaal stond. De politierechter vond 500 euro boete en 10 dagen rijverbod een logisch gevolg. Ik kan hem nog altijd geen ongelijk geven, en het heeft ook gewerkt, want sindsdien rijd ik veel bewuster, veiliger en trager (al kan een goed genomen bocht me nog steeds bekoren). Moraal: zelfkennis is het begin van alle wijsheid, je eigen fouten (durven) toegeven de helft van de oplossing.
                    Last edited by ; 28/02/2012, 22:48.

                    Comment


                    • #50
                      Ik zag eens een man nwe snelheidsbordjes ophangen.Hij deed dat blijkbaar graag en snel.Zeker iets dat veel opbrengt.(staat niet in uwe gps dan en pakkans is dan groter voor de gewoonte-mens die niet meer naar de bordjes kijkt).
                      Maar goed,je moet die kmh-beperking zien voor jouw veiligheid en andere verkeersdeelnemers.Er is de reactietijd en de remweg die je aflegt om volledig stil te staan.
                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                      Comment


                      • #51
                        Als iemand aan 100 km/u voor 'm neus invliegt terwijl ik 120 rij, is het echt niet ik die het gevaar veroorzaak

                        100 km/u is overigens een kutsnelheid. Sneller dan vrachtwagens dus je gaat ze willen inhalen, maar trager dan de rest van het volk dat vrachtwagens inhaalt. Doe niet moeilijk en rij ofwel netjes 90 mee achter een vrachtwagen (ook nog lekker zuinig) of 120 als je een vrachtwagen inhaalt. De rest van ons dankt je.

                        Comment


                        • #52
                          Ik begrijp al dat gezeur echt niet. Ik doe een goeie 70k km per jaar, rijd regelmatig te snel, zondig al eens tegen het gsmen aan het stuur, en heb de laatste drie jaar maar twee boetes gehad, waarvan ik er eentje niet moest betalen omdat het een sensibiliseringscampagne van de politie was.

                          Als jullie zoveel boetes binnenkrijgen dat het de moeite waard wordt om er op een internetforum over te beginnen zagen wil dat maar één ding zeggen, en dat is dat jullie niet opletten wanneer je met de auto aan het rijden bent. En dan zijn die boetes naar mijn mening niet meer dan terecht.

                          Groetjes

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                            ook nog nooit een ongeval gehad dus zo gevaarlijk zal het allemaal niet zijn
                            Nog zo een walgelijke uitspraak....
                            Zwaar mee oppassen!

                            Het gebeurt effectief dat mensen zo verdwaasd zijn om de een of de andere reden dat ze voor je neus afdraaien als je aan 90 per uur afkomt op een voorrangsweg.
                            Daar kan je NIKS meer aan verhelpen. Gewoon tieren tot de knal volgt.
                            __________________________

                            2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              100 km/u is overigens een kutsnelheid.
                              laat ze aub 100 op teller rijden, of vrachtwagens lijken weer allemaal !!!! te snel te rijden

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Als iemand aan 100 km/u voor 'm neus invliegt terwijl ik 120 rij, is het echt niet ik die het gevaar veroorzaak

                                100 km/u is overigens een kutsnelheid. Sneller dan vrachtwagens dus je gaat ze willen inhalen, maar trager dan de rest van het volk dat vrachtwagens inhaalt. Doe niet moeilijk en rij ofwel netjes 90 mee achter een vrachtwagen (ook nog lekker zuinig) of 120 als je een vrachtwagen inhaalt. De rest van ons dankt je.
                                ²²²²

                                En 9 op 10 dat die achter de camion komen, en net als jij er aankomt gooien ze zich voor je en kan jij samen met de rest op de rem gaan. Als er dan nog een gat van 200 meter is tussen 2 camions blijft die gezellig 100 links rijden tot hij die andere ook voorbij is... Vaak heeft die dan ook pas na nog eens 100 meter door dat die weer naar rechts kan...

                                Dergelijk gedrag is imo asociaal, gevaarlijk en geeft blijk van gebrek aan verkeersinzicht! eigenlijk zelfmoord, als je jezelf voor een voertuig gooit met een snelheidsverschil van 30km/h en meer

                                Trouwens, voor de pleiters van "100 of 90 is een goeie snelweg-snelheid" die ook stellen "de wet is de wet"

                                De wet dicteert ook dat je het verkeer niet mag ophouden;
                                10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.De bestuurder die de snelheid van zijn voertuig aanzienlijk wil verminderen, moet dit voornemen kenbaar maken door middel van de stoplichten wanneer het voertuig ervan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.
                                Dus met welk geldig excuus rijden jullie met een personenwagen 90 op de snelweg en zoals vaak 60-70 op een gewestweg waar 90 toegelaten is?!

                                de wet is de wet!!! Gaas geven!
                                Last edited by Timmeke-Tim; 29/02/2012, 10:19.
                                Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                www.meevliegen.be

                                Comment


                                • #56
                                  Voor de volledigheid:

                                  10.1.1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.

                                  2° De bestuurder moet, rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden.

                                  3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.


                                  Laagvliegers die terwijl jij 120 rijdt in je gat komen boren anyone?

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten

                                    Laagvliegers die terwijl jij 120 rijdt in je gat komen boren anyone?
                                    Moeten ze terecht van de baan halen... ik zal nooit in de bumper gaan hangen. Na een tijdje wel mijn linkerrichtingaanwijzer aanzetten en wat linkser gaan rijden. Als dat het niet doet, dan voeg ik rechts in na het inhalen van het andere voegtuig op de rechterstrook zoals de wet dat voorschrijft. en als ik dan bij een volgend voertuig kom op de rechterstrook en dat ga inhalen, en ondertussen voor je rij, is dat toeval
                                    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                    www.meevliegen.be

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                      De wet dicteert ook dat je het verkeer niet mag ophouden;
                                      Dus met welk geldig excuus rijden jullie met een personenwagen 90 op de snelweg en zoals vaak 60-70 op een gewestweg waar 90 toegelaten is?!

                                      de wet is de wet!!! Gaas geven!
                                      jammer genoeg is er discussie rond wat "abnormaal traag" is ....
                                      En zo zit onze wet nu eenmaal dikwijls in elkaar; hoe concreet ook, er zit altijd een vaagheid in.
                                      __________________________

                                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                      Comment


                                      • #59
                                        de wet kan niet alles regelen want ge hebt ook nog zoiets als betrekkelijke snelheidsbeperking en die gaat uit van de bestuurder zelf, namelijk dat die zich moet aanpassen aan de omstandigheden en zijn snelheid dan ook desgewenst moet aanpassen. Het is niet bijvoorbeeld dat als je op de autosnelweg je 120 km/h mag rijden, je het ook moet doen. Bij bijvoorbeeld bevroren wegdek is het zelfs niet aan te raden dat je de minimum snelheid van 70 km/h rijdt omdat je veel kans hebt op slipgevaar. Slip je dan toch, dan ben je in fout omdat je snelheid niet aangepast was aan de omstandigheden.
                                        Ik denk eerlijk gezegd dat er niet veel boetes worden uitgeschreven voor mensen die te traag rijden.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • #60
                                          Akkoord, maar in normale omstandigheden...
                                          Dan is mijn mening dat iemand die aan 100 op het linkervak van de e313 een vrachtwagen aan het inhalen is, een gevaar dat het verkeer nodeloos ophoud.
                                          Zelfs bij gewone neerslag is daar imo geen excuus. Als je rechts rijdt kan ik dat nog ergens begrijpen, maar wie links gaat inhalen moet zijn snelheid aanpassen naar 120. Daar 100 blijven rijden is not done en hinderlijk en dus strafbaar.

                                          Als je wagen geen baan kan houden aan 120 op een rechte weg, moet je die dringend aten nakijken.

                                          Als je persoonlijk oncomfortabel bent om sneller dan 100 te rijden moet je gewestwegen of de trein nemen...
                                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                          www.meevliegen.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X