Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeerboete blauwe zone

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Parkeerboete blauwe zone

Ik was vandaag in Roeselare op bezoek bij familie!

Maar overal in het centrum is het betalend parkeren! Zij wonen daar net buiten en dacht ik dus dat hier niets nodig was.
    Nu staat er ook nergens in de straat een bord van blauwe zone of een sticker zoals ik enkele andere straten die ik daarna ben tegengekomen!

Mijn schoonbroer zag ineens de parkeerwachter in de straat komen en vroeg of ik mijn blauwe schijf had gelegd! Nee dus. Ik schiet mij naar beneden maar ik was al te laat! Ticketje zat al onder de ruit! 25€

Nu had ik totaal geen weet van die blauwe zone en staat ook niets aangegeven in de straat of aan de parkeerzone!

Is hier nog verweer mogelijk?
    Of best gewoon betalen?

Vrees dat het betalen zal worden dat er niets anders zal opzitten
    Je moet nu bijna overal uw kaart zetten of ticket kopen maar het klopt wel zoals je zegt
    Dat het soms moeilijk aan geduid staat of zelf niet.
    Altijd al gehoord wanneer de boete geschreven is dat je er niets meer kunt aan doen.

Oorspronkelijk geplaatst door Dracos Bekijk Berichten

Maar overal in het centrum is het betalend parkeren! Zij wonen daar net buiten en dacht ik dus dat hier niets nodig was.
    Nu staat er ook nergens in de straat een bord van blauwe zone of een sticker zoals ik enkele andere straten die ik daarna ben tegengekomen!

Mijn schoonbroer zag ineens de parkeerwachter in de straat komen en vroeg of ik mijn blauwe schijf had gelegd! Nee dus. Ik schiet mij naar beneden maar ik was al te laat! Ticketje zat al onder de ruit! 25€

Nu had ik totaal geen weet van die blauwe zone en staat ook niets aangegeven in de straat of aan de parkeerzone!

Of best gewoon betalen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dracos Bekijk Berichten

Of best gewoon betalen?
      Ergens zal wel een bordje gestaan hebben, of een tekening op de grond ...
      Je zal moeten betalen vrees ik, tenzij je een weg kan uitstippelen naar die plaats zonder zo'n bordje tegen te komen.

Als je er niet op let dan zie je ze niet maar als je dan achteraf gaat kijken...
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik zou toch zeker navraag doen. Mijn vader is er zo in geslaagd om in Brugge ook van onder een boete te raken. Het was in een zijstraat van een blauwe zone. Hij was via de andere kant in de straat gereden en had hem daar geparkeerd. Het was geen blauwe zone, volgens die kant, volgens de andere kant wel.
        Boete kwijt en situatie aangepast.

Comment

de parkeerplaats (mijne is de Peugeot break)

begin van de straat (ook geen borden te bespeuren)

en dit heb ik daarna in enkele omliggende straten gevonden maar waar ik stond nergens te bespeuren

Last edited by ; 14/03/2012, 22:38.

Comment

en is was 30 seconden te laat! ik was daar beneden gespurt! en kwam beneden en zag dat ze met 2 waren en dat ze mijn kant al hadden gedaan ondertussen!

oei mijnheer, diene Peugeot? das jammer die staat er al op...

Comment

Het is een ZONE, dus die bordjes tellen niet per straat. Als je centrum Hasselt binnenrijdt kom je ook zo'n bordjes tegen, en geld dat dus voor het hele centrum.Als je dus op weg naar die parkeerplek zo een bordje bent tegengekomen...
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

tja het was het proberen waard....pff zuur geld al ist maar 25€
                en had ik het geweten of net dat tikkeltje sneller geweest!

kzal dan maar betalen

toch al bedankt voor de reacties!

Comment

Ik leg die eigenlijk altijd. Gewoon om dit soort toestanden te voorkomen.

Comment

idd misschien een belangrijke les!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                      Ergens zal wel een bordje gestaan hebben, of een tekening op de grond ...
                      Je zal moeten betalen vrees ik, tenzij je een weg kan uitstippelen naar die plaats zonder zo'n bordje tegen te komen.

Als je er niet op let dan zie je ze niet maar als je dan achteraf gaat kijken...
                      Moet toch een bord zijn dacht ik, want zo een tekening op de weg is wettelijk gezien niet geldig, dient enkel als extra aanduiding.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Op deze kaart kun je nakijken wat in welke straat van toepassing is. Helpt het niet dan weet je het toch voor een volgende keer.
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Het kan een zone zijn, maar als de zone niet aangeduid wordt door middel van borden : is er geen zone. Kan je zoveel stickers plakken op palen en kaartjes verspreiden.

Comment

wel ja ik wist het niet...ook niet bij stilgestaan omdat de rest in de buurt betalend parkeren is.
                            in de straat er net naast staat inderdaad een klein bordje over de blauwe parkeerzone...
                            maar in het gewone verkeer let je daar niet op.

zo kan je er wel dagelijks veel opschrijven denk ik!
                            ik zal maandag eens bellen en eens vragen over hun antwoord! wat ik wel weet wat het zal zijn!

Comment

Nog een vraagje ivm blauwe zone en parkeerwachter. Als je die tegenkomt, mag je die om een legitimatie vragen ? En moet die die dan tonen of niet ?

Comment

In Roeselare staan overal officiële verkeersborden van zodra je via de kleine ring de stadskern inrijdt... Ook hangen er op de meeste palen stickers met blauwe zone dus ik vrees dat je geen verhaal gaat hebben.

WEL BELANGRIJK: heb je de boete gekregen tussen 12u en 14u? Zoja, stuur me een pm, dan raak je er vanaf.
                                sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Ik heb onlangs net hetzelfde meegemaakt in de Groenestraat in Roeselare (juist naast het mooie kerkhof)
                                  Ben achteraf gaan zoeken naar die borden, maar nergens één gevonden.
                                  Thuis gekomen gaan checken op Google streetview en ook niets te zien. Ben gaan kijken tot voorbij de ring, maar ook daar geen bord te bespeuren.

Waar ligt de grens vraag ik me af; ze kunnen in de toekomst ook 10 km verderop één bord plaatsen en daar moet je het dan maar mee doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlemki Bekijk Berichten
                                    Ik heb onlangs net hetzelfde meegemaakt in de Groenestraat in Roeselare (juist naast het mooie kerkhof)
                                    Thuis gekomen gaan checken op Google streetview en ook niets te zien. Ben gaan kijken tot voorbij de ring, maar ook daar geen bord te bespeuren.

Waar ligt de grens vraag ik me af; ze kunnen in de toekomst ook 10 km verderop één bord plaatsen en daar moet je het dan maar mee doen?
                                    Klopt! In Roeselare is er een jaar geleden ongever beslist om alle straten vanaf de Westlaan (kleine ring rond stadscentrum) blauwe zone te maken. Hierin is er dan nog een deel opgesplitst in een zone waar je max 2u mag parkeren en een zone waar je max 4u mag staan. Aangezien streetview al een hele tijd geleden door Roeselare gereden is (2009 om precies te zijn) kan het inderdaad zijn dat je die borden niet terug kan vinden ;-)
                                    Ik heb er last mee gehad, maar ik ben ondertussen veranderd van job, dus parkeren int centrum hoort er voor mij niet meer bij
                                    Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                                    Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                                    Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                                    Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlemki Bekijk Berichten
                                      Ben gaan kijken tot voorbij de ring, maar ook daar geen bord te bespeuren.
                                      Dan heb je toch niet goed gekeken, want ze staan er wel degelijk...
                                      Anyway, ik heb je een mail gestuurd, laat hier es weten of het gelukt is he...
                                      sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

drie kwartie langer geparkeerd in de iepersestraat .Ik kon op geen enkele wijze op de parking geraken of in de nabije omgeving zonder nog meer tijd te verliezen om op mijn afspraak van het ziekenhuis te komen , ik was al een half uur te laat door het zoeken naar een parkeerplaats
                                        in het ziekenhuis ben ik opgenomen dagziekenhuis en lag aan een bakster.
                                        Het was voor mij onmogelijk het ziekenhuis te verlaten gezien ik aan deze bakster lag
                                        Tevens was door het verkeersprobleem van die dag iedereen te laat en is de Remicade veel later kunnen aangelegd worden
                                        ik lag reeds aan de leidingen als de melding van het later klaar zijn van de bakster ( Remicade)kwam
                                        De normale tijd is 1 uur voor de bakster
                                        Nu heeft het geduurd van 10.15 tot 1300 uur
                                        Normaal kan je voor 2€ 3 uur parkeren in Roeselare maar niet dicht bij het ziekenhuis.
                                        Waarom zou ik zulke risico’s nemen als ik weet dat ik later ga zijn?
                                        gevolg na klacht te betalen geen grondige reden

Mijn probleem zijn de onderste ledematen waardoor het stappen zeer moeilijk gaat voor het ogenblik
                                        Last edited by ; 09/10/2012, 16:52.

Comment

Working...
                                        X