Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overdracht ouder -> Kind & BIV

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Overdracht ouder -> Kind & BIV

Hallo,

Sinds het overlijden van mijn moeder heb ik één van de twee wagens laten overdragen naar mezelf. Dit via mijn verzekeraar die alles heeft opgestuurd samen met overlijdensakte etc. Ik heb een nieuwe nummerplaat en dergelijke ontvangen. Tot zover alles goed.
    Nu kreeg ik laatst een aanslagbiljet voor belasting op inverkeerstelling voor deze overgedragen wagen.
    Mijn zus heeft de andere wagen die op naam van mijn moeder stond ook overgedragen naar haar, maar hier heeft ze alles zelf gedaan. Zo was er een administratieve schouwing nodig en had ze een kopie van haar geboorteakte nodig. Zij heeft geen aanslagbiljet ontvangen.

Nu is mijn vraag wie het juist heeft. Is mijn zus correct en dien ik geen BIV te betalen of is het bij mij correct verlopen?

Bedankt voor de hulp want ik vind hier maar geen duidelijkheid over op het net.

Ik denk dat ik indertijd bij overdracht van de passat van mijn ouders naar mij ook biv heb betaald, wel geen technische keuring gehad en nummerplaat mee overgedragen.

Ik weet dit echter niet meer 100% zeker.

Comment

Er is enkel vrijstelling van de BIV bij overdracht tussen echtgenoot en echtgenote. Bij overdracht van ouder op kind zal je de BIV opnieuw moeten betalen.
      Less is more...

(2003) Audi A4 Cabriolet 1.8T 163pk

Comment

Opnieuw laten keuren is niet nodig. Gewoon overdragen, nieuwe plaat en BIV betalen. Normaal gezien krijg je een deel van de BIV die je moeder betaald heeft, teruggestort (op naam van je moeder).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
          Opnieuw laten keuren is niet nodig. Gewoon overdragen, nieuwe plaat en BIV betalen. Normaal gezien krijg je een deel van de BIV die je moeder betaald heeft, teruggestort (op naam van je moeder).
          Zijn moeder kan misschien een stuk WB (wegenbelasting) terugkrijgen maar BIV dacht ik niet hoor!
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
          X