Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrouw tegen auto gevallen..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vrouw tegen auto gevallen..

Hey,

We zitten dus met een vraag..
    Vorige week is er een oude vrouw op onze geparkeerde Citroen C2 gevallen.
    Resultaat: Veel bloed en ambulance moeten komen. Nu wij vriendelijk haar geholpen (logisch) enz enz, ... (Ze is uiteindelijk gevallen omdat ze strontzat was, en ze kwam van een cafe dat 200meter van haar huis was. Het is een buurvrouw)
    Nu zag ik een deuk in de deur van onze C2. "Typische" parkeerdeukje maar wel iets groter, alleen zichtbaar in de zon/zijaanzicht.
    Maargoed ik ben van principe schade is schade. Dus ik riep haar man voor aanrijdingsformulier maar deze begon redelijk boos/agressief te reageren dus uiteindelijk is dat niets geworden.

Politie gebelt, die zeiden: Probeer eerst onderling te onderhandelen. Uiteindelijk is dit dus NIET gelukt. (De politie komt pas morgen een PV opstellen)
    Nu zei mijn verzekeraar, dat als een zwakke weggebruiker/voetganger tegen een geparkeerde wagen valt dat we auto moet opdraaien voor de nodige kosten. Weet iemand hier iets van? En Telt dit ook voor dronken personen? Want uiteindelijk heeft de politie naar het ziekenhuis gegaan voor haar verklaring.

Nu is haar man mij ook aan het "kloten", parkeert zicht altijd superdicht tegen mijn wagen, smijt eten op mijne auto (heb al kaas, koeken, aanstekers op mijn motorkap/dak gevonden) en ben vrij zeker dat het van hem is.
    Hoe los ik dit op? Ben het kotsbeu en vooral dat hij nu mij begint te kloten.
    (De mensen waarover ik praat zijn 80jaar +-)
    Danku voor het lezen alvast
    Mvg,

terug kloten?
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

80jaar, stomdronken, afgevoerd naart kliniek... Nog efkes geduld en dat probleem lost zen eigen op...

Comment

auto voor je deur zetten, van een verdieping naar beneden een camera richten
        gebruik software die beweging detecteert, je zult wel rap weten van wie het is

niet slim dat je ze niet direct een formulier liet invullen. je nooit laten afschrikken wanneer iemand boos wordt!
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          terug kloten?
          +1 ! zou bij mij ook opkomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaZeR Bekijk Berichten
            Hey,

We zitten dus met een vraag..
            Vorige week is er een oude vrouw op onze geparkeerde Citroen C2 gevallen.
            Resultaat: Veel bloed en ambulance moeten komen. Nu wij vriendelijk haar geholpen (logisch) enz enz, ... (Ze is uiteindelijk gevallen omdat ze strontzat was, en ze kwam van een cafe dat 200meter van haar huis was. Het is een buurvrouw)
            Nu zag ik een deuk in de deur van onze C2. "Typische" parkeerdeukje maar wel iets groter, alleen zichtbaar in de zon/zijaanzicht.
            Maargoed ik ben van principe schade is schade. Dus ik riep haar man voor aanrijdingsformulier maar deze begon redelijk boos/agressief te reageren dus uiteindelijk is dat niets geworden.

Politie gebelt, die zeiden: Probeer eerst onderling te onderhandelen. Uiteindelijk is dit dus NIET gelukt. (De politie komt pas morgen een PV opstellen)
            Nu zei mijn verzekeraar, dat als een zwakke weggebruiker/voetganger tegen een geparkeerde wagen valt dat we auto moet opdraaien voor de nodige kosten. Weet iemand hier iets van? En Telt dit ook voor dronken personen? Want uiteindelijk heeft de politie naar het ziekenhuis gegaan voor haar verklaring.

Nu is haar man mij ook aan het "kloten", parkeert zicht altijd superdicht tegen mijn wagen, smijt eten op mijne auto (heb al kaas, koeken, aanstekers op mijn motorkap/dak gevonden) en ben vrij zeker dat het van hem is.
            Hoe los ik dit op? Ben het kotsbeu en vooral dat hij nu mij begint te kloten.
            (De mensen waarover ik praat zijn 80jaar +-)
            Danku voor het lezen alvast
            Mvg,
            Ha, komt me bekend voor. Bijna een identieke zaak voorgehad maar dan met een fietser.
            Gelijkenissen: Mijn auto stond ook geparkeerd, zelf zat ik binnen en wist van niets, fietser is stomdronken tegen mijn wagen omvergevallen, politie erbij maar de fietser was al naar binnen gezigzagt (was ook een buurman van twee huizen verder), eerst zijn ze komen vragen hoe dit gebeurt was (wist ik veel maar een andere buur had dit gezien en me verwittigd), politie eerst naar de getuige (gelukkig)!, nadien naar de dronkaard. Konden ondertussen uiteraard niet bewijzen dat ie al zwalpend op de fiets had gezeten na een zondagnamiddag Kapelse voetbal. Politie terug bij mij binnen met de melding dat ik de volgende dag maar een officiele klacht moest neerleggen.(mannen werden net weggeroepen) We hebben dit dan ook gedaan met uiteraard de vermelding van de getuige en alles doorgegeven aan mijn verzekering.
            Na enkele weken kreeg ik bezoek van een expert van zijn verzekering, fiets van de buurman erbij en ja hoor, het handvat paste precies op de hoogte en in de vorm van de bluts, net in de A-stijl van mijn wagen. Enkele weken later uitbetaald geweest. Om de buurman een plezier te doen (zou het nu niet meer doen) terug naar het politiekantoor en klacht laten seponeren omdat het "onderling" met de verzekering al geregeld was. Nooit meer iets van gehoord.
            Last edited by Metaxa; 09/05/2012, 01:13.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ik denk dat die makelaar zelf aan de drank zat.

Bij een ongeval met een zwakke weggebruiker zal de VERZEKERING van jou de tegenpartij sowieso vergoeden (burgerrecht), onafhankelijk wat strafrecht zou zeggen, dus onafhankelijk van wie in fout is.
              Dat is toch zoals ik het onthouden heb.

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                Ik denk dat die makelaar zelf aan de drank zat.

Bij een ongeval met een zwakke weggebruiker zal de VERZEKERING van jou de tegenpartij sowieso vergoeden (burgerrecht), onafhankelijk wat strafrecht zou zeggen, dus onafhankelijk van wie in fout is.
                Dat is toch zoals ik het onthouden heb.
                Kan dronkenschap leiden tot het verliezen van het recht op automatische schadevergoeding op grond van art. 29bis W.A.M. Dat is de uitsluitingsgrond of exoneratiegrond? Ik heb weet van een voorval waarbij het ongeval door de zwakke weggebruiker gewild was (zelfmoord).
                Last edited by ; 09/05/2012, 02:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                  Kan dronkenschap leiden tot het verliezen van het recht op automatische schadevergoeding op grond van art. 29bis W.A.M. Dat is de uitsluitingsgrond of exoneratiegrond? Ik heb weet van een voorval waarbij het ongeval door de zwakke weggebruiker gewild was (zelfmoord).
                  Neen ik denk het niet want in betreffend art staat:
                  Slachtoffers die ouder zijn dan 14 jaar en het ongeval en zijn gevolgen hebben gewild, kunnen zich niet beroepen op de bepalingen van het eerste lid
                  Belangrijk bij deze is dus dat slachtoffer het ongeval gewild zou hebben en ik denk niet dat er hier sprake van zou kunnen zijn, wat wel het geval zou zijn bij zelfmoord(poging) of gewilde zelfverminking bijvoorbeeld.
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Dekt de "familiale" van de mevrouw in kwestie dit niet ? Ik stel me weer iets voor zoals : stel dat die mevrouw per ongeluk een ruit had stukgemaakt door haar val ? ( is natuurlijk geen ruit ingegooid met bvb een steentje , wat ik ooit wel heb voorgehad en dat werd wel vergoed door de "familiepolis" )

Kan je de (en is wel degelijk GRATIS ) rechtsbijstand hiervoor niet inschakelen ?? ( = gratis een advokaat )

Comment

Er is een verschil tussen de objectieve aansprakelijk van de wagen die zal alle lichamelijke schade betalen aan de zwakke weggebruiker en daarnaast de verantwoordelijkheid van de zwakke weggebruiker, deze zal indien hij in fout is moeten de schade vergoeden die hij heeft gemaakt (familiale of anders uit eigen zak). Het is niet omdat die mevrouw hier schadeloos gesteld wordt voor haar lichamelijke schade dat zij dus niet verantwoordelijk zou zijn voor de schade bij haar val veroorzaakt is aan het voertuig.
                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                        Er is een verschil tussen de objectieve aansprakelijk van de wagen die zal alle lichamelijke schade betalen aan de zwakke weggebruiker en daarnaast de verantwoordelijkheid van de zwakke weggebruiker, deze zal indien hij in fout is moeten de schade vergoeden die hij heeft gemaakt (familiale of anders uit eigen zak). Het is niet omdat die mevrouw hier schadeloos gesteld wordt voor haar lichamelijke schade dat zij dus niet verantwoordelijk zou zijn voor de schade bij haar val veroorzaakt is aan het voertuig.
                        Helemaal correct.
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Politie bellen , die gaan u zeker helpen !!!

Comment

Der eeft is nen zatlap zen eigen met velo en al op de auto van mijn ma gegooid. Politie is erbij gehaald en alles is geregeld via de familiale verzekering van die zatlap. Was blijkbaar niet zijn eerste keer
                            BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                              ach inderdaad, 't betreft lichamelijke schade die vergoed zal worden.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Verhuizen uit die marginalen-buurt?

Comment

Wij stonden nekeer op de plateau in Gent (gaat daar nogal bergaf) aan te schuiven en van achter ons kwam er ne zatten af (twas op de gensche fieste). Is op onzen achterbumper gereden en over het dak gevlogen. Gelukkig is hij ergens naast de auto geland. Aan de achterbumper was niets te zien en hij leek ook min of meer in orde. Hij zij in ieder geval dat we niets moesten doen. Omdat er geen schade was zijn we maar verder gereden. Er heeft ook ooit nekeer iemand een paar eieren op ons voorruit gesmeten. Khad hem (vanuit het raam) gezien en kwist wie het was. 3 dagen daarna heeft hij ne pot platte kaas op zijn voorruit gehad . Nooit meer iets van gehoord nadien.

Comment

Working...
                                  X