Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gelijkvormigheidsattest Kever

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gelijkvormigheidsattest Kever

Hallo iedereen, enkele weken geleden kocht ik een Kever uit 1974 met de bedoeling hem te keuren als daily.. natuurlijk maar nadien er achter gekomen dat ik een gelijkvormigheidsattest nodig heb daarvoor --' en zoals je nu wel kan denken, heb ik het er niet bij..
    Info gevraagd in keuringscentrum in Eeklo en daar gehoord dat de kever in 2001 is ingevoerd en direct als oldtimer is ingeschreven..
    Had eerst gedacht de procedure voor gelijkvormigheid te starten, maar na het horen dat het een fortuin kost en maanden kan duren voor ik aan een attest raak, zou ik het toch liever anders proberen.
    Iemand raadde me aan het via een VW dealer te proberen, heb naar D'Ieteren gemaild, maar moest hen bellen, al enkele keren geprobeerd, maar krijg constant bezettoon. Iemand enig idee bij welke dealer ik terecht zou kunnen hier in de buurt die het voor me zou willen doen? En is het zeker dat ik er via een VW garage aan eentje raak als die is ingevoerd? Want ik belde ook al naar de dealer in Aalter en die zei dat ik eerst 70€ moest betalen en daarna zou hij proberen om het attest te verkrijgen, maar was volgens hem niet zeker dat hij er aan kon raken.. Was dan wel mijn 70€ kwijt..
    Alvast dank!

Uit een topic op een VW-keverforum: http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?p=49083

Het beste is dat je zelf een afspraakt bij D'Ieteren, want via een VW garage kost het je nog meer geld. Normaal is het ongeveer 100 euro voor de homologatiekeuring. Ik heb vanmorgen een keurig nieuw gelijkvormigheidsattest (rore kaart) mee gekregen en binnen in de koffer hebben ze een sticker geplakt die dezelfde gegevens bevat .

Het telefoonnummer hiervoor is :
    02/556.22.11

De homologatiekeuring gebeurt dan hoogstwaarschijnlijk op volgend adres :
    D'ieteren Garage Centre
    Chaussée de Mons 95
    1070 Anderlecht

Als je daar binnen rijdt, heb je rechts de afdeling VW en links de showroom van Audi. Je moet bij AUDI binnen zijn en dan de lift nemen naar het 3de ! Best eens vragen aan de verkoper in de audi showroom. Maar als je naar die mannen belt, dan leggen ze je alles wel uit hoor ! ze zijn vriendelijk en gedienstig !!!!!

Kan wel zijn dat je even geduld moet hebben..... naargelang de hoeveelheid werk die ze hebben, want ze doen niet alleen homologatiekeuringen hee !
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Bedankt voor je hulp had ondertussen al terug contact gehad met D'Ieteren..
      Het mevrouwtje aan de andere kant van de lijn vertelde me dat ze me daar niet konden helpen omdat hij niet bij hen is binnengekomen toen hij werd ingevoerd in 2001. Hij is dan gekeurd in een station in Vorst, weliswaar oldtimerkeuring..
      Ik twijfel er aan of ze mij daar dan een gelijkvormigheidsattest gaan kunnen geven, zonder verdere homologatiekeuring te doen.. de vrouw bij D'Ieteren zei namelijk van wel, omdat hij in 2007 een technische keuring zou hebben gehad (maar die technische keuring voor oldtimer is toch heel anders?) zouden ze me dus volgens haar gewoon het gelijkvormigheidsattest moeten kunnen geven.. maar dit betwijfel ik dus zeer sterk.
      Heb gemaild naar station 10, voor verdere uitleg, maar heb nog niets van antwoord gekregen. Zou bellen, maar heb daar spijtig genoeg deze week geen tijd voor aangezien ik moet werken (mailen lukt dan wel ).
      Ik hoop gewoon dat ik niet nog eens 270€ armer wordt gemaakt voor al dat gedoe met dat gelijkvormigheidsattest :o

Comment

edit.
        Last edited by ; 25/04/2015, 21:01.

Comment

Hoe geraak ik het snelst aan een gelijkvormigheidsattest voor een Mitsubishi outlander van 2008 ingevoerd vanuit Spanje? Kan mij iemand hier mee helpen AUB. Moet ik via DIV gaan? Want via Mitsibishi Belgium duurt het maanden heeft een garage mij verteld?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mike70370 Bekijk Berichten
            Hoe geraak ik het snelst aan een gelijkvormigheidsattest voor een Mitsubishi outlander van 2008 ingevoerd vanuit Spanje? Kan mij iemand hier mee helpen AUB. Moet ik via DIV gaan? Want via Mitsibishi Belgium duurt het maanden heeft een garage mij verteld?
            Ik zie niet in hoe DIV u aan een gelijkvormigheidsattest kan helpen. De enige die dat kan is de invoerder, via een garage of rechtstreeks.

Comment

Dat is heel slim een wagen zonder gelijkvormigheidsattest te kopen. Voor het zelfde geld is hij gepikt.

Comment

ik vermoed wel dat de buitenlandse papieren er nog bij zijn.

ik ken er ook zo, die in duitsland een auto kochte MET alle duitse papieren erbij, en die kan je zo in belgie inschrijven op O platen.
                geen belgisch GVA attest nodig.

Comment

Working...
                X