- Op de weg heeft de auto het meeste rechts heeft altijd voorrang (behalve in zéér specifieke gevallen zoals als er pijlen verplichten de mensen van de rechtse vak om op de linkse vak te gaan rijden, dan verliezen ze hun voorrang omdat ze een manoeuvre uitvoeren => veranderen van rijvak)
- Daarbij iemand die van de linkse vak naar de rechtse vak gaat, voert een manoeuvre uit (veranderen van rijvak) en heeft dus geen voorang.
In alle gevallen, de persoon op de rechtse vak heeft voorrang.
Een ronde punt veranderd daar niets aan, dus as jij de baan afsnijdt van iemand die rechts rijdt om een afrit te nemen ben je in fout.
Mooi voorbeeld is in Knokke bij de grote rond punt bij het buiten rijden van Knokke.
De meeste die links rijden rijden gewoon rechtdoor voor op de N49 te raken, veelal zonder te denken dat iemand die rechts rijdt wel zou kunnen gewoon rond rijden en niet rechtdoor gaan.
Het ergste is dat veel die zo van links rechtdoor doorrijden nog van hun neus maken als ze moeten remmen om een ongeval te vermijden...
- Daarbij iemand die van de linkse vak naar de rechtse vak gaat, voert een manoeuvre uit (veranderen van rijvak) en heeft dus geen voorang.
In alle gevallen, de persoon op de rechtse vak heeft voorrang.
Een ronde punt veranderd daar niets aan, dus as jij de baan afsnijdt van iemand die rechts rijdt om een afrit te nemen ben je in fout.
Mooi voorbeeld is in Knokke bij de grote rond punt bij het buiten rijden van Knokke.
De meeste die links rijden rijden gewoon rechtdoor voor op de N49 te raken, veelal zonder te denken dat iemand die rechts rijdt wel zou kunnen gewoon rond rijden en niet rechtdoor gaan.
Het ergste is dat veel die zo van links rechtdoor doorrijden nog van hun neus maken als ze moeten remmen om een ongeval te vermijden...
Comment