Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autokeuring banden probleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Autokeuring banden probleem

Vandaag met mijn Ford Granada van 1979 naar de keuring. Alles was OK, behalve de banden zouden er volgens de keuring niet mogen opliggen

Vooraan liggen 2 nieuwe 185/70/R14 banden. Achteraan nog oudere maar goede 185/SR/14. Deze liggen op de originele Ghia velgen.

Volgens de keuring zouden dit de verkeerde maten zijn. Ofwel moet er volgens hun
    185/75/14 op
    of
    175/80/14
    Dit terwijl de banden achteraan van een formaat zijn waar de Granada officieel mee uit de fabriek is gekomen!!!

Nu moet ik volgens hun ofwel de door hun voorgeschreven bandenmaat erop laten leggen, OF kunnen bewijzen dat de banden die er nu opliggen wel zouden mogen.

Kan ik misschien bij de Ford dealer achter enig bewijs gaan?

Ik heb zonet even gekeken in een instructieboekje van een granada van 1977 en daar wordt gesproken van de volgende maten:
    175SRx14
    175HRx14
    185SRx14
    185HRx14
    190/65 HRx390

Comment

op wat baseert de keuring zich hier....een voertuig uit 1979 had nog geen Europees gelijkvormigheidsattest waar de toegelaten banden op vermeld stonden. Ik zou hiervoor inderdaad even langs een Ford dealer gaan.

Comment

Ik begrijp het zelf ook niet. Ben 200% zeker dat de 185/SR/14 de bandenmaat is die origineel indertijd geleverd werd, zoals little_oldtimerke ook al bevestigde.
        En die SR banden zijn niet meer nieuw te krijgen. Dus je kan al niet anders dan een van 70 of 80 hoog te nemen in de plaats.
        En die man van de keuring heeft zich gebaseerd op oude documenten die hij even had opgezocht. Daar kan ik alleen maar uit concluderen dat die gegevens bij GOCA gewoon niet kloppen...

Comment

Edit.
          Last edited by ; 23/04/2014, 05:56.

Comment

Ben vandaag bij Ford Deprince in Lier geweest. Daar hebben ze een kopie van het GVA gemaakt, en gingen contact opnemen met de hoofdzetel, in de hoop dat ze zo kunnen achterhalen welke bandenmaten zijn toegelaten. Maar ze konden niks garanderen. Ben eens benieuwd of ik er wat ga van horen.

Moest dat niks worden, ga ik het denk ik op de volgende manier doen: op zoek naar een 2 velgen waar nog goede 185/SR banden opliggen, zien dat ik een brochure heb waar die bandenmaat instaat, daarmee naar de keuring, en dan achteraf de velgen met de 185/70 banden er terug opzetten.

Comment

Is al opgelost. Heb maar ineens vier banden in de maat 175/80/14 erop laten leggen. Vandaag herkeuring gedaan en was in orde.

Comment

gewoon elk jaar de wielen wisselen hé! ik doe dit ook zo elk jaar bij mijn kever en zafira...is 15minuten werk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                  gewoon elk jaar de wielen wisselen hé! ik doe dit ook zo elk jaar bij mijn kever en zafira...is 15minuten werk
                  doe ik ook.. toch klote werk voor een auto waar je amper mee rijdt.. ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                    toch klote werk voor een auto waar je amper mee rijdt.. ?
                    hoe bedoel je?

Comment

Working...
                    X