Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veroordelingen en straffen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik weet er het fijne niet van maar lees enkel : Er was geen aanrijding met het andere voertuig, bestuurd door de nu 19-jarige man uit Zele, maar volgens getuigen waren de twee wagens aan het racen. Dat wil zeggen als ik een ongeluk zie gebeuren en mijn vrouw en ik verklaren aan de politie dat ze volgens ons aan het straatracen waren dit voldoende is om zware straffen uit te spreken? Of als twee wagens op de autosnelweg achter elkaar tegen 140 km/uur rijden en er éne op de vangrail knalt het een illegale straatrace is? Hier is het Gerecht enkel mediageilheid aan het bespelen en niets anders. Een schoolvoorbeeld aan anderen stellen. Ik begrijp ook die Rechter niet zou hij enkel op basis van geuigenverklaringen zijn straf uitspreken. Niets geraakt en geen directe bewijzen = vrijspraak! Heel gevaarlijk spel van die Rechter die met vuur speelt. Ik ben nu wel heel nieuwsgierig aan wat die persoon met zijn audi R8 als straf gaat krijgen?

Comment

die gasten stonden er om bekend, er is nu nog een kleine groep straatracers.
      de straf is zo zwaar omdat de gemeente daar vraagende partij voor was, om een voorbeeld te stellen.

Het is hier echt niet geestig als ge om 1 uur s'nachts te voet naar huis wandelt en één van de mini's (1 van de beruchte 3) ziet voorbij gaan tegen +120 op nog geen meter van u... (baan met max 50).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
        Het gaat hem er niet om dat hij hier een foutieve/overdreven uitspraak heeft geveld, maar dat hij dit in het verleden wel al bij andere zaken heeft gedaan.
        Eindelijk wordt het bevestigd, wat heeft het verleden ermee te maken?

Het ging hier over die ene case en plots worden alle dossiers van betreffende rechter erbij gesleept.

De gemeente was vragende partij, maar ik heb de naam van de burgemeester nog niet horen vallen.

Er wordt een voorbeeld gesteld om de overlast binnen de gemeente Zele tot een minimum te beperken.
        Last edited by ; 29/05/2012, 19:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
          Er zouden meer rechters zoals D'Hondt moeten zijn. Kakken op politie en justitie is een nationale sport geworden... tot je ze zelf eens nodig hebt.
          Awel ja: Als ik ergens 5 per uur sneller rij dan de belachelijke limiet die ze onlangs invoerde, dan zijn ze er als eerste bij!
          Als ik dan voor de politierechter moet verantwoorden waarom ik aan een moordende 90 reed op een ringweg van 2x2 rijstroken, om 2u 's nachts terwijl er 50 mag omdat er in een zijstraat een schooltje is, dan mag ik rekenen op maximumstraffen en een financiële aderlating.

Als ze voor de 5e keer mijn ruit uitkloppen en met een laptop aan de haal gaan die in gesloten koffer stak, achter de zetel uit het zicht, moet ik op niemand rekenen, kan ik zelf naar den bureau rijden, en na 3u wachten wil er toch ene dik tegen zijn goesting opschrijven. Het eerste wat die zegt "ja meneer, das uw eigen schuld hé, ge moet uwe laptop niet in uwe auto laten staan, das uitlokking"

STEL dat ze eens 2 dagen op die parkings gaan staan waar er dagelijks 10 wagens gekraakt worden, en ze pakken die gasten eindelijk eens op, dan geven ze die een waarschuwing en kunnen ze beschikken, het parket seponeert want er is teveel werk en de rol zit vol.

Awel ja, dat er eens meer rechters als D'Hondt zijn!!!! En meer flikken die even hard achter boeven lopen dan dat ze kunnen maffen in hun flitsbak.

Ik ga geen zware woorden geven, maar als ik ooit voor hem moet komen wegens een verkeersovertreding, dan ga ik vooraf al in beroep! Er zijn uitspraken in de pers genoeg die zijn partijdigheid en vooroordeel bewijzen. Dat is geen rechter!

Respect voor rechters en politiemensen, dat heb ik altijd gehad! Maar ze zijn het ondertussen zelf grotendeels kwijtgespeeld, en mogen het stilaan terug gaan verdienen.

Kijk maar eens naar de Noord-Franse en Oost-Europese dievenbendes die de ene geweldadige overval na de andere plegen op burgers. Die lopen nog los, maar ik ben zeker dat iedereen die in de buurt iets te snel reed er wel bij is!

Mooi werk Justitie!
          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
          www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
            Timothy

Deze twee pagina's zeggen genoeg over U. Het is niet nodig je te verdedigen.

Je bent nooit met die persoon in aanraking gekomen en dan nog zo een vooroordeel.

Volgens mij een algemene frustratie tegen het gerecht en justitie.

Moet je die man dan eerst ontmoet hebben?!

Als hij straffe uitspraken doet in de pers en zelf in de gazet zegt dat "elke hardrijder zal het geweten hebben als hij voor mij komt staan", dan heb je als rechter geen enkele geloofwaardigheid meer. Hij dient recht te spreken en hierbij rekening te houden met alle factoren, niet al bevooroordeeld eender wie iets sneller reed te veroordelen tot het maximum ongeacht situatie of argumenten.

Hij heeft ook al na een ongeval (weet niet meer exact welk) in de krant laten vallen dat hij uitkijkt naar de dag dat de bestuurder bij hem in de rechtbank zal staan... allez, ga er maar naartoe en pleit uw zaak maar hé! Dat kan gewoon niet voor een rechter, het is mij een raadsel waarom die nog steeds op die stoel zit.

En dat hij dan zelf een keer betrapt geweest is op dronken rijden slaat alles: eigenlijk had hij daarbij meteen zijn ontslag moeten aanbieden. Iedereen kan fouten maken, maar hij heeft nooit enig begrip voor een automobilist die terecht staat, dus vrij hypocriet.

Ik moet hem niet, en respect?! HAHA
            Last edited by Timmeke-Tim; 29/05/2012, 21:20.
            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
            www.meevliegen.be

Comment

Het gaat mij helemaal niet over de persoon rechter D'Hondt, die man ken ik niet eens. Maar de uitspraak die hij gedaan heeft in het vonnis met de straatracers dat verdiend respect.

Timmeke, 90 waar je 50 mag rijden is fout hé. Gebeurd mij ook wel eens, ben niet heilig.

Van je verhaal klopt heel veel, de politie is er niet altijd en zeker niet als ze er moeten zijn.

Comment

€240 boete
                78km/u (gecorrigeerd) in de bebouwde kom
                Tiensesteenweg Tienen Sint-Truiden
                Volkswagen Golf IV 1.9 TDI 4Motion 150 pk (196 pk 413 Nm chiptuned)

Comment

Rechter D'Hondt heeft weer toegeslagen: http://www.nieuwsblad.be/article/det...20601_00170467

Straf is volledig terecht volgens mij.

Comment

Iedereen tevreden, zelfs de beschuldigde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vezko Bekijk Berichten
                      €240 boete
                      78km/u (gecorrigeerd) in de bebouwde kom
                      Tiensesteenweg Tienen Sint-Truiden
                      Toch niet één van die vaste flitspalen daar op die weg?
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Nee een grijze Peugeot... net tegenover die nachtwinkel.
                        Volkswagen Golf IV 1.9 TDI 4Motion 150 pk (196 pk 413 Nm chiptuned)

Comment

Working...
                        X