Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Niet meer parkeren voor eigen garage!?
Collapse
X
-
Het is redelijk storend aangezien we met 4 wagens zitten, we huren een garage dus opzich 3 "op" straat. De garage op de foto's wordt niet gebruikt voor een wagen omdat er materiaal in ligt (niet een al te grote tuin..). Nu zei de burgemeester dat we ZELF niet meer voor onze eigen poort mogen parkeren? Hoe absurd is dat? En hoe raar ziet die parkeerplaats er nu uit :s... wtf
Comment
-
Het feit dat jij daar toevallig een garage hebt geeft je nog niet het recht om voor je poort te parkeren.
Er zijn parkeervakken, dus jij zal in zo'n vak moeten parkeren of ... in je garage, daar dient dat trouwens voor.
Oorspronkelijk geplaatst door LaZeR Bekijk BerichtenHey,
Ze hebben voor mijn deur deze week parkeerlijnen gespoten. Goed & wel, maar mag dit?
De witte wagen is van mij en ik sta voor mijn eigen poort. Nu hebben ze waar de Golf 4 staat een parkeerplaats gemaakt waardoor nu de camionnet niet weg kan. Mogen ze dit wel doen? o.O.
Mvg,
Comment
-
Wat is me dat zeg, hoeveel mensen zijn er wel niet dat gewoon voor hun garage parkeren, of terwijl dat er een wagen in staat de andere ervoor zetten.
Of ge nu IN of buiten u garage staat, daar mag toch niemand staan dan gij of de bevoegde mensen dervoor.
Dees lijkt meer op kloterij zodat wij onze plaats niet hebben, die parkeerplek staat bekan op het straat...
Comment
-
TITEL II: Regels voor het gebruik van de openbare weg25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
Artikel 25: Parkeerverbod
1°op minderdan 1 meter zowel voor als achter een anderstilstaand of geparkeerd voertuig en op elke plaats waar het voertuig het instappen in of hetwegrijden van een ander voertuig zou verhinderen;
2° op minder dan 15 meter aan weerszijden vaneen bord dat een autobus-, trolleybus- of tramhalte aanwijst;
3° voor de inrij van eigendommen, behalve devoertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;
4° op de plaatsenwaar de voetgangers en de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsenop de rijbaan moeten komen om omheen een hindernis te gaan of te rijden;
5° op elke plaatswaar het voertuig de toegang tot buiten de rijbaan aangelegde parkeerplaatsenzou verhinderen;
6° op de plaatsen waar de doorgang van spoorvoertuigenzou belemmerd worden;
7° wanneer de vrijedoorgang op de rijbaan minder dan 3 meter breed zou worden;
8° buiten de bebouwde kommenop de rijbaan van een openbare weg waarop het verkeersbord B9is aangebracht;
Comment
-
Lijkt mij een enkelrichtingstraat , zoveel hinder zal het verkeer dan niet hebben volgens mij om voorbij auto nr2 te rijden.....
Is er achter jouw wagen ook een parkeerplaats geschilderd ? , trek dan die witte lijn door , en hang een bordje met jouw nummerplaat op de garage
Of neem de hogedrukreiniger en verwijder die 2e plek
Mogen al de andere wagens verderop dan wel parkeren zonder strepen ?
Comment
-
Welken uil is daar op gekomen om die parkeervakken daar zo te laten schilderen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LaZeR Bekijk BerichtenWat is me dat zeg, hoeveel mensen zijn er wel niet dat gewoon voor hun garage parkeren, of terwijl dat er een wagen in staat de andere ervoor zetten.
Of ge nu IN of buiten u garage staat, daar mag toch niemand staan dan gij of de bevoegde mensen dervoor.
Dees lijkt meer op kloterij zodat wij onze plaats niet hebben, die parkeerplek staat bekan op het straat...
Pak anders witte verf en een borstel en schilder in die beide vakken je nummerplaat, zo heb je 2 privé-vakken ter beschikking en kan je rustig voor je garage staan met je 3de wagen.
Comment
-
Hier in het dorp hebben ze een paar jaar terug zo eens in een paar straten parkeerstroken getrokken.
Uiteindelijk zijn ze die terug komen verwijderen omdat er te veel ruzie was in de straat door het trekken van die strokenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenWaarschijnlijk gaat er iemand van de buren, met een lange arm, speciaal aan één of andere politieker, die met de komende verkiezingen op komst niets kan weigeren, zitten vragen hebben om die parkeervakken te komen schilderen. Feit is dat je nu, omdat je steeds iemand gaat blokkeren door voor je garage te staan, inderdaad gekl... zijt.
Pak anders witte verf en een borstel en schilder in die beide vakken je nummerplaat, zo heb je 2 privé-vakken ter beschikking en kan je rustig voor je garage staan met je 3de wagen.
Nu had die man 1 jaar geleden witte borduurs laten komen schilderen voor aan te duiden dat dat het maximum is voor te parkeren. En nu heeft hij dus dit gedaan.
Het is een eenrichtingstraat & ja er is genoeg plek wellicht. Maar of ik het al op een andere plaats in Belgie gezien heb? Niet echt..
En ja de andere wagens verderop mogen parkeren zonder de witte parkeerlijnen.
Ben trouwens echt van plan dat parkeervak weg te halen, tips?
Dit bedoel ik dus met de geverfde borduurs & ook die parkeertekens zijn door hem geschilderd. Belachelijk! Waar mijn auto staat konden ze 2 verticale parkeerlijnen trekken ipv nu zo 2 plaatsen (zo stonden we vroeger altijd)
Uploaded with ImageShack.us
Comment
-
bij ongs in't dorp...als ze straten vernieuwen en verenkelrichtingen, gaan ze kijken waar de meeste garages zijn en zorgen ze ervoor dat de meeste mensen met garage geen prive-plekken meer hebben door asverschuivingen
ikzelf wou ook graag een garage in mijn kot, vooral om een prive-plek te hebben
Comment
-
ik vraag me zelfs af of dit wel wettelijk is...
degene die op dat tussenliggend parkeervak gaat staan, gaat altijd gehinderd worden door de auto voor en langs hem. Bij het uitrijden van het parkeervak gaat zijn zicht altijd gehinderd worden door de auto die langs hem staat.
Ge moet op uw garagepoort dan ook zo snel mogelijk een duplicaat van uw nummerplaat aanbrengen (of van alle auto's die ge er laat voor parkeren). Dan hebben ze al weinig meer te zeggen.
Comment
-
Ja, momenteel hangt er maar 1 nummerplaat op, maar we gaan er nog 2-3 bijplakken van de andere auto's.
Mijn moeder had direct gebeld naar de burgemeester als ze dit aan het spuiten waren, en die gaf als antwoord "Stopt nu eens met zagen over parkeerplaatsen, geverfd is geverfd" dit terwijl mijn moeder nog niet eens aan het klagen was maar vroeg of dit wel normaal is.
Derbij, die parkeerplaats staat daar niet echt veilig, hier fietsen véél fietsers in de tegenrichting en aan de overkant staan ook wagens..
Klopt dit trouwens?
3. U mag niet stilstaan of parkeren op plaatsen waar U andere weggebruikers onnodig zou kunnen hinderen. U mag uw wagen m.a.w. niet opstellen op een manier die het busjes zou kunnen verhinderen om te vertrekken.
Antwoord:
Dus als 1 van onze wagens er staat, geen probleem aangezien we onszelf moeilijk kunnen verhinderen uit de parkeerplaats te rijden toch?
U kan uzelf wel blokkeren, en in deze situatie mag het dan ook niet. Indien de politie dit vaststelt gaan ze niet nakijken wie eigenaar is van welke wagen, maar meteen PV opmaken.
Dus wie het snelste is maakt dan ook niet uit in deze situatie he...
Comment
-
van uw buurman zijn zelfgeschilderde tekens had ik trouwens al lang een smiley gemaakt (laat genoeg dat hij het niet ziet natuurlijk)
Comment
Comment