Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Niet meer parkeren voor eigen garage!?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door LaZeR Bekijk Berichten
    Daar zegt ge het! We hebben nu al 1-2jaar ruzie met onze buur (oudere persoon, enigste in appartement naast ons die moeilijk doet) en die was altijd "kwaad" omdat onze wagen zogezegd voor zijn poort stonden (was niet zo).
    Nu had die man 1 jaar geleden witte borduurs laten komen schilderen voor aan te duiden dat dat het maximum is voor te parkeren. En nu heeft hij dus dit gedaan.
    Het is een eenrichtingstraat & ja er is genoeg plek wellicht. Maar of ik het al op een andere plaats in Belgie gezien heb? Niet echt..
    En ja de andere wagens verderop mogen parkeren zonder de witte parkeerlijnen.
    Ben trouwens echt van plan dat parkeervak weg te halen, tips?

Dit bedoel ik dus met de geverfde borduurs & ook die parkeertekens zijn door hem geschilderd. Belachelijk! Waar mijn auto staat konden ze 2 verticale parkeerlijnen trekken ipv nu zo 2 plaatsen (zo stonden we vroeger altijd)

Uploaded with ImageShack.us
    Maak daar 2 volledige witte bolletjes van en schilder een extra parkeervak voor zijn garage.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Heb de foto met jouw wagen nog eens bekeken :

als ik het juist heb , dan is er 1 parkeerplaats MEER gekomen in jouw straat met die nieuwe lijnen, wel jammer dat die dan voor iedereen is en niet alleen voor JOU

Ik kan er wel inkomen dat jullie met 4 wagens voor de deur toch wel wat negatieve reacties krijgen van buren.....

Ook ik zou graag dicht bij m'n huis staan en liefst van al elke dag nog voor m'n deur ook !

Het probleem is echter dat bij mij er ook buren zijn met meerdere auto's en die willen dit ook.....

Komt daarbij dat je maar aan 1 kant MAG parkeren en laat het nou net MIJN kant zijn , zo kan ik tenminste veilig mijn auto poetsen en liggen er geen waterdarmen over heel de breedte van de straat....

Comment

Een beetje een rare situatie maar de plaatsgesteldheid is mij ook niet helemaal duidelijk, na het bekijken van alle foto's lijkt het mij dat de plaats waar de tweede parkeerplaats (op uw eerste foto dus) zich niet op de normale rijweg bevindt, maar eerder op een soort eilandje/pleintje waar er normaal geen verkeer is, daarom ook dat die strepen rechts naast het parkeervak er nog staan, of heb ik het verkeerd voor? Op andere foto's van U lijkt het mij ook dat naast uw huis ook een huis staat met een garage waar het niet mogelijk is tussen de twee garages een wagen te plaatsen (daarom ook dat er geen vak is tussen die twee garages waarschijnlijk) net zoals het huis er nog eens naast met de grotere poort, daarnaast zijn er dan wel weer twee vakken dwars op de straat. Als deze voorstelling, dus dat de plaats van die twee vakken zich niet op de normale rijweg bevindt lijkt het mij redelijk aannemelijk dat ze twee plaatsen naast elkaar zouden voorzien, waarbij ze zelfs zo "vriendelijk" zijn om uw uitrit van uw garage niet te hinderen.
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          degene die op dat tussenliggend parkeervak gaat staan, gaat altijd gehinderd worden door de auto voor en langs hem. Bij het uitrijden van het parkeervak gaat zijn zicht altijd gehinderd worden door de auto die langs hem staat
          Volgens mij is daar geen reden toe : de auto die "ingesloten" staat , kan volgens mij gewoon minstens 10 meter achteruit rijden tot aan die witte "bol" van de "beste buur" , TENZIJ de TS voor z'n garage staat (maar dit niet meer mag van "den burgemeester" )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
            Heb de foto met jouw wagen nog eens bekeken :

als ik het juist heb , dan is er 1 parkeerplaats MEER gekomen in jouw straat met die nieuwe lijnen, wel jammer dat die dan voor iedereen is en niet alleen voor JOU

Ik kan er wel inkomen dat jullie met 4 wagens voor de deur toch wel wat negatieve reacties krijgen van buren.....

Ook ik zou graag dicht bij m'n huis staan en liefst van al elke dag nog voor m'n deur ook !

Het probleem is echter dat bij mij er ook buren zijn met meerdere auto's en die willen dit ook.....

Komt daarbij dat je maar aan 1 kant MAG parkeren en laat het nou net MIJN kant zijn , zo kan ik tenminste veilig mijn auto poetsen en liggen er geen waterdarmen over heel de breedte van de straat....
            Zoals ik zei, er staan er eigelijk 3 op straat (we huren een garage) en we hebben NOOIT negatieve reacties gekregen van de buren, alleen diene oude kreng naast ons.
            Ook 1 maand geleden plots de politie gebeld voor geluidsoverlast dit terwijl er niet eens geluid kwam van bij ons. Dit is meerdere malen gebeurt trouwens (er was zelf niemand thuis bij ons..)
            Zo vriendelijk voor niet voor onze eigen inrit te parkeren gemaakt? Thaha, jah... Straks nog danku zeggen ook

Comment

...Zo vriendelijk voor niet voor onze eigen inrit te parkeren gemaakt? Thaha, jah... Straks nog danku zeggen ook
              Daarom ook dat ik vriendelijk tussen aanhalingstekens plaatste

Maar een antwoord op de kern van mijn post heeft U nog niet gegeven hé of dat stuk waar de (tweede) parkeerplaats gemaakt is een stuk van de normale rijweg uitmaakte (voor het een parkeerplaats werd) of dat een soort plein/voetpad/... vormde.
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Het is niet echt een pleintje, vroeger liep er een straat door. Nu hebben ze dus die parking gezet waardoor er een driehoek gevormd word waar wij wonen.
                Nuja, het zal wel allemaal volgens de regels zijn de burgemeester zal het wel beter weten he?
                Ben naar mijn verzekeraar gegaan en heb dan direct dit nagevraagt. En hij vindt het ook maar raar hoe dat die plaats daar getrokken is.
                In de tegenrichting fietsen wel veel fietsers en die fietsen nu doodleuk tussen de wagens (y) (ook redelijk veel bromfietsers trouwens, ik woon in de Stationsstraat wat wil je ^^)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  bij ongs in't dorp...als ze straten vernieuwen en verenkelrichtingen, gaan ze kijken waar de meeste garages zijn en zorgen ze ervoor dat de meeste mensen met garage geen prive-plekken meer hebben door asverschuivingen

ikzelf wou ook graag een garage in mijn kot, vooral om een prive-plek te hebben

Kan je daar een voorbeeldfoto van geven ? Lijkt mij dat je net zo MINDER parkeerplaatsen hebt dan voorheen , omdat de mensen die vroeger voor hun garage stonden , nu verplicht zijn om elders te parkeren ? En jij zal dan net die buur zijn ZONDER garage en daar sta je dan te zoeken naar dat plaatsje......daar waar nu de "garagehouders" staan nu
                  Last edited by ; 03/06/2012, 23:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    white spirit en een stalen borstel
                    Of een pot met zwarte verf

Comment

Op de gemeente is er hiervoor een besluit genomen erin staat de motivatie en beweegredenen voor het aanleggen van deze parkeerplaats, welke is deze?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                        Kan je daar een voorbeeldfoto van geven ? Lijkt mij dat je net zo MINDER parkeerplaatsen hebt dan voorheen , omdat de menden die vroeger voor hun garage stonden , nu verplicht zijn om elders te parkeren ? En jij zal dan net die buur zijn ZONDER garage en daar sta je dan te zoeken naar dat plaatsje......daar waar nu de "garagehouders" staan nu

de meeste plaatsen blijven behouden maar de asverschuivingen zijn er om garageseigenaars hun plek af te nemen in realiteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
                          Op de gemeente is er hiervoor een besluit genomen erin staat de motivatie en beweegredenen voor het aanleggen van deze parkeerplaats, welke is deze?
                          Kan ik dit navragen dan? Moet die reden er zijn?

Comment

dus die man heeft die parkeerplaats zelf geschilderd? wtf

Comment

Alle, russische toestanden dus... Ik zou een wielklem aanschaffen en uwen buur erop trakteren

Comment

Logisch zou zijn dat die 2 paarkeerplaatsen daar dwars geplaatst zouden worden, dan zou de topicstarter zijn wagen nog gewoon voor zijn garage kunnen plaatsen zonder hinder voor de andere geparkeerde wagens.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Inderdaad, morgen ga ik de burgemeester bezoeken en vragen wat de reden hiervoor was. Ook lief vragen voor deze weg te halen.

Comment

De reden?
                                    Stelletje lompe boeren bij de gemeente, maar dat zullen ze niet toegeven.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Kan ik dit navragen dan? Moet die reden er zijn?
                                      Dit is geen hoogdringendheid of iets dergelijks, Hiervoor moet er een politiereglement zijn en gemotiveerd terug te vinden op het stadhuis van uw gemeente.

Voor het ene is de motivatie wat simpeler dan voor het andere in uw geval moet dat deftig gemotiveerd zijn.

Comment

Koop uzelf een oude goedkope aanhangwagen en plaats deze permanent op dat parkeervak. Parkeer altijd met de achterzijde van uw wagen ernaartoe om het er legit te doen uitzien. Maak wel dat uw nummerplaat bevestigd is op deze aanhangwagen. Het lijkt mij dat de politie geen PV zal opstellen voor het hinderen van uzelf. (Aanhangwagen nummerplaat is dezelfde als van uw wagen).

Enige probleem is natuurlijk dat de aanhangwagen er maar 24?h mag blijven staan, dus daar dient wel nog iets op gevonden te worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Logisch zou zijn dat die 2 paarkeerplaatsen daar dwars geplaatst zouden worden, dan zou de topicstarter zijn wagen nog gewoon voor zijn garage kunnen plaatsen zonder hinder voor de andere geparkeerde wagens.
                                          Lijkt op het eerste zicht wel beter MAAR : dan kan je er donder op zeggen dat er wel eens een auto achterop knalt op diegene die de plaats verlaat .....of dat er een fietser over het hoofd wordt gezien bij het achteruit wegrijden van 1 van die 2 plaatsen.....

Comment

Working...
                                          X