Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DIV is niet goed bezig!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
    Dit is heel vreemd, bij inschrijving van een nieuwe wagen moet het normaal binnen de 24 uur geregeld zijn.

Je bent juridisch niet in orde. De inschrijving op je oude plaat maakt immers melding van je vorige wagen, niet van je nieuwe, wat maakt dat je illegaal (onbekende wagen) aan het rondrijden bent.
    Is misschien hetzelfde als een verzekering voor één dag op een andere auto te zetten (bv. om deze naar huis te rijden) ?

Ik herinner mij - toen de nieuwe platen juist uit kwamen - dat een collega van me toen ook nog twee weken met een oude plaat mocht rondrijden op zijn nieuwe wagen, daar er toen ook wel wat problemen waren (maar toen waren de wachttijden slechts twee weken) , volgens zijn verzekering was dat zo in orde omdat de inschrijving in behandeling was...

Comment

Ik had 3 jaar geleden een nieuwe wagen ingeschreven en verzekerd op donderdag, van de makelaar kreeg ik een copie van het roze formulier "aanvraag nummerplaat" met zijn stempel en handtekening en voorzien van een datum. Volgens hem was dat wettelijk in orde. Op vrijdag, 1 dag later, heb ik BOB-controle met papieren, en die agent bevestigde dat. Die auto was zeker niet ingeschreven want mijn makelaar is 'old skool', die moet die papieren opsturen per post. Maar voor die agent(en) was dat voldoende. (tesamen met een geldig verzekeringsbewijs voor dat voertuig natuurlijk). Dat versta ik onder " in behandeling " , ik heb de vraag al eens gesteld in diverse fora maar nog geen duidelijke verwijzing naar wettekst, of éénduidig antwoord gekregen. Of t'is da'k gewoon niet goed gezocht heb natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
        Ik had 3 jaar geleden een nieuwe wagen ingeschreven en verzekerd op donderdag, van de makelaar kreeg ik een copie van het roze formulier "aanvraag nummerplaat" met zijn stempel en handtekening en voorzien van een datum. Volgens hem was dat wettelijk in orde. Op vrijdag, 1 dag later, heb ik BOB-controle met papieren, en die agent bevestigde dat. Die auto was zeker niet ingeschreven want mijn makelaar is 'old skool', die moet die papieren opsturen per post. Maar voor die agent(en) was dat voldoende. (tesamen met een geldig verzekeringsbewijs voor dat voertuig natuurlijk). Dat versta ik onder " in behandeling " , ik heb de vraag al eens gesteld in diverse fora maar nog geen duidelijke verwijzing naar wettekst, of éénduidig antwoord gekregen. Of t'is da'k gewoon niet goed gezocht heb natuurlijk.
        Merci voor de info, ga ik wss nog gebruik van kunnen maken in de nabije toekomst

Comment

Om je gegevens door te spelen naar de Politie bij een proces verbaal zijn ze wel snel.

Comment

Toch nog even ter verduidelijking, voor een nieuwe niet ingevoerde wagen is er geen enkel probleem. De verzekeringmaatschappij handelt alles af. De nieuwe Europese nummerplaat wordt dan normaal thuis bezorgt binnen de 48 uur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
              Toch nog even ter verduidelijking, voor een nieuwe niet ingevoerde wagen is er geen enkel probleem. De verzekeringmaatschappij handelt alles af. De nieuwe Europese nummerplaat wordt dan normaal thuis bezorgt binnen de 48 uur.
              Deze stelling schijnt helaas ook niet te kloppen. Een collega van me kreeg te horen bij de verzekering dat ze beter zelf op woensdag zich om 7 uur aanmeldt bij een DIV-antenne om zo het roze formulier af te geven waarna B-post na ongeveer een week de nummerplaat opstuurt.
              Als de makelaar zelf die aanvraag doet, is er inmiddels een week of 3 wachttijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                Deze stelling schijnt helaas ook niet te kloppen. Een collega van me kreeg te horen bij de verzekering dat ze beter zelf op woensdag zich om 7 uur aanmeldt bij een DIV-antenne om zo het roze formulier af te geven waarna B-post na ongeveer een week de nummerplaat opstuurt.
                Als de makelaar zelf die aanvraag doet, is er inmiddels een week of 3 wachttijd.
                Ik stond afgelopen woensdag om 7u bij de DIV. Was 2e. Dag later ontving ik men plaat. Ze vertelden aan loket dat er 8 weken wachttijd is indien je alles per post opstuurt.
                2011 Porsche Boxster S Black Edition

Comment

Wij vragen dagelijks nummerplaten aan via internet (webdiv) en deze komen gewoon de volgende werkdag aan op het adres naar keuze.

Het probleem van de lange wachttijden is enkel en alleen als je de aanvraag tot inschrijving met de post verstuurd, deze komen dan inderdaad bij de rest terecht waardoor je tot enkele weken op je plaat kan wachten.

In een aantal gevallen is een inschrijving via internet niet mogelijk (ingevoerde auto, duplicaat nummerplaat, overdracht,...). In al deze gevallen raden wij de cliënt aan om rechtstreeks naar het DIV loket te gaan om de aanvraag af te geven. Ook dan zal je de volgende werkdag de nummerplaat ontvangen.

Het is door foutieve informatie via de media dat er paniek ontstaat met als gevolg dat er om 7u al mensen staan te wachten aan de loketten van de DIV om hun plaat aan te vragen met lange wachtrijen als gevolg. Ik ben vorige week geweest om 15u en 10 min later stond ik buiten met een papier waarop de nieuwe nummerplaat stond, de volgende dag is deze bij de cliënt toegekomen.
                  Less is more...

(2003) Audi A4 Cabriolet 1.8T 163pk

Comment

En dan te denken dat alle provinciale kantoren vanaf 1 juli minstens 2 dagen gesloten zullen zijn, sommigen zelfs 3! Het is nu al zo druk daar, wat gaat dat geven als die loketten maar 2 dagen in de week nog gaan open zijn!

Comment

Ik ben ook een van de gelukkigen die op een plaat wacht.
                      Vorige week aangevraagd via verzekering en daar zeiden ze me 2 tot 4 weken.
                      Maar zoals ik het overal hoor en lees zal ik blij mogen zijn als ik deze zomer nog kan rijden.
                      En zelf afhalen is geen optie. Pfff

Comment

Zijn er eigenlijk ook problemen als je een wagen wil inschrijven maar je hebt al een plaat van het nieuwe type?

Comment

Neen, als de inschrijving via internet kan worden ingegeven heb je de eerstvolgende werkdag het nieuwe inschrijvingsbewijs.
                          Less is more...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexos Bekijk Berichten
                            Neen, als de inschrijving via internet kan worden ingegeven heb je de eerstvolgende werkdag het nieuwe inschrijvingsbewijs.
                            Behalve voor oldtimer zeker, dan moet dat opeens weer weken duren?

Comment

Raar..waar ik normaal verzekerd was (Argenta), garanderen ze me max 2 dagen. (Deze week was dat nog)
                              En dat is ook met de post dan.

Maar met die webdiv, dat kan u verzekeringsmakelaar voor u doen?
                              Of begrijp ik het verkeerd?

Comment

Mijn nummerplaat is gestolen dwz nieuwe aanvragen na aangifte. Ik wacht al 4 weken en mag dus mijn auto niet rijden. Den eerste die me daarvoor een boete geeft krijgt wat lappen en daarvoor wil ik gerust brommen. Fuck zeg ! Russische toestanden en dan moet ik voor die plaat nog eens 30 euro betalen ook. En dan verschieten die politiekers dat je hen de rug toekeert?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                  Mijn nummerplaat is gestolen dwz nieuwe aanvragen na aangifte. Ik wacht al 4 weken en mag dus mijn auto niet rijden. Den eerste die me daarvoor een boete geeft krijgt wat lappen en daarvoor wil ik gerust brommen. Fuck zeg ! Russische toestanden en dan moet ik voor die plaat nog eens 30 euro betalen ook. En dan verschieten die politiekers dat je hen de rug toekeert?
                                  Welke onverlaat houdt zich zelfs überhaupt bezig met het stelen van platen.
                                  U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                    Behalve voor oldtimer zeker, dan moet dat opeens weer weken duren?
                                    Omdat die inschrijving niet mogelijk is via internet.

Indien uw makelaar de papieren heeft verzonden via de post zal je waarschijnlijk enkele weken moeten wachten.
                                    Less is more...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
                                      Raar..waar ik normaal verzekerd was (Argenta), garanderen ze me max 2 dagen. (Deze week was dat nog)
                                      En dat is ook met de post dan.

Maar met die webdiv, dat kan u verzekeringsmakelaar voor u doen?
                                      Of begrijp ik het verkeerd?
                                      Webdiv is idd via de makelaar maar is zoals ik eerder zei niet mogelijk voor alle inschrijvingen.
                                      Less is more...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                        Welke onverlaat houdt zich zelfs überhaupt bezig met het stelen van platen.
                                        Komt zeer vaak voor. Gevolg van de hoge boetes, brandstof die duurder wordt,...
                                        Less is more...

Comment

Ik heb 4 weken moeten wachten op m'n oldtimerplaat.
                                          Onlangs ook nog een nieuwe BMW 3 gezien met oude nummerplaten..
                                          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                          Current:
                                          1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                          1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                          Ex:
                                          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                          1976 Mercedes-Benz W123 250
                                          1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel