Oorspronkelijk geplaatst door stekki
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
DIV is niet goed bezig!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexos Bekijk BerichtenWij vragen dagelijks nummerplaten aan via internet (webdiv) en deze komen gewoon de volgende werkdag aan op het adres naar keuze.
Het probleem van de lange wachttijden is enkel en alleen als je de aanvraag tot inschrijving met de post verstuurd, deze komen dan inderdaad bij de rest terecht waardoor je tot enkele weken op je plaat kan wachten.
In een aantal gevallen is een inschrijving via internet niet mogelijk (ingevoerde auto, duplicaat nummerplaat, overdracht,...). In al deze gevallen raden wij de cliënt aan om rechtstreeks naar het DIV loket te gaan om de aanvraag af te geven. Ook dan zal je de volgende werkdag de nummerplaat ontvangen.
Het is door foutieve informatie via de media dat er paniek ontstaat met als gevolg dat er om 7u al mensen staan te wachten aan de loketten van de DIV om hun plaat aan te vragen met lange wachtrijen als gevolg. Ik ben vorige week geweest om 15u en 10 min later stond ik buiten met een papier waarop de nieuwe nummerplaat stond, de volgende dag is deze bij de cliënt toegekomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenen zo is het ook. Nog geen problemen met Webdiv.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenDit is heel vreemd, bij inschrijving van een nieuwe wagen moet het normaal binnen de 24 uur geregeld zijn.
Je bent juridisch niet in orde. De inschrijving op je oude plaat maakt immers melding van je vorige wagen, niet van je nieuwe, wat maakt dat je illegaal (onbekende wagen) aan het rondrijden bent.
Allez, rondrijden op een uitgeschreven plaat is illegaal ?
Ge leest hier toch nogal wat he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Earthwalker Bekijk BerichtenNo shit Sherlock
Allez, rondrijden op een uitgeschreven plaat is illegaal ?
Ge leest hier toch nogal wat he
Ge leert hier toch nogal wat he.
Comment
-
Ik heb het mij niet geriskeerd om mijn O-plaat aanvraag via de makelaar te doen (moest attest van de flikken mee opgestuurd worden).
18/06 plaat aangevraagd bij DIV loket in Harelbeke,
19/06 plaat toegestuurd gekregen,
20/06 spontaan een bewijs van schrapping van diezelfde nieuwe nrplaat gekregen...
Komende week eens bellen en hopen dat we daar binnenraken. O wee als ze door hun eigen onkunde mij een nieuwe plaat moeten maken en mij nog es gaan doen betalen...1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
-
Week 6 om een gestolen nummerplaat te vervangen, ondertussen rijd ik met een copy rond, als ze me daar DURVEN voor beboeten........... probleem is dat ik er mee op vakantie moet. Dat lijkt hier op een communistische staat zo stilletjesaan........
Ze bestelen je en naast het feit dat je weer moet dokken voor een nummerplaat (zowel bij DIV als je voorste) riskeer je dat ze je straks op vakantie oppakken. Goed bezig hier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenWeek 6 om een gestolen nummerplaat te vervangen, ondertussen rijd ik met een copy rond, als ze me daar DURVEN voor beboeten........... probleem is dat ik er mee op vakantie moet. Dat lijkt hier op een communistische staat zo stilletjesaan........
Ze bestelen je en naast het feit dat je weer moet dokken voor een nummerplaat (zowel bij DIV als je voorste) riskeer je dat ze je straks op vakantie oppakken. Goed bezig hier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenNaar Frankrijk idd
Gewoon rijden, roze kaart en bewijs van verlies/diefstal meepakken en die mannen zeggen er niks van.
Hetzelfde bij auto exporteren naar ginder. Als je daar je auto verkoopt moet je hem hier eerst uitschrijven, maar zij hebben wel jouw plaat nodig om hem daar te keuren en opnieuw in te schrijven, dat wordt ook gewoon met duplicaten gedaan.
Op de camion nog gereden met de nrplaat in zwarte stylo op een A4 geschreven, mijn spatbord was gaan lopen. Controle gehad en ze zeiden daar zelfs niks van.
Comment
-
Hoe is het gesteld met de wachtrijen op de DIV ondertussen?
Ik heb 25 juni ook een aanvraag inschrijving oldtimer moeten doen met de post omdat er reeds 50 man voor mij stond. Het betreft hier wel het overzetten van een O-plaat die reeds in mijn bezit was, maar ook deze transactie gaat 6-7 weken duren. Maar ik mag wel al rijden met die auto, copie van het roos formulier zou volstaan als bewijs, vertelde de verzekering.
Comment
-
vorig weekend in de krant dat een gedeelte van de werknemers van de antennes verplicht gedetacheerd worden naar Brussel voor 2-3d. per week om de papieren achterstand weg te werken. Dus voor overschrijving, import, etc. zal het wel sneller beginnen gaan.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk BerichtenVier weken.... Straks is de zomer voorbij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenVandaag inschrijvingsbewijs aangekregen via aanvraag met de post (oldtimer) - net geen drie weken moeten wachten - is er beterschap in zicht?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk BerichtenIk wacht al sinds 1-06 op nummerplaat voor de Granada. Das dus al anderhalve maand. Hoop ze nu eindelijk in de loop van volgende week aan te krijgen.
Ik had mijn inschrijvingsbewijs maar ergens half augustus verwacht, dus ik ben wel verrast.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenvandaag waren ze in het nieuws, 2 dagen per week dicht (bij gebrek aan personeel) !
Comment
Comment