Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DIV is niet goed bezig!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik zou het niet weten ik heb mij laten vertellen dat het overal druk zou zijn bij div maar zou natuurlijk wel kunnen dat het op de ene plaats rustiger is dan op de ander he ik ga vanacht naar alken kamperen ik wil niet nog is het risico lopen van niet bij de eerste 70 te zijn want dat is echt balen dan sta je daar zo lang te wachten en vlak voor u neus gaat de deur dicht nu neem ik het zekere voor het onzekere .

Comment

ik kwam vanmorgen om 6u30 in Mons aan en was de 2de ...

De deur ging open om 8u30 en 7 minuten later was ik al terug buiten , morgen heb ik dus m'n motoplaat .

(Rond 7u30 begon het volk te komen)
      TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Je moet eens proberen te bellen naar de infokiosk van de DIV, het is precies alsof ze daar altijd slapen.

Comment

DIV = wegblijven als je daar niets te zoeken hebt!

Ik vraag mij af wanneer die problemen daar eindelijk van de baan gaan zijn

Comment

vandaag opnieuw een poging gedaan in alken om 4u45 aangekomen en ongeveer 35 man voor mij dus deze keer is het gelukt normaal morgen mijn motoplaat met de post
            was wel lang wachten van 4u45 tot 8u30 en dan nog is aanschuiven tot 10u00 maar was wel een leuke sfeer met andere lotgenoten in elk geval heel de morgen goe gelachen
            loont toch de moeite vind ik greetz

Comment

En stonden daar om half acht dan weer de gebruikelijke honderd man?

Man man, karakter hebben die wel

Comment

Om 4u45 al aanwezig

Sjonge man, wat gaan we nog al krijgen? Straks gaat er daar een slimmerik een frietkot of een broodjeszaak beginnen

Comment

inderdaad de gebruikelijke meer dan 100 man en ja inderdaad ik was daar om 4u45 dus om half 4 mijn bed uit .
                  de eerste in rij stond daar van 23u30 gisterenavond die is daar gewoon blijven overnachten in openlucht da had ik er nu ook weer ni voor over
                  misschien nog een goe idee voor daar met koffie en koffiekoeken te gaan staan je bent op een uurtje uitverkocht denk ik

Comment

Vroeger kon men proberen naast zo nen buro een café van den Duvel open te doen maar tegenwoordig met de bijna nultolerantie zou dat niet meer pakken, maar een broodjeszaak of zo zou inderdaad nog moeten kunnen. Nog een geluk dat het terrasjesweer was vannacht, ik denk niet dat er anders veel zouden overnachten onder de bloten hemel ?

Comment

en ja hoor inderdaad op 1 dag mijn plaat zoals beloofd door div dan was het het wachten toch waard
                      en juist super goed weer voor de moto dus geen dag te vroeg
                      greetz

Comment

Vandaag eindelijk na 8 weken mijn plaat aangekregen. 1-DQO-167.

Comment

Ik ben gisteren eens naar het regionaal kantoor van de DIV in Oostende geweest. Er waren tussen de 20-30 mensen voor mij en ik heb twee uur moeten wachten om te horen dat ze mijn probleem niet konden oplossen en dat ik een brief naar Brussel moet sturen...

Comment

Ik had men platen binnen de 48u voor mijn mini, t kan dus toch
                            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexos Bekijk Berichten
                              Wij vragen dagelijks nummerplaten aan via internet (webdiv) en deze komen gewoon de volgende werkdag aan op het adres naar keuze.

Het probleem van de lange wachttijden is enkel en alleen als je de aanvraag tot inschrijving met de post verstuurd, deze komen dan inderdaad bij de rest terecht waardoor je tot enkele weken op je plaat kan wachten.

In een aantal gevallen is een inschrijving via internet niet mogelijk (ingevoerde auto, duplicaat nummerplaat, overdracht,...). In al deze gevallen raden wij de cliënt aan om rechtstreeks naar het DIV loket te gaan om de aanvraag af te geven. Ook dan zal je de volgende werkdag de nummerplaat ontvangen.

Het is door foutieve informatie via de media dat er paniek ontstaat met als gevolg dat er om 7u al mensen staan te wachten aan de loketten van de DIV om hun plaat aan te vragen met lange wachtrijen als gevolg. Ik ben vorige week geweest om 15u en 10 min later stond ik buiten met een papier waarop de nieuwe nummerplaat stond, de volgende dag is deze bij de cliënt toegekomen.
                              Ik heb het volgende voor:
                              Begin september wordt de nieuwe wagen van mijn vrouw geleverd => dat wordt dus een nieuwe nummerplaat.
                              Omdat ik het wel leuk zou vinden dat we beide met ongeveer dezelfde nummerplaat zouden rondrijden, zou ik mijn oude nummerplaat inruilen en een nieuwe aanvragen voor mijn wagen op hetzelfde moment.

Kan dit volgens jou via de Webdiv?
                              Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
                              Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten
                                Ik heb het volgende voor:
                                Begin september wordt de nieuwe wagen van mijn vrouw geleverd => dat wordt dus een nieuwe nummerplaat.
                                Omdat ik het wel leuk zou vinden dat we beide met ongeveer dezelfde nummerplaat zouden rondrijden, zou ik mijn oude nummerplaat inruilen en een nieuwe aanvragen voor mijn wagen op hetzelfde moment.

Kan dit volgens jou via de Webdiv?

Dit kan volgens mij niet volgens webDIV, want je zult de procedure voor een beschadigde plaat moeten volgen, en daarvoor heb je de loketten nodig .

Van de website van DIV geplukt:

Duplicaat voor een beschadigde plaat

Het is mogelijk een duplicaat voor een BESCHADIGDE NORMALE PLAAT te bekomen. Het aanvraagformulier moet vergezeld zijn van de beschadigde plaat. In vak P1 moet een kruisje geplaatst worden naast (2) "plaat beschikbaar". In vak "U1" (eventuele bijkomende inlichtingen) schrijft u "AANVRAAG DUPLICAAT BESCHADIGDE PLAAT". Op het formulier moet het verzekeringsvignet geplakt worden.

Op de plaat zelf, vermeldt u "DIT IS EEN BESCHADIGDE PLAAT IN RUIL VOOR EEN DUPLICAAT, ZIE BIJGEVOEGD FORMULIER, NIET SCHRAPPEN", zo zal het personeel van de DIV dat de post opent ervoor zorgen dat de plaat niet per vergissing geschrapt wordt.

Het aanvragen van een duplicaat heeft wel als nadeel dat de automobilist gedurende de tijd die nodig is voor de aanmaak en de verzending van het duplicaat (tien werkdagen), zonder nummerplaat zit.

Om tijd te winnen kunt u steeds uw aanvraag bij DE LOKETTEN VAN DE DIV TE BRUSSEL OF IN DE PROVINCIALE ANTENNES indienen. Vergeet niet het formulier degelijk in het vullen.

De loketbediende zal dan uw aanvraag in ontvangst nemen en in de computer inladen. U behoudt de oude plaat om verder uw wagen te mogen gebruiken en u komt later, op een vastgestelde datum terug om het duplicaat aan het loket af te halen, in ruil voor de beschadigde plaat.

!!! Fysieke omwisseling : + € 20 via bancontact (geen cash).

Wenst u het duplicaat thuis te ontvangen, dan dient u de aanvraag en de beschadigde plaat samen naar de DIV te Brussel te sturen.

OPMERKING :

Er wordt geen duplicaat afgeleverd voor een beschadigde “oud model” (voor 16/11/2010) -plaat. In dat geval zal een nieuw inschrijvingsnummer toegekend worden.

Er wordt geen duplicaat afgeleverd voor een beschadigde transitplaat. In dat geval zal een nieuw inschrijvingsnummer toegekend worden.

Er wordt ook geen duplicaat afgeleverd voor een verloren of gestolen plaat. Hier zal een nieuw inschrijvingsnummer moeten aangevraagd worden. Op het formulier moet het verzekeringsvignet geplakt worden. Bij het formulier voegt u het origineel inschrijvingsbewijs en het origineel politieattest van verlies of diefstal (zie rubriek "duplicaat van een inschrijvingsbewijs) ter SCHRAPPING VAN DE PLAAT. In vak "U1" (eventuele bijkomende inlichtingen) schrijft u "HERINSCHRIJVING ZELFDE EIGENAAR ONDER NIEUW NUMMER TEN GEVOLGE VAN DIEFSTAL OF VERLIES VAN DE PLAAT".

Het formaat van de kentekenplaat mag gewijzigd worden.

Bon chance...
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Wow da's terug de moeilijke weg, .... Kzal beter alles laten zoals het is en gewoon de nieuwe inschrijving aanvragen voor de wagen van mijn vrouw.
                                  Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
                                  Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

Dacht dat het al iets beter ging zijn en niet nodig om uren op voorhand toe te komen ...
                                    Vanmorgen tegen 8u00 (half uur vóór opening) naar DIV Harelbeke, maar subiet rechtsomkeer: kleine 40 man aan 't wachten

Morgen dan naar Oostende dan maar?

Comment

Krijg juist een bericht van Opelfreak, heeft zijn nieuwe O-plaat ook maar aangevraagd via de post en op een week tijd heeft hij ze "al"... beterschap in het zicht?

Comment

Update: vanmorgen om 7u30 aangekomen bij DIV Oostende. Er stond al (nog maar) 9 a 10 man.
                                        Deuren open om 8u30, buiten om 9u. Platen worden morgen opgestuurd.

Meeste volk begon toe te komen tegen 8u ...

/. B

Comment

• Dag iedereen
                                          Ik ga maandag voor mijn platen van de moto gaan. Nu had ik een vraagje, het is eigenlijk een dilemma.

Ik woon in Oud-Heverlee, dus ofwel ga ik naar Brussel, aankomst rond 6u (25min trein vanuit Leuven) maar loop ik veel kans om niet aan de beurt te komen.
                                          Ofwel (dankzij de reactie van Inbound) ga ik naar Oostende, aankomst rond 7u20. (1u40 trein).

Het probleem is dat ik misschien 1u40 voor niets reis, terwijl ik toch in Brussel had kunnen wachten. Iemand een idee voor 100% zekerheid. De moto staat nu al vier weken in de garage, en ik kan er niet op. ^^

Comment

Working...
                                          X