ik zou het niet weten ik heb mij laten vertellen dat het overal druk zou zijn bij div maar zou natuurlijk wel kunnen dat het op de ene plaats rustiger is dan op de ander he ik ga vanacht naar alken kamperen ik wil niet nog is het risico lopen van niet bij de eerste 70 te zijn want dat is echt balen dan sta je daar zo lang te wachten en vlak voor u neus gaat de deur dicht nu neem ik het zekere voor het onzekere .
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
DIV is niet goed bezig!
Collapse
X
-
vandaag opnieuw een poging gedaan in alken om 4u45 aangekomen en ongeveer 35 man voor mij dus deze keer is het gelukt normaal morgen mijn motoplaat met de post
was wel lang wachten van 4u45 tot 8u30 en dan nog is aanschuiven tot 10u00 maar was wel een leuke sfeer met andere lotgenoten in elk geval heel de morgen goe gelachen
loont toch de moeite vind ik greetz
Comment
-
inderdaad de gebruikelijke meer dan 100 man en ja inderdaad ik was daar om 4u45 dus om half 4 mijn bed uit .
de eerste in rij stond daar van 23u30 gisterenavond die is daar gewoon blijven overnachten in openlucht da had ik er nu ook weer ni voor over
misschien nog een goe idee voor daar met koffie en koffiekoeken te gaan staan je bent op een uurtje uitverkocht denk ik
Comment
-
Vroeger kon men proberen naast zo nen buro een café van den Duvel open te doen maar tegenwoordig met de bijna nultolerantie zou dat niet meer pakken, maar een broodjeszaak of zo zou inderdaad nog moeten kunnen. Nog een geluk dat het terrasjesweer was vannacht, ik denk niet dat er anders veel zouden overnachten onder de bloten hemel ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexos Bekijk BerichtenWij vragen dagelijks nummerplaten aan via internet (webdiv) en deze komen gewoon de volgende werkdag aan op het adres naar keuze.
Het probleem van de lange wachttijden is enkel en alleen als je de aanvraag tot inschrijving met de post verstuurd, deze komen dan inderdaad bij de rest terecht waardoor je tot enkele weken op je plaat kan wachten.
In een aantal gevallen is een inschrijving via internet niet mogelijk (ingevoerde auto, duplicaat nummerplaat, overdracht,...). In al deze gevallen raden wij de cliënt aan om rechtstreeks naar het DIV loket te gaan om de aanvraag af te geven. Ook dan zal je de volgende werkdag de nummerplaat ontvangen.
Het is door foutieve informatie via de media dat er paniek ontstaat met als gevolg dat er om 7u al mensen staan te wachten aan de loketten van de DIV om hun plaat aan te vragen met lange wachtrijen als gevolg. Ik ben vorige week geweest om 15u en 10 min later stond ik buiten met een papier waarop de nieuwe nummerplaat stond, de volgende dag is deze bij de cliënt toegekomen.
Begin september wordt de nieuwe wagen van mijn vrouw geleverd => dat wordt dus een nieuwe nummerplaat.
Omdat ik het wel leuk zou vinden dat we beide met ongeveer dezelfde nummerplaat zouden rondrijden, zou ik mijn oude nummerplaat inruilen en een nieuwe aanvragen voor mijn wagen op hetzelfde moment.
Kan dit volgens jou via de Webdiv?Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
Audi A3 Sportback Amibition 2013
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk BerichtenIk heb het volgende voor:
Begin september wordt de nieuwe wagen van mijn vrouw geleverd => dat wordt dus een nieuwe nummerplaat.
Omdat ik het wel leuk zou vinden dat we beide met ongeveer dezelfde nummerplaat zouden rondrijden, zou ik mijn oude nummerplaat inruilen en een nieuwe aanvragen voor mijn wagen op hetzelfde moment.
Kan dit volgens jou via de Webdiv?
Dit kan volgens mij niet volgens webDIV, want je zult de procedure voor een beschadigde plaat moeten volgen, en daarvoor heb je de loketten nodig .
Van de website van DIV geplukt:
Duplicaat voor een beschadigde plaat
Het is mogelijk een duplicaat voor een BESCHADIGDE NORMALE PLAAT te bekomen. Het aanvraagformulier moet vergezeld zijn van de beschadigde plaat. In vak P1 moet een kruisje geplaatst worden naast (2) "plaat beschikbaar". In vak "U1" (eventuele bijkomende inlichtingen) schrijft u "AANVRAAG DUPLICAAT BESCHADIGDE PLAAT". Op het formulier moet het verzekeringsvignet geplakt worden.
Op de plaat zelf, vermeldt u "DIT IS EEN BESCHADIGDE PLAAT IN RUIL VOOR EEN DUPLICAAT, ZIE BIJGEVOEGD FORMULIER, NIET SCHRAPPEN", zo zal het personeel van de DIV dat de post opent ervoor zorgen dat de plaat niet per vergissing geschrapt wordt.
Het aanvragen van een duplicaat heeft wel als nadeel dat de automobilist gedurende de tijd die nodig is voor de aanmaak en de verzending van het duplicaat (tien werkdagen), zonder nummerplaat zit.
Om tijd te winnen kunt u steeds uw aanvraag bij DE LOKETTEN VAN DE DIV TE BRUSSEL OF IN DE PROVINCIALE ANTENNES indienen. Vergeet niet het formulier degelijk in het vullen.
De loketbediende zal dan uw aanvraag in ontvangst nemen en in de computer inladen. U behoudt de oude plaat om verder uw wagen te mogen gebruiken en u komt later, op een vastgestelde datum terug om het duplicaat aan het loket af te halen, in ruil voor de beschadigde plaat.
!!! Fysieke omwisseling : + € 20 via bancontact (geen cash).
Wenst u het duplicaat thuis te ontvangen, dan dient u de aanvraag en de beschadigde plaat samen naar de DIV te Brussel te sturen.
OPMERKING :
Er wordt geen duplicaat afgeleverd voor een beschadigde “oud model” (voor 16/11/2010) -plaat. In dat geval zal een nieuw inschrijvingsnummer toegekend worden.
Er wordt geen duplicaat afgeleverd voor een beschadigde transitplaat. In dat geval zal een nieuw inschrijvingsnummer toegekend worden.
Er wordt ook geen duplicaat afgeleverd voor een verloren of gestolen plaat. Hier zal een nieuw inschrijvingsnummer moeten aangevraagd worden. Op het formulier moet het verzekeringsvignet geplakt worden. Bij het formulier voegt u het origineel inschrijvingsbewijs en het origineel politieattest van verlies of diefstal (zie rubriek "duplicaat van een inschrijvingsbewijs) ter SCHRAPPING VAN DE PLAAT. In vak "U1" (eventuele bijkomende inlichtingen) schrijft u "HERINSCHRIJVING ZELFDE EIGENAAR ONDER NIEUW NUMMER TEN GEVOLGE VAN DIEFSTAL OF VERLIES VAN DE PLAAT".
Het formaat van de kentekenplaat mag gewijzigd worden.
Bon chance...2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Dag iedereen
Ik ga maandag voor mijn platen van de moto gaan. Nu had ik een vraagje, het is eigenlijk een dilemma.
Ik woon in Oud-Heverlee, dus ofwel ga ik naar Brussel, aankomst rond 6u (25min trein vanuit Leuven) maar loop ik veel kans om niet aan de beurt te komen.
Ofwel (dankzij de reactie van Inbound) ga ik naar Oostende, aankomst rond 7u20. (1u40 trein).
Het probleem is dat ik misschien 1u40 voor niets reis, terwijl ik toch in Brussel had kunnen wachten. Iemand een idee voor 100% zekerheid. De moto staat nu al vier weken in de garage, en ik kan er niet op. ^^
Comment
Comment