Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DIV is niet goed bezig!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ging echt snel in Alken verleden keer, was wel op 28 december
    Niemand denkt er dan aan om een auto te kopen (importeren).
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
      Jot. Maar nadat je uw papieren hebt afgegeven, mag je in een 2e rij aanschuiven voor de douane ..
      Toen ik mijn KTM in schreef (geen importeur in België, dus import) was in Gent. Papieren afgeven, dame ging even naar achteren, zij gaf teen en tander in de computer, ging terug naar achteren en alles was gedaan. Douane en inschrijving. 2dagen later plaat in bus.

Bij inschrijving van mijn BMW (uit nederland) papieren aan DIV loket afgegeven, die deed wat ze kon, volgende dag ging ze het aan de douane geven en 3 dagen later plaat in bus.

Nooit geen tweede rij aan moeten schuiven. Blijkbaar andere regeling per antenne...
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Krikkie, heb net nog een Nederlandse oldtimer in Belgie ingeschreven.
        Douane in Mechelen om in te voeren: 10 minuten, je hebt nodig: laatste inschrijvingsbewijs, aankoopbewijs, je identiteitskaart. Kosten: 3 cent
        keuring: gereden met platen van m'n andere auto. Nodig: je platen en je inschrijvingsbewijs en (niet echt nodig) verzekeringsbewijs
        na keuring naar verzekering voor stempel op roos formulier
        dan naar DIV, (ik moest daar ook nog douane passeren), een dag later platen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ladanivabelgium Bekijk Berichten
          Krikkie, heb net nog een Nederlandse oldtimer in Belgie ingeschreven.
          Douane in Mechelen om in te voeren: 10 minuten, je hebt nodig: laatste inschrijvingsbewijs, aankoopbewijs, je identiteitskaart. Kosten: 3 cent
          keuring: gereden met platen van m'n andere auto. Nodig: je platen en je inschrijvingsbewijs en (niet echt nodig) verzekeringsbewijs
          Bedankt een lada niva gekocht?
          Zijn 1 van de beste offroaders
          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ladanivabelgium Bekijk Berichten
            Krikkie, heb net nog een Nederlandse oldtimer in Belgie ingeschreven.
            Tjien, ik heb ook nog maar net van iemand gehoord dat die een Lada Niva had gekocht. Toeval?

Sent from somewhere, using Tapatalk.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Vind ik wel straf. Nummerplaat is om 16u30 aangevraagd en zit de dag erna om 8u al in de brievenbus bij de garage.
              Mag ook es gezegd worden
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• weet er iemand een douanekantoor zijn in de buurt van st nikl voor het vignet 705 ?
                Ik had vroeger hier eentje 2 minuten vandaan maar dat is blijkbaar gesloten ..... Was een kantoor dat zelf niet op de website stond
                Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Ik moest donderdag op de DIV in Gent (Visserij) zijn, wat was me dat, zeker 35 man in die kleine ruimte daar, en stinken, de deur was sneller weer toe dan ze open was
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                    Ik moest donderdag op de DIV in Gent (Visserij) zijn, wat was me dat, zeker 35 man in die kleine ruimte daar, en stinken, de deur was sneller weer toe dan ze open was
                    Erg hé daar..en dan die ambtenaren....die recht voor u ,toonbeeld van werkijver&motivatie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Vind ik wel straf. Nummerplaat is om 16u30 aangevraagd en zit de dag erna om 8u al in de brievenbus bij de garage.
                      Mag ook es gezegd worden
                      Bpost doet de leveringen van de nummerplaten.

Comment

• Weet er iemand wat ondertussen de wachttijden zijn. Mijn inschrijving is via webdiv op 14/04 toegekomen. Maar nog steeds geen nummerplaat . . .

Comment

• 02 277 30 50

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                            02 277 30 50
                            Da 's een makkie.

Dat er effectief mensen zijn die dat écht niet zelf kunnen bedenken...
                            Last edited by Maurice P.P.; 24/04/2017, 14:49.

Comment

• Ik heb 1.5w moeten wachten op de O-plaat voor de moto.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Dat is wel heel erg snel ... ik ken er die daar 25 jaar op gewacht hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                  Dat is wel heel erg snel ... ik ken er die daar 25 jaar op gewacht hebben.
                                  En had je die mens dat telefoonnummer gegeven?

Comment

• Nee, dat was niet nodig ... hij kreeg het al van zijn vrouw.

Comment

• ik zou volgende week dinsdag naar de verzekering gaan om mijn oldtimer voor de eerste keer in te schrijven/verzekeren (belgisch voertuig). Zou ik de nummerplaat via de verzekeraar laten aanvragen of best zelf naar DIV kantoor gaan ?(voor een gewone auto had ik de nrplaat via verzekeraar tot nu toe heel snel maar voor Oldtimer gaat dat blijkbaar niet zo snel?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                                        ik zou volgende week dinsdag naar de verzekering gaan om mijn oldtimer voor de eerste keer in te schrijven/verzekeren (belgisch voertuig). Zou ik de nummerplaat via de verzekeraar laten aanvragen of best zelf naar DIV kantoor gaan ?(voor een gewone auto had ik de nrplaat via verzekeraar tot nu toe heel snel maar voor Oldtimer gaat dat blijkbaar niet zo snel?)
                                        Man, man, man.... al eens op de site van DIV gekeken? Dan zou je weten dat zelf naar de DIV gaan om uw 'plak' te gaan halen al enkele jaren niet meer kan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Man, man, man.... al eens op de site van DIV gekeken? Dan zou je weten dat zelf naar de DIV gaan om uw 'plak' te gaan halen al enkele jaren niet meer kan.
                                          :-)
                                          bedoel niet om plak af te halen maar om aan te vragen :-)

edit : niet via webdiv : oldtimers
                                          Last edited by ; 25/04/2017, 18:54.

Comment

Working...
                                          X