Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DIV is niet goed bezig!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Man, man, man.... al eens op de site van DIV gekeken? Dan zou je weten dat zelf naar de DIV gaan om uw 'plak' te gaan halen al enkele jaren niet meer kan.
    en wie ben jij eigenlijk om zo te reageren, waarvoor bestaat een forum anders, weet jij alles ? Of zit je op een forum om iedereen terecht te wijzen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
      ik zou volgende week dinsdag naar de verzekering gaan om mijn oldtimer voor de eerste keer in te schrijven/verzekeren (belgisch voertuig). Zou ik de nummerplaat via de verzekeraar laten aanvragen of best zelf naar DIV kantoor gaan ?(voor een gewone auto had ik de nrplaat via verzekeraar tot nu toe heel snel maar voor Oldtimer gaat dat blijkbaar niet zo snel?)
      Oldtimer gaat niet via WebDIV.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Als je tijd hebt en niet tegen de verplaatsing opziet dan kan je ermee tot bij een DIV-antenne gaan ... anders wordt het opsturen (zie ook opmerking van Metaxa).

Comment

• thx, da's wat ik dacht, naar een DIV kantoor gaan

Comment

• als ge kunt zeker zelf naar DIV gaan voor een oldtimerplak, anders moet je x aantal weken wachten (en die x kan variëren van 1 tot 8 weken als ge pech hebt dat er juist dan weer technische problemen opduiken, traditioneel rond deze periode van het jaar ook )

Comment

• nog 8 weken wachten...mag er niet aan denken, ben al een jaar aan het wachten tot 'm 25 werd :-)

Comment

• traditioneel in april en mei omdat er dan ook veel (her)inschrijvingen gebeuren (oldtimer, moto, camper, ... )

Comment

• ja, hoe zit dat eigenlijk met die herinschrijving ? Lever je dan bijvoorbeeld op het einde van de zomer je nummerplaat terug in ?
                  En hoe vraag je dan opnieuw die nummerplaat aan ? Moet je dan dat voertuig opnieuw in het verkeer brengen met een nieuwe keuring ?
                  (ik heb wel al gelezen dat een herinschrijving niks kost aan biv indien op zelfde naam en adres)

Comment

ja, hoe zit dat eigenlijk met die herinschrijving ? Lever je dan bijvoorbeeld op het einde van de zomer je nummerplaat terug in ?
                    En hoe vraag je dan opnieuw die nummerplaat aan ? Moet je dan dat voertuig opnieuw in het verkeer brengen met een nieuwe keuring ?
                    (ik heb wel al gelezen dat een herinschrijving niks kost aan biv indien op zelfde naam en adres)
                    uitschrijven -> plaat binnenleveren

bij herinschrijving -> eerst naar je verzekeraar gaan die een roos formulier invult waarmee je dan weer naar DIV kunt gaan (vergezeld van het laatste inschrijvingsbewijs dat op uw naam staat)... daarna wachten op de plaat en achteraf - indien nodig - ook naar de keuring (bij voertuig dat gewoon gekeurd was)

Comment

• ok interessant, bedankt voor de info. Op die manier kan je bijvb een half jaar verzekering en taks uitsparen.
                      Voor een oldtimer doe je dat toch niet want dat kost niet veel? (Tenzij je 10 oldtimers hebt natuurlijk)

Comment

dat kost niet veel?
                        Vanaf de leeftijd van 25 jaar (gewone inschrijving of oldtimerinschrijving) : € 35,86 / jaar.

Comment

• Taks van een oldtimer krijg je wel niks van terug als je die uitschrijft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                            Taks van een oldtimer krijg je wel niks van terug als je die uitschrijft.
                            ok !
                            begrijpelijk :-)
                            Ben serieus aan het aftellen naar de 2e mei om de mijne in te schrijven :-) 36 euro :-) Wat een prachtig land hebben wij toch ;-)

Comment

• Soms ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                Soms ...
                                nu nog op een legale wijze aanpassingen mogen doen zoals in de ons omringende landen ....

Comment

• Ik ben vanmorgen nog eens gaan aanschuiven in Kontich voor een O-plaat, om 8u30 achteraan in de file aangesloten, en om 9u03 stond ik al terug buiten met mijn papieren, ik had het veel erger verwacht
                                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Iemand enig idee hoe de stand van zaken tegenwoordig is bij de DIV? Aanvraag gedaan voor ingevoerd voertuig, dus papieren aanvraag.. website om proces op te volgen geeft “aanvraag in behandeling sinds 26/4/2018”. We zijn ondertussen 4/5/18... benieuwd hoe lang het duurt eer ik mijn plaat krijg. En is er een mogelijkheid om al te weten te komen welke plaat het word?

Comment

• Ik ben hier nu ook al 2 weken aan het wachten op een nr plaat. Bij DIV staat het ook nog in behandeling.

Comment

• Er zijn nog zekerheden in 't leven !

Comment

• Ik heb maar eens contact opgenomen met de DIV. Een regelrechte ramp.. er ontbrak een document bij mijn aanvraag, DIV heeft dus op 26/4 de papieren terug op de post gedaan richting mijn thuis adres. 14 dagen later nog steeds niets thuis gehad. Antwoord van de DIV:”tjah dan gaan die verloren zijn bij de post”.. alle officiele documenten van de wagen kwijt.. ik weet even echt niet meer wat doen..

Comment

Working...
                                          X