Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Franse snelwegen deze zomer: jacht op coyotes en andere verklikkers
Bij 131 of zelfs 140-145, laten ze u wel rijden...
Eigenlijk zijn de flikken op de snelweg hier best nog sympathiek. Meestal een goeie babbel over snelle auto's etc en ge komt er redelijk vanaf. De laatste keer dat ik eraf gehaald werd, vroegen ze of ze wel eens onder de motorkap mochten kijken
Soit, ge weze gewaarschuwd.
Tis niet dat we het niet appreciëren hé, maar tis wel een leuke discussie.
Ik denk dat ik mij nu ook wat ga inhouden en 150 ofzo ga rijden. Ik rij 's nachts dus ik denk dat als je niet overdrijft dat ze je dan wel laten bollen.
Het probleem is dat over een afstand van 1200km 30km/u sneller rijden toch wel als snel 1,5uur van u traject afhaalt ... en dat is toch niet niets hé !
Mocht je nu overdag rijden en in verkeer zitten gaat het allemaal zoveel niet uithalen, maar de keren dat ik vorig jaar mijn CC heb moeten afzetten voor verkeer kan ik op 1 hand tellen. Dus 180 op de CC is zo goed als 180 gemiddeld halen over het hele traject
Ik moet nu alleen nog eens die grafiek maken om de efficientie ivm tankbeurten tov de snelheid te berekenen
Ik denk dat ik misschien toe kom met 2 tankstops aan 150 ipv 3 aan 180
Aan de andere kant moet ik toch af en toe eens stoppen om mijn klein mannen eens los te laten en iets te eten ...
Juist, gij zit in Nice. Maar ik moest denken aan de VAR matin waar er gigantische Misinformatie kan instaan
In welke krant staat geen misinformatie? Ik las in een "Belgische kwaliteitskrant" onlangs een artikel waar ze weer eens op de Oost-Europeanen hun kap zaten dat Sofia de hoofdstad van Roemenië was...
Tis niet dat we het niet appreciëren hé, maar tis wel een leuke discussie.
Ik denk dat ik mij nu ook wat ga inhouden en 150 ofzo ga rijden. Ik rij 's nachts dus ik denk dat als je niet overdrijft dat ze je dan wel laten bollen.
Het probleem is dat over een afstand van 1200km 30km/u sneller rijden toch wel als snel 1,5uur van u traject afhaalt ... en dat is toch niet niets hé !
Mocht je nu overdag rijden en in verkeer zitten gaat het allemaal zoveel niet uithalen, maar de keren dat ik vorig jaar mijn CC heb moeten afzetten voor verkeer kan ik op 1 hand tellen. Dus 180 op de CC is zo goed als 180 gemiddeld halen over het hele traject
Ik moet nu alleen nog eens die grafiek maken om de efficientie ivm tankbeurten tov de snelheid te berekenen
Ik denk dat ik misschien toe kom met 2 tankstops aan 150 ipv 3 aan 180
Aan de andere kant moet ik toch af en toe eens stoppen om mijn klein mannen eens los te laten en iets te eten ...
Ik ga u zeker niet tegenspreken dat het frustrerend is. Ikzelf ben ook geen heilige, al hou ik me tegenwoordig natuurlijk braaf overal aan 110km/u sinds ik met mijn AMG rij want anders kan ik het verbruik niet betalen.
Voor mensen die met twee gewoon op vakantie gaan, is een goedkoop vliegticket of TGV ticket anders wel een goed alternatief.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Tis niet dat we het niet appreciëren hé, maar tis wel een leuke discussie.
Ik denk dat ik mij nu ook wat ga inhouden en 150 ofzo ga rijden. Ik rij 's nachts dus ik denk dat als je niet overdrijft dat ze je dan wel laten bollen.
Het probleem is dat over een afstand van 1200km 30km/u sneller rijden toch wel als snel 1,5uur van u traject afhaalt ... en dat is toch niet niets hé !
Mocht je nu overdag rijden en in verkeer zitten gaat het allemaal zoveel niet uithalen, maar de keren dat ik vorig jaar mijn CC heb moeten afzetten voor verkeer kan ik op 1 hand tellen. Dus 180 op de CC is zo goed als 180 gemiddeld halen over het hele traject
Ik moet nu alleen nog eens die grafiek maken om de efficientie ivm tankbeurten tov de snelheid te berekenen
Ik denk dat ik misschien toe kom met 2 tankstops aan 150 ipv 3 aan 180
Aan de andere kant moet ik toch af en toe eens stoppen om mijn klein mannen eens los te laten en iets te eten ...
DE ideale manier om uw "klein mannen" verantwoord met de wagen te leren rijden. Zoals ze zeggen, jong geleerd is oud gedaan. Niet nodig te reageren want ik ga hierover geen polemiek voeren.
Ikzelf ben ook geen heilige, al hou ik me tegenwoordig natuurlijk braaf overal aan 110km/u sinds ik met mijn AMG rij want anders kan ik het verbruik niet betalen.
DE ideale manier om uw "klein mannen" verantwoord met de wagen te leren rijden. Zoals ze zeggen, jong geleerd is oud gedaan. Niet nodig te reageren want ik ga hierover geen polemiek voeren.
Tja, mijn vader had ook mijn type wagens en die rijstijl toen ik klein was ... en ik denk dat ik er geen negatieve ervaringen aan over heb gehouden. Tenzij natuurlijk de liefde voor snelle wagens Maar dit kan je bezwaarlijk negatief noemen op een autoforum denk ik zo
Tja, mijn vader had ook mijn type wagens en die rijstijl toen ik klein was ... en ik denk dat ik er geen negatieve ervaringen aan over heb gehouden. Tenzij natuurlijk de liefde voor snelle wagens Maar dit kan je bezwaarlijk negatief noemen op een autoforum denk ik zo
"vroeger" ? Mijn ma werd de laatste keer dat ze van Z-Frankrijk terugreed 3 keer op kant gezet. De laatste keer was tegen Reims en heeft ze erg hard moeten onderhandelen om ze die 211km/u te doen verlagen naar 169... En mijn grootmoeder trekt met haar AX nog altijd twee zwarte strepen op den asfalt als ze bij ons ma thuis vertrekt... Ma is 64, bomma is er 84... Maar ze zitten wel op mijn kap dat ik te rap rijdt !! (Allez, te rap reed, want nu met die benzineprijzen...).
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Then again, je hebt prolly ook al 179 gereden zonder boete, dus
idd, wekelijks een aantal keer wanneer ik op de snelweg rijd gedurende een 10tal jaren en dit zonder ooit een boete gehad te hebben...mijn 2 boetes waren in mijn eerste jaar rijbewijs en waren respectievelijk 72 en 83 ongeveer in een 'zone 50' in het midden van de nacht op een lege baan dusja dus ik heb niet te klagen
En als je nu je Iphone gebruikt met de coyote app?
Aan de kant druk je hem gewoon af en blijft het je gewone gsm, als je je iphone dan nog tegen het raam hangt zijn daar zo veel redenen voor, Muziek/GPS of wat je er ook allemaal mee kunt?
De coyote app op zowel android als ios zou vanzelf al moeten hebben geupdate naar de versie met zones van 3(?)km.
In theorie zouden coyotetoestellen dit ook al moeten hebben gedaan, maar dat was bij ons niet het geval toen we gingen skien.
Ik heb het niet over de 100Km/u beperking rond de steden maar over de beperking van 100 die bvb vorige zomer bijna de volle twee maand heeft gegolden over de departementen van de Bouches-du-Rhône, de Alpes de Haute-Provence, de Var, de Drôme, de Ardêche en de Vaucluse. Het mom is "vervuiling tegen te gaan gedurende de dagen van piekverkeer". Dit jaar zijn die beperkingen weer aangekondigd.
Nog nooit iets van gemerkt en al zeker niet op de A51.
Bedankt. Nu eens kijken wat de wettelijke waarde hiervan is, want dit is nooit opgenomen in de wegcode.
Normaal zou ene decreet dat getekend is door de bevoegde ministers een redelijke waarde moeten hebben. Probleem blijft dat als je tegengehouden wordt, je er dik kan aanhangen.
Nog nooit iets van gemerkt en al zeker niet op de A51.
Afhankelijk van wanneer je er passeerde. Feit is wel dat ze eerder op de A7-A8 graag "onschuldige" buitenlanders erafplukken. Op de andere snelwegen zoals de A57 en A52 ook, zie je haast nooit snelheidscontroles.
Tis niet dat we het niet appreciëren hé, maar tis wel een leuke discussie.
Ik denk dat ik mij nu ook wat ga inhouden en 150 ofzo ga rijden. Ik rij 's nachts dus ik denk dat als je niet overdrijft dat ze je dan wel laten bollen.
Het probleem is dat over een afstand van 1200km 30km/u sneller rijden toch wel als snel 1,5uur van u traject afhaalt ... en dat is toch niet niets hé !
Mocht je nu overdag rijden en in verkeer zitten gaat het allemaal zoveel niet uithalen, maar de keren dat ik vorig jaar mijn CC heb moeten afzetten voor verkeer kan ik op 1 hand tellen. Dus 180 op de CC is zo goed als 180 gemiddeld halen over het hele traject
Ik moet nu alleen nog eens die grafiek maken om de efficientie ivm tankbeurten tov de snelheid te berekenen
Ik denk dat ik misschien toe kom met 2 tankstops aan 150 ipv 3 aan 180 Aan de andere kant moet ik toch af en toe eens stoppen om mijn klein mannen eens los te laten en iets te eten ...
Sla je zelf eens rond je oren.
Op vakantie is net het moment om te genieten en heerlijk rustig door de natuur te slenteren ipv het leven van je dierbare in gevaar te brengen.
Gelieve niet te reageren!!!
Op vakantie is net het moment om te genieten en heerlijk rustig door de natuur te slenteren ipv het leven van je dierbare in gevaar te brengen.
Gelieve niet te reageren!!!
Groot gelijk. Gewoon heeeel rustig naar de kust of naar Normandië slenteren. Ik kan het alleen maar aanraden
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Op vakantie is net het moment om te genieten en heerlijk rustig door de natuur te slenteren ipv het leven van je dierbare in gevaar te brengen.
Gelieve niet te reageren!!!
Daarom dat ik liever op vakantie ga in Noord-Italië dan kan ik A eerst wat knallen en DE en daarna wat rondslenteren via alpen passen om zo uiteindelijk Italië binnen te glijden.
s'nachts tegen 180 km/h is alleen goed te praten als je een slecht werkende pijnappelklier hebt.
En je kids, die liggen natuurlijk te slapen, dus daardoor zitten ze niet op de juiste manier in de gordels.
Het is voor je medereizigers te hopen dat je nooit een spontane power nap achter het stuur krijgt.
Ik rij ook wel s'nachts, maar trager als overdag.
In Frankrijk vallen de meeste dodelijke slachtoffers in juli en augustus >> s'nachts. Hoe komt dat?
s'nachts tegen 180 km/h is alleen goed te praten als je een slecht werkende pijnappelklier hebt.
En je kids, die liggen natuurlijk te slapen, dus daardoor zitten ze niet op de juiste manier in de gordels.
Het is voor je medereizigers te hopen dat je nooit een spontane power nap achter het stuur krijgt.
Ik rij ook wel s'nachts, maar trager als overdag.
In Frankrijk vallen de meeste dodelijke slachtoffers in juli en augustus >> s'nachts. Hoe komt dat?
Ik denk dat we op een andere golflengte zitten ... dus ik denk dat deze discussie ons niet verder gaat brengen ...
Comment