Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Importeren van Duitsland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Importeren van Duitsland

Hallo

ik sta op punt een nieuwe auto te kopen in Duitsland maar heb hier nog enkele vragen over.

Na het bevragen bij de douane wisten ze mij te vertellen dat ik het volledige bedrag zal moeten betalen in Duitsland (Incl 19% BTW).
    Hierna moet ik bij de belgische douane nog eens 21% betalen van de aankoopfactuur. Hierna verkrijg ik een papier waar opstaat dat ik in België belasting betaalde waardoor ik die 19% terug kan vorderen.

Ze konden mij echter niet vertellen als dit door de garage moet terugbetaald worden of door het land zelf ?

Heeft iemand hier het antwoord op ? (de garage wist het zelf ook niet)

Bedankt !

Bij een NIEUWE wagen betaal je toch enkel de prijs exclusief BTW, om dan hier via de douane 21% BTW te betalen.

Comment

Inderdaad, bij een nieuwe wagen betaal je enkel BTW in Belgie. Je koopt de wagen in Duitsland dus -19% BTW en hier in Belgie moet je dan 21% BTW betalen

Comment

Ik weet het van vroeger, wanneer je Btw betaalt in duitsland hoef je geen btw te betalen in Belgie. Btw stelsel tussen Eu-landen. Voor zekerheid vraag het aan je verzekeringsmakelaar.
        Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Comment

Bedankt allemaal voor de reactie.

Ik weet niet als jullie recent een nieuwe auto ingevoerd hebben maar de douane zei het volgende.
          => U betaald in Duitsland het volle bedrag incl. BTW (19%). Hierna moet u in Belgie BTW betalen (21%)
          Dan krijg ik een bewijs dat ik BTW in België betaalt heb, en hiermee zou ik dan de 19% die ik in Duitsland betaalde
          kunnen terugkrijgen.

(ze wisten alleen niet als ik het via de belastingen zou terug krijgen of via de garage. Wat ze me wel konden zeggen is dat
          [moest er een Duitser in België een auto kopen] je in België je gewoon BTW terugtrekt.)

Jullie denken dat ik in Duitsland het bedrag min de 19% BTW moet betalen? Dat zou natuurlijk nog beter zijn.

Dan zal ik het nog eens goed daar over moeten hebben met de garage zelf.
          Toch bedankt voor jullie antwoord!

Comment

BTW zal je moeten terugvragen bij de Duitse belastingdienst, hoe dat je dat moet doen vraag je best eens aan 1 van hun ambtenaren. Ik denk dat die mensen de originele factuur nodig hebben + bewijs dat Belgische btw voldaan is. Je zal sowieso wel de btw moeten voorschieten!

Voor bedrijven moet dat online, particulieren weet ik niet direct.

Bel of mail die mensen eens, normaal reageren die wel snel.

Comment

Je zou wel kunnen vragen of de garage een factuur wil opmaken met verlegging van de BTW (dus 0% op factuur met vermelding van het juiste duitse btw wetboek artikel) omdat deze in dit geval betaalbaar is in het land van gebruik. Uiteraard dan alles goed bijhouden! En niet vergeten BTW in België te betalen.

Maar sommige garages zien dat niet zitten.

Comment

Alles hangt af van het feit of het voertuig als nieuw beschouwd wordt of niet.
                Nieuw: 1e inschrijving minder dan 6 maand geleden OF minder dan 6000km op de teller (dat laatste kan je misschien wat mee foefelen want wordt niet nagekeken).
                Niet nieuw: eerste inschrijving meer dan 6 maanden geleden EN meer dan 6000km op de teller, al de rest dus.

Indien nieuw: geen BTW in Duitsland, 21% in België.
                Indien niet nieuw: 19% BTW in Duitsland, niks in België.

Komt het voertuig van buiten de EU: altijd 21%

Alle info vind je hier.

edit: je hebt het over een nieuw voertuig lees ik net dus GEEN BTW in Duitsland.
                Last edited by Schussboelie; 25/07/2012, 12:13.
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karanpower Bekijk Berichten
                  Ik weet het van vroeger, wanneer je Btw betaalt in duitsland hoef je geen btw te betalen in Belgie. Btw stelsel tussen Eu-landen.
                  Dat geldt dus niet voor motorvoertuigen.
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

Oke bedankt allemaal!

Het gaat dus wel degelijk om een Nieuw voertuig. (Demowagen met +- 1000km op de teller)

Ik zal dan dan best eens met de garage bespreken hoe zei het liefs het BTW gebeuren ziet gebeuren.

Comment

Mijn broer heeft vroeger eens verteld dat hij in Oostenrijk bergwandelschoenen gekocht had, hij moest daarvoor de gewone prijs incl. btw betalen, hij heeft dan een attest gekregen en bij het terugkeren aan de Oostenrijkse grens moest hij dat attest afgeven en werd hem de btw terugbetaald, vermits de schoenen voor de export dienden. Weet niet hoe het met wagens zit, die bedragen liggen natuurlijk wat hoger dan op een paar bergwandelschoenen. Als je naar bv. Turkije gaat en men koopt een lederen vest dan krijgt men toch ook een attest dat men bij het verlaten van het land aan de douane moet afgeven ? Normaal zou men daar ook de btw moeten terugkrijgen maar die mannen zitten in combine met die grote lederzaken en de btw word dus aan de fabrikanten teruggestort ipv aan de particulier.

Comment

Da's volgens mij toch al lang geleden want binnen de EU kan je de BTW in ieder geval al niet meer recupereren, of toch zeer moeilijk.
                        Buiten de EU klopt dit wel maar dan mag je de in het buitenland betaalde BTW recupereren in de veronderstelling dat je bij het terug binnenkomen in België dat bij de douane aangeeft en de Belgische BTW betaalt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kr1zz1p Bekijk Berichten
                          Ik zal dan dan best eens met de garage bespreken hoe zei het liefs het BTW gebeuren ziet gebeuren.
                          Die gaan daar normaal geen probleem van maken om een factuur zonder BTW te maken hoor.
                          Zeker dat het voertuig nog niet ingeschreven is geweest, ook niet door de garage?
                          Als het als niet-nieuw beschouwd kan worden bespaar je immers 2%

Comment

Hallo allemaal,

Ben bereid om weldra een nieuwe auto aan te schaffen in Aken.
                            Zijn er toevallig regels van BPM tax?
                            Vandaag bijna alle garagisten mij op angst aan't jagen dat de BPM tax zo hoog is, dat ik beter in eigen land de wagen aankoop?
                            Heb wel net op wikipedia gevonden dat de regels voor 2013 sterk veranderd zijn, dat ze voortaan gebasseerd is op uitstoot.
                            Welke bijkomende taxen komen hiernog bij?
                            buiten de BPM en uiteraard 21% btw in België.

Buiten deze 2 taxen, nog een honderdtal euro aan transitplaten, kom ik toch een mooie 4000 euro!!! goedkoper uit dan een Belgische garage.
                            Kan mij iemand inlichten aub?

Met dank!

Comment

Over welke auto gaat het?
                              Volledig nieuw of daginschrijving?
                              BPM in voor NL, hier is het BIV.

Voor de berekening van verkeersbelasting en BIV kijkt ge best even bij volgende link. Gegevens invullen en ge weet precies wat u kosten zijn.

En natuurlijk willen de dealers dat ge hier een auto koopt. Geef ze eens ongelijk. Die komen niet van hun stock af die hen opgedrongen wordt door de invoerder.

Comment

Het zou gaan om een volledig nieuw Golf GTI. toegegeven was de BIV vergeten, maar dat is niet direct ophoesten dacht ik.
                                Heb de reportage ook gezien, schrijnend..., maar in mijn geval had ik hen niet veel kunnen helpen...aangezien de GTI hier in België praktisch altijd op bestelling is

merci voor de calculator!

edit: Weet er iemand hoeveel de invoerkosten zijn op een nieuwe wagen (0km) ??
                                Last edited by ; 07/04/2013, 16:16.

Comment

Privé aankoop of BTW plichtig vennootschap?
                                  U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Prive, maar heb de vraag ook gesteld aan douane en accijnzen, volgens moet ik hen geen Invoerkosten betalen.
                                    Slechts de 21% btw bij hen
                                    en de Biv op termijn.
                                    Dat zou alles zijn qua aanzienlijke taxen. Indien ernog ander, hoor ik het graag!

Comment

Vergeet niet de 10 cent (of was het 20) die ge bij de douane moeten afdokken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        Vergeet niet de 10 cent (of was het 20) die ge bij de douane moeten afdokken.
                                        Ze zijn vervijfvoudigd, die van Hasselt zei dat ik 1 euro moest betalen wait for it... ... ...

Comment

Working...
                                        X