Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorrijbewijs voor elektrische motorfiets?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Motorrijbewijs voor elektrische motorfiets?

Ik zit met een autorijbewijs dat na 1989 werd afgeleverd. Volgens de pagina hieronder mag je dan met een 125cc rijden, beperkt tot 11 kW:

Maar... Een elektrische moto heeft geen cilinderinhoud. En een moto zoals de zero S heeft een vermogen dat lager ligt dan 11 kW (maar een koppel dat eerder hoog ligt voor een moto).

Hoe zit dat: mag ik er dan mee rijden, ook zonder motorrijbewijs?

EDIT: forget it, ik was te rap. De Zero S heeft een vermogen van 31 PK, dus je moet de facto een motorrijbewijs hebben. Dju
    Last edited by ; 28/07/2012, 23:57.

Om dit topic niet verloren te laten gaan, Je mag elektrisch rijden zoalang het onder de 11kW is ? (rijbewijs na 1989)

Comment

Intressante vraag, zou ik ook wel eens willen weten hoe dat juist zit.

Lijkt me wel dat die 11 kw dan bepalend is, maar hier in België weet je nooit.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Kent er iemand leuk elektrische modellen die onder de 11 kW-norm "kunnen" vallen. Want ik neem aan dat ze kunnen downtunen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
          Ik zit met een autorijbewijs dat na 1989 werd afgeleverd. Volgens de pagina hieronder mag je dan met een 125cc rijden, beperkt tot 11 kW:

Maar... Een elektrische moto heeft geen cilinderinhoud. En een moto zoals de zero S heeft een vermogen dat lager ligt dan 11 kW (maar een koppel dat eerder hoog ligt voor een moto).

Hoe zit dat: mag ik er dan mee rijden, ook zonder motorrijbewijs?

EDIT: forget it, ik was te rap. De Zero S heeft een vermogen van 31 PK, dus je moet de facto een motorrijbewijs hebben. Dju
          Zouden ze deze niet kunnen downtunen ?

Comment

Downtunen? Hoe? Nen andere motor erin hangen?

Downtunen zodat jan met de pet met zijn autorijbewijs die kan kopen en er mee rijden, en daarna terug op vol vermogen laten zetten?

Comment

Working...
            X