Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geldboete omzetten in celstraf?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geldboete omzetten in celstraf?

Hallo,

Ik vraag mij af of het mogelijk is een administratieve boete wegens het overschrijven van de snelheid, negeren rood licht, .. om te laten zetten in celstraf.

Als je een flik in elkaar mag slaan zonder in de cel te komen, denk ik ook niet dat je het zal moeten uitzitten als je je geldboete omzet in enkele dagen celstraf

Is dit mogelijk? Als het mogelijk is rijd ik vanaf volgende week overal volle gas, gewoon zorgen dat ik onder die 6 maanden blijf

Er zullen hier vast en zeker een paar mensen zijn die je hadden kunnen helpen, maar ik ga dat alvast niet doen. Je toontje staat me niet aan.

Vriendelijke groeten tochwel hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
      Er zullen hier vast en zeker een paar mensen zijn die je hadden kunnen helpen, maar ik ga dat alvast niet doen. Je toontje staat me niet aan.

Vriendelijke groeten tochwel hoor.
      Ik had nu toch gedacht dat Jack Sparrow wat meer gewoon zou zijn .

Maar aan de TS, vergeet het maar. Zelfs voor geweldpleging word je hier niet zo snel in het gevang gestoken.

Comment

Ja een strafblad hebben is leuk voor uw toekomstige werkgevers...

Comment

Kzou het u ten eerste al niet aanraden.

Maar dan ga je wel serieus u best mogen doen omdat te halen. En voor een overtreding ga je sowieso onder de 6 maand blijven. Maar je gaat dan ook een geldsom mogen betalen, want dat procesje gaat moeten voorkomen & gerechtskosten zijn natuurlijk niet gratis. Dus beter normaal rijden & niet zo beginnen denken

Comment

Ik ben geen jonge delinquent (of oude) en snelheidsovertredingen van de afgelopen jaren kan je op 1 hand tellen.

Maar puur theoretisch houdt de vraag me wel bezig waarom je in België de kleine rotzak kan uithangen zonder de cel te zien, maar als je door een geniepigaard geflitst wordt je een stuk van je zwaarbelast loon aan vadertje staat moet geven...Een familielid is ook al 'belaagd' door een 'frequente' belager die na het proces gewoon wegwandelde...

Vraag is dus of deze scheefgetrokken 'gerechtigheid' die kleine criminelen bevoordeelt ook door de 'gewone' Belg kan gebruikt worden om onnozele boetes te omzeilen.

Dan is het tenminste even onrechtvaardig voor iedereen

Net zoals iedereen plots geen parkeerboetes meer betaalde omdat wegens privacy de regering de gegevens eigenlijk niet mocht doorgeven aan de privé parkeerwachters. Daar deed ook iedereen vrolijk aan mee. Als iedereen zijn boete omzet in celstraf hebben we een gelijkaardig effect.

Dit blijft België

Comment

Ik was aan het antwoorden op Jack en plots regent het antwoorden...

Gerechtskosten betaal ik niet, dan moeten ze mij maar in de bak steken

Comment

Maar ze gaan ook niet makkelijk een celstraf geven. De staatskas moet gevult worden & de gevangenissen zitten nu al overvol. Dus een celstraf geven ipv een boete is dubbel verlies voor vadertje staat.

Comment

Wat moet je in België tegenwoordig nog doen om in de bak te geraken...

Zelfs als je erin wil geraak je er nog niet in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten

Net zoals iedereen plots geen parkeerboetes meer betaalde omdat wegens privacy de regering de gegevens eigenlijk niet mocht doorgeven aan de privé parkeerwachters. Daar deed ook iedereen vrolijk aan mee. Als iedereen zijn boete omzet in celstraf hebben we een gelijkaardig effect.
                    Niemand betaalde omdat dit een extern bedrijf was (niet de stad zelf) die deze boetes uitdeelde en onrechtmatig aan de gegevens van deze personen kwam wat niet is toegelaten. Dit is niet in elke stad zo...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                      Niemand betaalde omdat dit een extern bedrijf was (niet de stad zelf) die deze boetes uitdeelde en onrechtmatig aan de gegevens van deze personen kwam wat niet is toegelaten. Dit is niet in elke stad zo...
                      zijn er nog veel steden die dit nog zelf doen? Die betaalautomaten zijn steeds meer en meer van die vinci-geldeters geworden

Comment

Als je werk hebt en niet onder bescherming staat van schuldeisers is de kans nihil dat ze de straf omzetten naar een celstraf. Wie geld heeft en/of verdient in België zal betalen. Jammer genoeg hebben flitsboetes een hogere prioriteit dan snotapen die auto's in lichterlaaie zetten. Hoe komt dat, denk eens 2 seconden na met welke overtreding de overheid het meeste geld kan verdienen... .
                        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                          Wat moet je in België tegenwoordig nog doen om in de bak te geraken...

Zelfs als je erin wil geraak je er nog niet in
                          Vorige winter was er hier een zwerver/clochard die een combi liet stoppen en vroeg om hem mee te nemen naar de gevangenis. Daar zou hij kunnen slapen in de warmte en eten krijgen. Politie antwoordde dat dit niet kon omdat hij geen strafbaar feit had gepleegd. Half uur later kregen ze een oproep: huis in lichtelaaie. 2 keer raden wie de brand aanstak... Toen "mocht" hij wel mee.
                          ps: echt gebeurd.
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

Comment

Ik heb ooit ergens (een ander forum) gelezen dat een kerel voor x-aantal duizend euro boetes heeft open staan en die rustig afbetaald aan 5 euro per maand.
                            Hoe zit dat precies?
                            Niet dat'k iets van plan ben maar toch.
                            De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                            1990 Volvo 344
                            1991 Mercedes W124 230CE
                            2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                            1980 Volkswagen Derby CLS
                            1990 Mercedes W124 230CE
                            2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                              Ik heb ooit ergens (een ander forum) gelezen dat een kerel voor x-aantal duizend euro boetes heeft open staan en die rustig afbetaald aan 5 euro per maand.
                              Hoe zit dat precies?
                              Niet dat'k iets van plan ben maar toch.
                              Dat klinkt idd interessant .

Comment

Dat zijn dan gasten die in schuldbemiddeling, budgetbegeleiding en/of loonbeslag zitten bij het OCMW of het CAW. Die hebben vaak zodanig veel af te betalen dat er maandelijks niet veel afkan voor boeten en de staat net als alle andere schuldeisers veel geduld moet hebben.

Op zo'n gevallen moet je echt niet jaloers zijn...
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                  Dat zijn dan gasten die in schuldbemiddeling, budgetbegeleiding en/of loonbeslag zitten bij het OCMW of het CAW. Die hebben vaak zodanig veel af te betalen dat er maandelijks niet veel afkan voor boeten en de staat net als alle andere schuldeisers veel geduld moet hebben.

Op zo'n gevallen moet je echt niet jaloers zijn...
                                  Ben ik ook niet, zijn daden zijn nu niet bepaald om trots op te zijn.
                                  'k Zou ook nog een paar overtredingen 'gratis' mogen maken als ik maandelijks 5 euro betaal hoor.
                                  Ik vroeg me gewoon af hoe dat zit of kan. 't Leek me raar dat je dan constant overtredingen mocht maken met een abonnement van 5 euro.
                                  De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1990 Volvo 344
                                  1991 Mercedes W124 230CE

Verkocht
                                  1990 Mercedes W124 230CE

Comment

@topicopener : nope lukt niet .

Ze hebben liever dat je maandelijks 50€ afbetaald voor een schuld van X aantal keer 1000€ schuld dan dat ze je in het gevang draaien of constant moeten brieven en aanmaningen sturen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                                      Ben ik ook niet, zijn daden zijn nu niet bepaald om trots op te zijn.
                                      'k Zou ook nog een paar overtredingen 'gratis' mogen maken als ik maandelijks 5 euro betaal hoor.
                                      Ik vroeg me gewoon af hoe dat zit of kan. 't Leek me raar dat je dan constant overtredingen mocht maken met een abonnement van 5 euro.

In feite zou dat wel nog iets zijn, een soort vignet op uw achterruit; waaraan een domiciliëring gekoppeld zit ... Een abonnement om 160 te rijden.

Ik denk dat het gat in de staatskas opgevuld is in enkele dagen
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                        In feite zou dat wel nog iets zijn, een soort vignet op uw achterruit; waaraan een domiciliëring gekoppeld zit ... Een abonnement om 160 te rijden.

Ik denk dat het gat in de staatskas opgevuld is in enkele dagen
                                        Eigenlijk een abonnement op boetes dus?

1990 Volvo 344
                                        1991 Mercedes W124 230CE

Verkocht
                                        1990 Mercedes W124 230CE

Comment

Working...
                                        X