Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MVM wil rechten Vlaamse motorrijders verdedigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• MVM wil rechten Vlaamse motorrijders verdedigen

+ http://www.youtube.com/watch?v=FK-j1VCAwzM" title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
    http://www.youtube.com/watch?v=FK-j1VCAwzM"> http://www.youtube.com/watch?v=FK-j1VCAwzM" /> ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Allé, nog maar een belangenvereniging. Mij lijkt het toch veel beter als motorrijders als 1 vereniging naar buiten stappen. Ge hebt ook nog MAG die zelfs op europees niveau "meespelen".

Comment

De MAG is net het probleem.
      Dat is geen vereniging, dat is één despotisch iemand.

Ik weet echter niet of het MVM de oplossing is.
      In dat filmpje hebben ze het over "afslachtige" politici.
      Veel geblaat over slechte wegen en zo, dat wel.

Ik voel me als motorrijder niet echt aangesproken.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

En dit terwijl Belgie het paradijs op aarde is voor de motorrijder, het allerbeste wegennet zonder ook maar 1 putje, nergens drukte, geen flitspalen, geen agressieve opgefokte autobestuurders, en het laagste aantal procent ongevallen in Europa( of was het nu omgekeerd).
        Waar die Belgskes nu toch over klagen

Comment

Duizenden motards protesteren tegen technische keuring :

Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.

Comment

Ik snap niet wat daar tegen te protesteren valt..

heb een stuk hiervan op het nieuws gezien:
            - ene zei dat ze dat niet nodig hebben want elke motorrijder weet dat ze met goede banden moeten rijden..
            - en den andere kwam trots vertellen dat alles op zen moto illegaal was.

goed jongens
            BMW X5 45e

Comment

Eéntje vertelde wel een waarheid als een koe, wanneer gebeurt er hier in België nog eens iets wat niet verplicht is of niet verboden... vind ik leuk.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

- ene zei dat ze dat niet nodig hebben want elke motorrijder weet dat ze met goede banden moeten rijden..

goed jongens
                Enerzijds zou het moeten want als de auto's een keuring moeten doorstaan zou dat voor de motoren ook moeten, anderzijds is het geldklopperij. Bij een auto kunnen de eigenaars al wat nonchalanter zijn maar rijden met een motor waar er misschien iets aan kan schelen ga je toch nooit in je hoofd halen.
                Als ze een keuring invoeren zouden ze misschien beter iets in de trend van de oltimerkeuring moeten voorzien, een controle waarbij enkel een paar hoofdpunten aan de tand worden gevoeld. Remmen, banden en lichten ofzo.

Geluid zou er dan vermoedelijk ook wel onder vallen want zaterdag stonden ze voor ons werk op de Wetstraat en het geluid dat uit sommige van die machines kwam, niet te doen.
                Maar dat wordt dan weer snel opgelost door ff de uitlaat te veranderen.
                Database error.
                The database has encountered a problem.

Comment

Snap het probleem niet echt hoor,lijkt me vrij logish dat ook zij op keuring moetten.
                  In nederland moetten zelfs scooters op controle ? haha.
                  Enfin een motto rijd ook op onze wegen,moet ook voldoen aan veiligheidsvoorschriften en emmisie normen,
                  dus waarom zouden ze dat niet mogen controleren ?.
                  Ik vindt wel dat de keuring,evt goedkoper zou mogen dan wagens,omdat motors toch kleinder zijn en minder omslachtig in sommige gevallen.
                  En neen ik heb geen motor,maar zoek me op termijn wel 1 aan te kopen (ben al een tijd aan het uitkijken trouwens)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

goed jongens
                    De vraag is of die illegale dingen ook dingen zijn die in de praktijk als gevaarlijk omschreven kunnen worden.

Bestaan er trouwens cijfers over oorzaken van ongevallen bij moto's? En als die bestaan, hoeveel procent van de ongevallen zou te wijten zijn aan de slechte staat van de moto? Ik denk dat bijvoorbeeld slechte wegen veel meer motorongevallen veroorzaken dan de staat van de moto. Persoonlijk zie ik eigenlijk héél zelden wrakken van moto's rondrijden. Moto's zijn dikwijls louter plezier objecten voor hun eigenaars, en worden daardoor veel meer gekoesterd en ook enkel gebruikt bij dikwijls ideale omstandigheden (mooi weer, overdag,...). Bij een auto ligt dat net iets anders. En daar zit het grote verschil.

Als die motokeuring er komt, dan zal de verkoop (die nu al aan het slabakken is) van de moto's er zeker niet op vooruit gaan, die van de accessoires al helemaal niet.

Comment

wat ga je dan controleren op een moto?

verschil van de lichten vooraan? er is er maar 1 en de hoogte is vooral afhankelijk van het gewicht van de persoon die erop zit en hoe snel je optrek.
                      verschil in remmen links en rechts? is er ook niet (verschil voor en achteraan kan je niet controleren). verschil in wegcontact links VS rechts? is er ook niet.
                      bij een auto wordt ook het verschil links en rechts bekeken, idem voor de veren. zelf al is u ophanging en remkracht slecht, zolang ze beide gelijk zijn wordt je gekeurd.

het enige dat ze bij ne moto kunnen controleren is: staat van de banden, papieren en werkt de verlichting.
                      wa gaan ze in belgie doen: aaaaah, geen CE keuring van die pinkerskes, geen CE keuring van u led achterlicht, geen CE keuring van uwe chroom poot, geen CE keuring van u chroom spiegelkes, uwe streetfighter polyester kopkuipke met glas is niet conform gelijkvormigheid, uitlaat nie origineel...

ALLEMAAL onzin om mensen te kloten hetgeen NIKS met de veiligheid te maken heeft. de dag da ze da invoeren, ga ik het keuringstation bekijken waar zo een 18jaar manneke begint tegen de blue angels van: 'hedde gij een attest van uw stuur en diene lange voorvork? dan krijgt gij verbod tot verkeer'.

en zo is er weer een keuringstation minder. een soort carpass bij verkoop van een moto is misschien wel handig. dan heb je toch al een idee waar eventuele gebreken zijn. want iemand die nieuw een moto koopt, weet toch niet naar wat te kijken
                      Last edited by ; 25/09/2012, 10:45.

Comment

als het positief is mag het ook worden gezegd

het valt me op dat er in sneltreinvaart aanpassingen in bochten aan vangrails gebeuren voor de motards...eindelijk kan je zeggen, maar het is een ingreep voor een beperkt aantal gebruikers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten

verschil van de lichten vooraan? er is er maar 1 en de hoogte is vooral afhankelijk van het gewicht van de persoon die erop zit en hoe snel je optrek.
                          verschil in remmen links en rechts? is er ook niet (verschil voor en achteraan kan je niet controleren). verschil in wegcontact links VS rechts? is er ook niet.
                          bij een auto wordt ook het verschil links en rechts bekeken, idem voor de veren. zelf al is u ophanging en remkracht slecht, zolang ze beide gelijk zijn wordt je gekeurd.

het enige dat ze bij ne moto kunnen controleren is: staat van de banden, papieren en werkt de verlichting.
                          wa gaan ze in belgie doen: aaaaah, geen CE keuring van die pinkerskes, geen CE keuring van u led achterlicht, geen CE keuring van uwe chroom poot, geen CE keuring van u chroom spiegelkes, uwe streetfighter polyester kopkuipke met glas is niet conform gelijkvormigheid, uitlaat nie origineel...

ALLEMAAL onzin om mensen te kloten hetgeen NIKS met de veiligheid te maken heeft. de dag da ze da invoeren, ga ik het keuringstation bekijken waar zo een 18jaar manneke begint tegen de blue angels van: 'hedde gij een attest van uw stuur en diene lange voorvork? dan krijgt gij verbod tot verkeer'.

en zo is er weer een keuringstation minder. een soort carpass bij verkoop van een moto is misschien wel handig. dan heb je toch al een idee waar eventuele gebreken zijn. want iemand die nieuw een moto koopt, weet toch niet naar wat te kijken
                          In NL is er zelf controle op scooters van 50 cc,dus motoren controleren is niet zo absurt hoor,
                          ook daar kunnen dingen aan zijn die mensen niet meteen opmerken.
                          En blue angels of niet wat maakt dat uit,dat een 18 jarig manneke iemand terrecht wijst.
                          Er rijden ook hevige mannen rond me ne auto of een vrachtwagen waar iets aan kan mankeren en ook daar moet dat manneke datgene opmerken.
                          Dus of die blue angel nu op controle komt met zijn motor of wagen,of camion zal niet veel uitmaken denk ik.
                          Maar zoals ik zij,zo een keuring OK maar wel goedkoper,hebben ze ook niet zoveel werk aan en niet zoveel ruimte voor nodig.
                          Er zijn heus ook mensen die met een motor rijden,die er niets van kennen,en die bepaalde gevaren niet kunnen herkennen.
                          Zo heb je die bij de auto ook, dus zo absurd is dat nu ook weer niet *denk* ik.
                          Maar dat is mijn persoonlijke mening .
                          Last edited by ; 25/09/2012, 23:22.

Comment

Als de keuring van moto's gelijkstellen met die van auto's wel. Ik hoop voor de motaars dat dit niet het geval is.

Al kan een geluidsmeting en een CO-meting wel. Al de rest : zever, het is niet dat die spiegels er gaan afvallen

Comment

Gisteren ging het nog over de keuring met mijn Poolse collega's, die begrepen niet dat er hier aanhangwagens en motoren op de baan kwamen die nooit naar de keuring moeten. In Polen moet alles wat op de weg komt naar de keuring, lijkt mij ook niet meer dan logisch.

Ik vind het feit dat de meeste motoren perfect onderhouden zijn geen punt, want dat is ook zo met de meeste auto's en die moeten ook gaan. De aftermarket problematiek is een discussiepunt en zeker iets waar een herziening van de regels mogelijk moet zijn, maar dat is net zo voor wagens. En dat is zeker al geen punt om motoren dan gewoon maar niet te gaan keuren. Ik zie trouwens heel wat motoren met onleesbare nummerborden, miniscule lichtjes en zonder achteruitkijkspiegels. Dat kan allemaal leuk zijn en mooi ogen maar het is niet altijd even veilig.

Uiteraard zal de keuring beperkt zijn, maar buiten het technische is er ook de administratieve kant die belangrijk is en waar de keuring zeker een meerwaarde kan zijn.

Er komen bovendien meer en meer quads, tractoren en lichte motoren op de baan van bedenkelijke kwaliteit, veelal import uit het oosten. Met die dingen zijn wel degelijk vaak technische problemen waar de kopers zich vaak niet van bewust zijn.

Mijn vader kocht onlangs een landbouwtractor, op die dingen geldt een eenmalige keuring bij aankoop, daarna niks meer zolang hij niet van eigenaar verandert. Hij brengt die binnen voor een onderhoud en krijgt een dag later telefoon dat hij geluk heeft dat hij nog leeft omdat 1 van de wielen er gewoon af te nemen was, een las was op een paar milimeter na volledig gelost. Zo een tractor weegt op zichzelf enkele duizenden kilo's en mag dan ook nog is meer dan 10 ton trekken, dat is gewoon een enorm gevaar dat nooit is opgemerkt en bij een technische keuring direct naar boven gekomen zou zijn.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

In mijn ogen niet meer dan normaal dat moto's een jaarlijkse keuring moeten krijgen. Eigenlijk alles wat op de openbare weg mag zou jaarlijks een deftige keuring moeten krijgen. Wagen, moto, aanhangwagen (ook < 500kg), oldtimer, vrachtwagen, zelfs een fiets zouden ze van mij jaarlijks mogen controleren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                                  In mijn ogen niet meer dan normaal dat moto's een jaarlijkse keuring moeten krijgen. Eigenlijk alles wat op de openbare weg mag zou jaarlijks een deftige keuring moeten krijgen. Wagen, moto, aanhangwagen (ook < 500kg), oldtimer, vrachtwagen, zelfs een fiets zouden ze van mij jaarlijks mogen controleren.
                                  Je bent de schoenen van de voetgangers nog vergeten te vermelden... .

Comment

van mij mag er gerust een keuring komen op alles wat op de baan rijd. vooral bij verkoop van bepaalde voertuigen vind ik dit kunnen (die carpass die alles in detail beschrijft van defecten is hier wel positief).

maar belgie kennende gaan de motorrijders jaarlijks in kosten gejaagd worden voor te keuring (keuring tegenwoordig is al rap 60€). velen verzekering hun moto enkel voor de zomer en stallen die in de winter. je zal maar net in de winter moeten gekeurd worden. ook gaat het een hele geldklopperij worden van attestjes voor spiegels, lampen, chroom dingen.....

een beperkte keuring van: bandenstaat, CO, aanwezigheid en werking van lichten en reflecteren... daar heb ik geen probleem mee.
                                    en ook mag die keuringsmarkt een beetje vrijer komen hé. nu MOET je wel naar GOCA gaan of de waalse tegenhangen. in NL ga je naar een garage voor de apk. als die garage voor onzin afkeurt, zijn ze een klant kwijt.
                                    hier in belgie weten ze toch dat ge terug moet.

mijn dodge is afgekeurd voor het dodge logo die op de motorkap staat. gewoon onzin. bijgevolg, auto staat niet gekeurd op de oprit en rijd niet meer. wel nog nr platen op. na de winter keur ik die wel, als ik hem weer nodig heb

Comment

maar belgie kennende gaan de motorrijders jaarlijks in kosten gejaagd worden voor te keuring (keuring tegenwoordig is al rap 60€). velen verzekering hun moto enkel voor de zomer en stallen die in de winter. je zal maar net in de winter moeten gekeurd worden.
                                      Zoveel zijn dat er al niet meer hoor. En dan laat je hem de eerste keer toch keuren in de zomer? Veel zal in dat geval afhangen van de eerste inschrijving allicht.
                                      In ieder geval, dat is toch geen argument om géén keuring in te voeren he, geef toe.

ook gaat het een hele geldklopperij worden van attestjes voor spiegels, lampen, chroom dingen.....
                                      Kosten die attesten nu zoveel geld op een auto?
                                      De meeste fabrikanten leveren die toch gewoon mee zoals bij CE-gekeurde uitlaten?

een beperkte keuring van: bandenstaat, CO, aanwezigheid en werking van lichten en reflecteren... daar heb ik geen probleem mee.
                                      Van mij mogen ze best wat meer keuren.
                                      Richtingaanwijzers (van mij mag iedereen andere steken maar die klein prullen die je niet ziet die mogen er toch wel uit), spiegels en niet te vergeten remmen verdienen ook wel wat aandacht.

in NL ga je naar een garage voor de apk. als die garage voor onzin afkeurt, zijn ze een klant kwijt.
                                      En dat is beter?
                                      Dan kan je evengoed geen keuring organiseren als de keurder van jou afhankelijk is en je er toch altijd door laat.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Ik hoop dat ze de keuring pas invoeren op de huidige motoren en alles van voor 2000 met rust laten. Anders heb ik wel een probleem...
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                        X