Het probleem met de keuring op motorfietsen is dat het niets oplost: nog geen half procent van de ongevallen waar motorrijders in betrokken zijn, is te wijten aan technische defecten. En om illegale dingen te controleren, verwijs ik naar de hoop automobilisten die met stalen velgen en originele veren naar de keuring trekken, en na de keuring alles terug ommonteren. De HD-rijder met brulpijp ga je dus ook niet pakken.
Wat je wel gaat doen, is een hele hoop mensen hun tijd verspelen voor een probleem dat niet bestaat (zie vorige alinea), en daarbij ook nog eens hun motorfiets aan een idioot van de keuring toevertrouwen. Ze rijden op die 60 meter nu al auto's kapot, en die dingen staan stabiel op vier wielen!
Er is een tussenoplossing waar ik wel voor te vinden ben: keuring zoals in Nederland. In Nederland moeten auto's regelmatig op APK, maar dat gebeurt niet in een apart keuringscentrum, maar dat gebeurt gewoon bij je garagist. Vaak is die keuring grondiger dan wat je in België ziet gebeuren, en bijgevolg betekent het dat je niet nog eens tijd moet vrijmaken voor de keuring, want doorgaans komt je voertuig wel eens een keer per jaar bij een garagist terecht. Ja, mensen zoals Tjeu moeten dan nog altijd langs een garagist passeren ipv het thuis zelf te doen, maar hij kan natuurlijk ook de nodige certificaten behalen om zelf keurmeester te zijn .
Wat je wel gaat doen, is een hele hoop mensen hun tijd verspelen voor een probleem dat niet bestaat (zie vorige alinea), en daarbij ook nog eens hun motorfiets aan een idioot van de keuring toevertrouwen. Ze rijden op die 60 meter nu al auto's kapot, en die dingen staan stabiel op vier wielen!
Er is een tussenoplossing waar ik wel voor te vinden ben: keuring zoals in Nederland. In Nederland moeten auto's regelmatig op APK, maar dat gebeurt niet in een apart keuringscentrum, maar dat gebeurt gewoon bij je garagist. Vaak is die keuring grondiger dan wat je in België ziet gebeuren, en bijgevolg betekent het dat je niet nog eens tijd moet vrijmaken voor de keuring, want doorgaans komt je voertuig wel eens een keer per jaar bij een garagist terecht. Ja, mensen zoals Tjeu moeten dan nog altijd langs een garagist passeren ipv het thuis zelf te doen, maar hij kan natuurlijk ook de nodige certificaten behalen om zelf keurmeester te zijn .
Comment