Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MVM wil rechten Vlaamse motorrijders verdedigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Het probleem met de keuring op motorfietsen is dat het niets oplost: nog geen half procent van de ongevallen waar motorrijders in betrokken zijn, is te wijten aan technische defecten. En om illegale dingen te controleren, verwijs ik naar de hoop automobilisten die met stalen velgen en originele veren naar de keuring trekken, en na de keuring alles terug ommonteren. De HD-rijder met brulpijp ga je dus ook niet pakken.

    Wat je wel gaat doen, is een hele hoop mensen hun tijd verspelen voor een probleem dat niet bestaat (zie vorige alinea), en daarbij ook nog eens hun motorfiets aan een idioot van de keuring toevertrouwen. Ze rijden op die 60 meter nu al auto's kapot, en die dingen staan stabiel op vier wielen!

    Er is een tussenoplossing waar ik wel voor te vinden ben: keuring zoals in Nederland. In Nederland moeten auto's regelmatig op APK, maar dat gebeurt niet in een apart keuringscentrum, maar dat gebeurt gewoon bij je garagist. Vaak is die keuring grondiger dan wat je in België ziet gebeuren, en bijgevolg betekent het dat je niet nog eens tijd moet vrijmaken voor de keuring, want doorgaans komt je voertuig wel eens een keer per jaar bij een garagist terecht. Ja, mensen zoals Tjeu moeten dan nog altijd langs een garagist passeren ipv het thuis zelf te doen, maar hij kan natuurlijk ook de nodige certificaten behalen om zelf keurmeester te zijn .

    Comment


    • #22
      ik ben ook voorstander van zo een systeem zoals apk. dan heb je tenminste concurrentie onder de keuringstations.
      nu moet je wel teruggaan en vinden ze zelf al wetten uit om af te kunnen keuren (heb zo in een keuringstation gestaan met een oldtimer waarbij de papieren verloren waren en documenten 'verlies van boorddocumenten' van de politie bijhad. hoofdbureau aan telefoon zegt dat mijn auto zo kan gekeurd worden en dat ik de stationchef moet opzoeken. die zegt: 'mijn keuringsstation, ik ben baas en ik keur uw auto zo niet'

      Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
      Kosten die attesten nu zoveel geld op een auto?
      De meeste fabrikanten leveren die toch gewoon mee zoals bij CE-gekeurde uitlaten?

      En dat is beter?
      Dan kan je evengoed geen keuring organiseren als de keurder van jou afhankelijk is en je er toch altijd door laat.
      ja, misschien wel voor je nieuwe moto, maar krijg eens attesten vast van een 20jaar oude moto. Afkeuren op niet zichtbare pinkers enzo (zoals die led pinkerlichtjes), dat is idd een punt. maar hier kan de politie u ook al voor stoppen.

      die keurders krijgen ook wel steekproeven hoor, en als die teveel doorlaten verliezen ze hun licentie en mogen ze geen apk meer doen.
      bijgevolg ook een hoop klanten die ze verliezen, want naar 1garage gaan voor onderhoud en naar een andere voor keuring is ook onzin.
      bij een apk in NL vervangt de garage dan ook direct het betreffende deel (bv ophangingsrubber versleten, garagist vervangt en keurt de auto apk goed).

      ik krijg al 5jaar opmerkingen van speling op de wiellagers van mijn dodge. ik laat ze na een jaar vervangen (week voor de keuring natuurlijk) en ga naar keuring. krijg opmerking van speling op de wiellagers. t waren nieuwe verdikke. maar die keurders weten niet hoeveel speling je auto mag hebben. de garagist WEL.
      hoe doe ik da nu. ik maak de bout los van de wiellagers, spuit er vet in, steek een NIEUWE rondel en trek de wiellagers goed aan (zijn geen conische, dus aantrekken helpt niet). dan nieuwe borgpen erop en naar de keuring.
      ze zeggen natuurlijk dat er speling zit. ik zeg dat ik net naar de garage ging en dat ze daar alles gechecked hebben en het normaal is. keurder ziet natuurlijk die nieuwe glanzende rondel en borgpen en wordt gekeurd.
      ik wil niet met de moto naar dergelijke keuringsstations waar ge afgekeurd wordt voor onzin, en een kenner (lees: die mannen die weten hoe ze moeten foefelen) erdoor geraakt.

      ben dit jaar afgekeurd voor een ramslogo op de motorkap wegens... 'kan bijkomende letsels toebrengen bij een aanrijden met voetgangers'. t is een 2.5ton zwaar ex-militair voertuig met elke 10cm uitstekende delen. maar een chroom logo die er van fabriek opstaat op de burgerversie. HOOOOO da mag nie

      Comment


      • #23
        Ik zal het nog maar eens zeggen, maar die APK-keuring is NIET strenger. Mijn auto is erdoor met als opmerking dat er een gat zat in de uitlaat. In België keuren ze hem net niet af, maar de waslijst aan opmerkingen was net iets groter (en ondertussen is alles aangepakt, want was ook mijn Todo-lijstje alvorens naar de keuring te gaan).

        De hoeveelheid wrakken die ik van Nederlanders al op de brug heb zien staan, om van achterover te vallen. Zo mag 1/3 van het dragende gedeelde rot zijn. Veilig! Ook zou de handrem op beide wielen moeten werken. uhu, dat je de auto nog kan vooruit duwen met de handrem erop is goed, zolang hij maar op beide tegelijk "werkt".
        Wel afkeur krijgen voor lichten die niet goed zijn en van die kleine prul. Want in tegenstellen tot bij ons, mag je tijdens de APK wel aan de auto werken. Garage verdient goed : APK-keuring, afstellen lichten, nog een kleine prul, ... Dat is dan 80 euro aub (voor 1/2u werk).
        En is de keuring te streng : geen probleem, de garage om de hoek is minder streng.

        Jaja ze krijgen RDW-keuring : dit heeft mijn roestketel ook gehad en die hadden de opmerking van gaatje in de uitlaat erbij geschreven. (Achterremmen die nul remvermogen hadden, roestige remleidingen, doffe voorlichtspiegels, CO van bijna 10%, ... allemaal niet gezien in Nederland).

        Comment


        • #24
          Ik ben met erger door de keuring in BE geraakt hoor .

          Comment


          • #25
            Het feit dat dit topic over de MVM eigenlijk gewoon over de keuring gaat zegt toch al genoeg, niet?
            Van een belangenvereniging verwacht ik wel wat meer inhoud dan geleuter en gebleit over iets dat niet tegen te houden valt terwijl er tig van andere prioriteiten te bedenken zijn.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

            Comment

            Working...
            X