Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Okkazie importern uit Duitsland en wachten met inschrijven tot 2013 (lagere BIV)?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Okkazie importern uit Duitsland en wachten met inschrijven tot 2013 (lagere BIV)?

Hallo,

Ik heb zin om een Audi TT 3.2 uit 2005 te importeren om als zomerwagen te dienen, maar 1750 euro BIV vind ik te veel. Ik zit dus 'vast'.
    Ik zou die kunnen laten staan tot volgend jaar eind maart, dan betaal ik maar 1000 euro en kan ik er ondertussen wat aan 'prutsen'.
    Probleem: ik heb dit vroeger eens gedaan (wagen terug verkocht zonder in te schrijven) en dan wil de belastingen BIV heffen zelfs als je hem niet inschrijft! Ik heb toen moeten bewijzen dat de wagen te koop stond want ik had het aanslagbiljet van 3500 euro al in de bus gekregen.
    Het zou sowieso niet fair zijn om BIV (letterlijk: belasting op de inverkeerstelling) te betalen op een wagen die ik niet inschrijf, dus zoek ik een uitweg/omweg. Misschien een tweede factuur vragen met datum volgend jaar en tot dan wachten met invoeren? De verkoper moet nog wel mee willen dan.

Iemand een ander idee?

Amai, zo'n vragen durven stellen op een open forum en dat met een jonge dynamische zichzelf nog moeten bewijzende staatssecretaris voor fraudebestrijding juist aangesteld zijnde ......

Comment

Wacht gewoon tot volgend jaar eind maart en kijk dan voor zo'n TT. Ze worden er enkel maar goedkoper op. Ik zou zeker niet zo prutsen om €750 BIV te besparen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Wacht gewoon tot volgend jaar eind maart en kijk dan voor zo'n TT. Ze worden er enkel maar goedkoper op. Ik zou zeker niet zo prutsen om €750 BIV te besparen.
        Tja lijkt me idd. voor de hand liggend. Ik heb nu wel een concreet exemplaar erg naar m'n zin op het oog (weinig km, mooie kleur en velgen) en dan heb je zin om te kopen, maar het zal inderdaad de laatste TT niet zijn.

Comment

gewoon kopen en wachten met inschrijven en keuring

mensen die oldtimer in buitenland kopen doen er soms een paar jaar over voor ze inschrijven, en niet om kosten te besparen

Comment

Of simpelweg wachten tot dan om te kopen? Het is niet dat er geen keus is op dat gebied.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk Berichten
              Tja lijkt me idd. voor de hand liggend. Ik heb nu wel een concreet exemplaar erg naar m'n zin op het oog (weinig km, mooie kleur en velgen) en dan heb je zin om te kopen, maar het zal inderdaad de laatste TT niet zijn.
              Probleem opgelost: de wagen die ik op het oog had is vandaag verkocht. Ik denk niet dat wat ik zoek goedkoper aan het worden is, maar stijgen zullen ze ook nog niet doen. Wat ik wil is een MK1 TT V6 3.2, goed uitgerust, in een (voor mij) mooie kleurcombinatie en nu komt het moeilijke stuk: max. 50000 km (liever duidelijk minder), ongevalvrij, max. 2 eigenaars, uiterst verzorgde staat.
              De gemiddelde TT (met 150000 km) wordt idd. goedkoper, maar de beste beginnen op een gegeven moment terug te stijgen.
              Last edited by ; 19/08/2012, 21:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                gewoon kopen en wachten met inschrijven en keuring

mensen die oldtimer in buitenland kopen doen er soms een paar jaar over voor ze inschrijven, en niet om kosten te besparen
                je moet dan ook wachten met invoeren, want zodra je invoert krijg je de wegenbelasting + BIV factuur enkele maanden later in de bus van de douane, ingeschreven of niet.

Comment

je moet dan ook wachten met invoeren, want zodra je invoert krijg je de wegenbelasting + BIV factuur enkele maanden later in de bus van de douane, ingeschreven of niet.
                  hoe lang kan je wachten met "invoeren" als de oldtimer in je garage "geland" is?

Comment

Doet er toch niet toe dacht ik ? Je mag toch perfect een auto uitgeschreven in je garage laten staan.

Comment

Ik heb toen moeten bewijzen dat de wagen te koop stond want ik had het aanslagbiljet van 3500 euro al in de bus gekregen.
                      Is dat toen gelukt?
                      Dan zie ik geen reden om niet opnieuw de factuur van de BIV te contesteren totdat je het voertuig werkelijk wil inschrijven.
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Gewoon een auto gaan halen in DE en NIET bij de douane langs gaan. Dan kunt ge de wagen jaren laten staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                          Is dat toen gelukt?
                          Dan zie ik geen reden om niet opnieuw de factuur van de BIV te contesteren totdat je het voertuig werkelijk wil inschrijven.
                          Is toen gelukt maar de wagen (posche boxster S) stond ook effectief te koop, ik kon dat bewijzen aan de hand van de internetadvertenties + uiteindelijk de verkoopsovereenkomst!

Als je zoals David 67 stelt niet invoert is daar geen probleem, maar dat heb ik eens gedaan met een 280SL die ik uit de states had gekocht en pas na een jaar ingevoerd => die van de douane kon er niet mee lachen maar geen boete gekregen.

Comment

Dan zou ik gewoon invoeren en de inschrijving contesteren/annuleren/niet betalen.
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Working...
                            X