Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichte vracht breaks en VAA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lichte vracht breaks en VAA

Ik ben sinds kort - eerder dan gepland - op zoek naar een nieuwe wagen als vervanger voor mijn E39 touring. Nu had ik me voorgenomen mij wat te verdiepen in het lichte-vracht-verhaal.

Dit is (was) het idee:
    ik koop een BMW 545i of 535d (al dan niet in Duitsland) en bouw die om naar lichte vracht. Vervolgens volgt de normale procedure met een homologatie als alleenstaand geval.

Nu is mijn vraag: kan zoiets nog, voor een inschrijving als bedrijfswagen? Of enkel voor particulieren?
    Ik meen onlangs gehoord te hebben dat omgebouwde personenwagens (maw. geen vito, vivaro,... oftewel bus) niet meer van de voordelen van de lichte vracht zouden kunnen genieten? Deze zouden niet gezien worden als een 'echte' lichte vracht wagen en dus gewoon belast worden als personenwagens (op CO2 dus)...

Daar had ik dus graag eens een antwoord op gekregen.

Voorlopig kan het nog wel, op voorwaarde dat je heel de ombouw in orde krijgt, waar ik durf aan te twijfelen...
    Maar er gaan al langer geruchten de ronde dat ze heel het lichte vracht verhaal grondig willen aanpassen.
    Vooral de omgebouwde personenwagens zijn een doorn in het oog, ook is er sprake dat LV enkel nog zou kunnen voor mensen met een ondernemingsnummer en aantoonbaar beroepsgebruik..

Er zijn gewoon teveel mensen die hun heil gezocht hebben in LV en dat hebben ze bij de overheid ook door...
    Dus de wetgeving zal heel waarschijnlijk aangepast worden, er moet geld in het laatje komen eh...

Comment

Zover ik weet gaat dat niet met BMW, wel met Ford, Volvo V70\XC70 Opel Astra, alle VW modellen.

Na de ombouw moet de fabrikant een gelijkvormigheidsattest afleveren voor de wagen als LV. Niet alle merken doen dat. Meestal geen probleem bij wagens die nieuw als LV te bestellen zijn, dan zijn de nodige papieren sowieso bij de importeur beschikbaar. Ik was zo ook een V70 T5 aan het zoeken, maar door gezinsuitbreiding moest er toch een achterbank zijn en is het afgesprongen.
      Ook andere leukerds zoals subaru WRX kunnen (heb ik al gezien).
      Ik vrees wel dat dit bijna aan zijn einde zal komen in Belgie :-(
      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

Comment

Ja, ik heb dat eens gezien zo'n Subaru WRX, dat was van nen electricien, gewoon achterste zetels eruit en een houten plancher ingemonteerd om zijn gerief op te leggen met nen opstaande rand tegen de voorste zetels zodat zijn boormachines enz.. bij het remmen niet tussen zijn pedaals vlogen. Daarbij was de wrx nog niet rap genoeg want hij had hem nog extra laten chippen op de koop toe. Was wel een graaf machien, of course nen blauwe met die gouden velgen van Subaru.

Comment

Wij hebben net 1 maand terug een 335i omgevormd naar lichte vracht met HotHatchCenter als bedrijfswagen voor een klant van ons. Dus naast alle mensen die erop los gokken kan ik als eerste zeggen: JA, het kan nog, maar als ik van u was, zou ik geen jaar meer twijfelen...

Wat meer info: http://www.hothatchcenter.be/lichte_...te_vracht.html

Contacteer ons gerust via info@hothatchcenter.be voor een offerte. Eind deze week leveren we een Megane RS af in lichte vracht en normaal gezien starten we binnenkort aan een nagelnieuwe BMW 5 reeks om te bouwen.
          Last edited by Streamline; 19/09/2012, 09:07.
          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

toen ik de laatste keer bij Wax-it binnen wipte, stond er net een (R)S6 in lichte vracht-uitvoering. Stond trouwens te koop, want werd vervangen door een Q7 V12 TDI, ook in LV...
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
              Wij hebben net 1 maand terug een 335i omgevormd naar lichte vracht met HotHatchCenter als bedrijfswagen voor een klant van ons. Dus naast alle mensen die erop los gokken kan ik als eerste zeggen: JA, het kan nog, maar als ik van u was, zou ik geen jaar meer twijfelen...

Wat meer info: http://www.hothatchcenter.be/lichte_...te_vracht.html

Contacteer ons gerust via info@hothatchcenter.be voor een offerte. Eind deze week leveren we een Megane RS af in lichte vracht en normaal gezien starten we binnenkort aan een nagelnieuwe BMW 5 reeks om te bouwen.
              Ik vraag me af waarom men hierop ook niet reageert met: "bedankt voor je spam" (Dixit JeVee)?? Of doet men dat alleen bij nieuwkomers en doet de tekst niet terzake ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                Ik vraag me af waarom men hierop ook niet reageert met: "bedankt voor je spam" (Dixit JeVee)?? Of doet men dat alleen bij nieuwkomers en doet de tekst niet terzake ??
                Omdat mijn post een passend antwoord is op de gestelde vraag en mijn autogerelateerde posts 99% van mijn posts uitmaken mss?
                sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Working...
                X