ik wou vandaag mijn zafira gaan inschrijven bij de verzekering via de site en ze krijgen telkens een foutmelding dat het een 'geannuleerd voertuig' is en niet ingeschreven kan worden...morgen gaan ze naar den DIV bellen..
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BIV + jaarlijkse wegenbelasting wat een klucht
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichtenik wou vandaag mijn zafira gaan inschrijven bij de verzekering via de site en ze krijgen telkens een foutmelding dat het een 'geannuleerd voertuig' is en niet ingeschreven kan worden...morgen gaan ze naar den DIV bellen..
'het verhaal' gaat als volgt; mijn auto is bij een dealer in Gent afgeleverd, een garage uit Brussel heeft hem voor een klant laten overkomen op 26/07 maar toen ik hem ging halen in Brussel zei de verkoper dat de 'oorspronkelijke koper' een 7-zitter wilde...
dus waarschijnlijk heeft die garage in Brussel de wagen ingeschreven voor die klant maar vergeten te annuleren omdat de klant eigenlijk 7 plaatsen wou...
het is ook mogelijk dat die 'oorspronkelijke koper' nu rondrijdt met een andere Zafira op de papieren van mijn Zafira...maar dat zal de volgende dagen wel duidelijk worden hopelijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenHeeft een Zafira niet altijd 7 plaatsen ? 5 normale en 2 extra, uit te klappen, achteraan ?? (Ik vraag het maar want dat als reden opgeven om een andere wagen te bestellen vind ik maar raar).
Comment
-
Over BIV enkele uren geleden nog een prachtverhaal gehoord. Persoon x koopt eind mei een vrij dure nieuwe wagen. Maar met een lage CO2 uitstoot dus de nieuwe Vlaamse BIV regeling is van kracht en 400€ aan BIV te betalen. In september verkoopt hij die wagen aan zijn broer (beiden zijn privé aankoop). Die krijgt een BIV van bijna 3400€ te betalen. Want elke tweedehandswagen die in 2012 wordt ingeschreven valt onder het stelsel van 67% oude BIV en 34% nieuwe BIV. Ongeacht de datum van eerste inschrijving. Of met andere woorden : hier heeft de Vlaamse regering iemand serieus afgeript.
Comment
Comment